Μικρό μοτέρ που «πιέζεται» ή μεγαλύτερο που είναι «άνετο»; Ποιο νομίζεις πως καίει λιγότερο;
Υπάρχει σαφής εικόνα άραγε για το τι καίει κάθε αυτοκίνητο; Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν καταναλώσεις αλλά αυτές οι μετρήσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε ελεγχόμενο περιβάλλον που τις κάνουν να απέχουν από την πράξη. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο κάποιοι κατασκευαστές άρχισαν το χορό της αποκάλυψης των καταναλώσεων σε πραγματικές συνθήκες, όμως μέχρι να υιοθετηθεί από όλους τι γίνεται; Όταν λοιπόν διαλέγετε κινητήρα, φοβάστε πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει παραπάνω από έναν μεγαλύτερο που θα είναι «άνετος»;
Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει μία κατανάλωση που να είναι σίγουρο και εγγυημένο ότι θα την πετύχει και όποιος αγοράσει και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Γιατί το πόσο καίει εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες και ακόμη περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες. Είναι πολύ συνηθισμένο ένα αυτοκίνητο που το μοιράζονται δύο οδηγοί να καίει σημαντικά διαφορετικά από τον έναν στον άλλο.
Όμως πέραν αυτών των λογικών αποκλίσεων υπάρχει το θέμα του μάρκετιγνκ που έχει καθιερώσει την εικόνα ότι ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα θα καίει λιγότερο από το ίδιο με έναν μεγαλύτερο. Υπάρχει όμως και μια άλλη λογική, της «πιάτσας», που λέει ότι το μικρότερο μοτέρ θα πιέζεται και έτσι θα καίει παραπάνω από το μεγαλύτερο που θα πηγαίνει «ρελαντί».
Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο το πράγμα, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.
Aρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες.
Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια (επιταχύνει πιο αργά το αυτοκίνητο). Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος με λίγο γκάζι εκσφενδονίζει το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.
Aρα πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ, όπως αυτό που θέλει τα «βαριά» αυτοκίνητα να «πατάνε» καλύτερα. Αφού η κατανάλωση είναι ανάλογη της ισχύος που παράγει ένα μοτέρ, είναι μάλλον βέβαιο ότι ανάμεσα σε δύο κινητήρες, ο πιο ισχυρός θα καίει περισσότερο. Βέβαια μετά μπαίνει ο παράγων οδηγός, το στιλ, το πόσο γκάζι πατάει, το πόσο νωρίς το αφήνει και πόσο οικολογικά-οικονομικά οδηγεί, που «καπελώνει» όλες αυτές τις θεωρίες.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Μένετε στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα ή γνωρίζετε πως ότι δίνεις σε βενζίνη παίρνεις σε επιδόσεις; Και τελικά το θεωρείται σημαντικό ή πιστεύετε πως ο τρόπος οδήγησης είναι τόσο σημαντικός που κάνει το όλο κλισέ δευτερεύον;
Κατοχος ενος vw passat cc 1.8tsi ειμαι απολυτα ευχαριστημενος απο την καταναλωση του που κυμαινεται γυρω στο 6,8 με 7,2 λιτρα. Το συγκεκριμενο μοντελο με τον κινητηρα των 1,4 οπως εχει βγει στην αγορα δεν νομιζω οτι θα καψει το ιδιο δεδομενου του βαρους του αμαξωματος και των δυνατοτητων του αυτοκινητου. Εκτος ομως απο την καταναλωση αυτο που μπαινει στο τραπεζι ε τετοιου ειδους αυτοκινητα ειναι και η διαρκεια ζωης του κινητηρα καθως και η ψυχη που εχει κατα την καθημερινη χρηση. Η δικη μου εμπειρια αναμεσα στους δυο κινητηρες ειναι οτι καμια σχεση δεν εχει ο 1,4 οσον αφορα τα αποθεματα σε δυναμη και ψυχη με τον 1,8. Οποτε 1,8 δαγκωτο.
Ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα, από ένα άλλο με μικρότερο, πάντα θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, διότι ακόμα και στο ρελαντί, ο μεγαλύτερος κινητήρας θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, από το μικρότερο, διότι έχει να κινήσει μεγαλύτερα έμβολα, στρόφαλο, εκκεντροφόρο και όλα τα υπόλοιπα κινούμενα μέρη του. Επίσης ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα, έχει και μεγαλύτερο βάρος, σε σχέση με ένα ίδιο με μικρότερο κινητήρα. Επίσης έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου και άλλα διάφορα, εξαρτήματα. Έτσι ακόμα και μόνο το επιπλέον αυτό βάρος, θα έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση. Ο πιό σημαντικός λοιπόν παράγοντας στην κατανάλωση, είναι ο τρόπος οδήγησης του κάθε οδηγού.
Μεγάλη ανηφόρα πάτημα Βριλησσίων με Matrix 1600 αυτόματο 2η ταχύτητα με 3500 στροφές.
Ίδια ανηφόρα με Tiguan 2000 TDI αυτόματο 3η ταχύτητα με 1400 στροφές και με περιθώρια επιτάχυνσης . . . .
Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι οι κινητήρες μεγάλων κυβικών δεν γερνάνε τόσο γρήγορα όσο τα μικρά πιεσμένα που αγωνίζονται να αποδώσουν με υψηλές στροφές..... 2000 κυβικά πετρέλαιο δαγκωτό λοιπόν
Κατοχος ενος vw passat cc 1.8tsi ειμαι απολυτα ευχαριστημενος απο την καταναλωση του που κυμαινεται γυρω στο 6,8 με 7,2 λιτρα. Το συγκεκριμενο μοντελο με τον κινητηρα των 1,4 οπως εχει βγει στην αγορα δεν νομιζω οτι θα καψει το ιδιο δεδομενου του βαρους του αμαξωματος και των δυνατοτητων του αυτοκινητου. Εκτος ομως απο την καταναλωση αυτο που μπαινει στο τραπεζι ε τετοιου ειδους αυτοκινητα ειναι και η διαρκεια ζωης του κινητηρα καθως και η ψυχη που εχει κατα την καθημερινη χρηση. Η δικη μου εμπειρια αναμεσα στους δυο κινητηρες ειναι οτι καμια σχεση δεν εχει ο 1,4 οσον αφορα τα αποθεματα σε δυναμη και ψυχη με τον 1,8. Οποτε 1,8 δαγκωτο.
Ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα, από ένα άλλο με μικρότερο, πάντα θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, διότι ακόμα και στο ρελαντί, ο μεγαλύτερος κινητήρας θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, από το μικρότερο, διότι έχει να κινήσει μεγαλύτερα έμβολα, στρόφαλο, εκκεντροφόρο και όλα τα υπόλοιπα κινούμενα μέρη του. Επίσης ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα, έχει και μεγαλύτερο βάρος, σε σχέση με ένα ίδιο με μικρότερο κινητήρα. Επίσης έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου και άλλα διάφορα, εξαρτήματα. Έτσι ακόμα και μόνο το επιπλέον αυτό βάρος, θα έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση. Ο πιό σημαντικός λοιπόν παράγοντας στην κατανάλωση, είναι ο τρόπος οδήγησης του κάθε οδηγού.
Μεγάλη ανηφόρα πάτημα Βριλησσίων με Matrix 1600 αυτόματο 2η ταχύτητα με 3500 στροφές. Ίδια ανηφόρα με Tiguan 2000 TDI αυτόματο 3η ταχύτητα με 1400 στροφές και με περιθώρια επιτάχυνσης . . . . Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι οι κινητήρες μεγάλων κυβικών δεν γερνάνε τόσο γρήγορα όσο τα μικρά πιεσμένα που αγωνίζονται να αποδώσουν με υψηλές στροφές..... 2000 κυβικά πετρέλαιο δαγκωτό λοιπόν
Προφανώς μεγάλο και άνετο αλλά είναι ανούσιο το ερώτημα. Η εύστοχη ερώτηση θα ήταν "μεγάλο και ακριβό" ή "πιεσμένο και φτηνό"?
Μεσαίο που δεν πιέζεται...
Χίλιες φορές μεγάλο. Τα μικρά και πιεσμένα δεν έχουν την ίδια αξιοπιστία
YΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΟ ΤΩΝ ΚΥΒΙΚΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.