- Το κλασικό μοτέρ σε σειρά με 3,4 & 5 κυλίνδρους
- Ο ιδιαίτερος boxer που πλέον βρίσκεις σε Porsche & Subaru
- Οι θηριώδεις κινητήρες σε σχήμα V
- Οι σπάνιοι wankel της Mazda
Από τους ξεχασμένους boxer & wankel μέχρι τα 3κύλινδρα σε σειρά του σήμερα
Δύο μοτέρ ακόμα και όμοιου κυβισμού, μπορούν να είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους σε επιδόσεις και συμπεριφορά, ανάλογα με τον τύπο τους. Δείτε τώρα τα είδη κινητήρων και σε τι διαφέρουν.
Που διαφέρει ένας V6 από έναν κλασικό 6κύλινδρο;
Αν ρωτήσεις τέσσερις μηχανικούς, πόσοι κύλινδροι και σε τι διάταξη, χρειάζονται για έναν κινητήρα 2.500 κυβικών, το πιο πιθανό είναι ότι θα λάβεις τέσσερις διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με το ποιον ρωτάς. Αν είναι ένας μηχανικός της Toyota, θα σου πει ότι 4 κύλινδροι σε σειρά είναι αρκετοί (RAV4 Hybrid), αν ρωτήσεις τον αντίστοιχο της Audi θα σου πει 5 σε σειρά (RS3), αν πάλι ρωτήσεις έναν της Ford θα σου πει, ότι χρειάζεσαι πιθανότατα 6 σε διάταξη V αν είναι παλιάς κοπής ή 3 σε σειρά αν είναι fan των αηθαλών Ecoboost, ενώ ο συνάδελφός τους στην BMW θα αντιτείνει ότι θες 6 σε σειρά. Ας δούμε λοιπόν τους διαφορετικούς τύπους των κινητήρων και γιατί μπορεί να λάβουμε τόσες διαφορετικές απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα.