2 Φωτογραφίες »
Ο πεντακύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Audi με χωρητικότητα 2500 κυβικών.
Quick info
Εύρος κυβισμού: 800 έως 3000
Εύρος ιπποδύναμης: 60 έως 500
Κύλινδροι: 2 έως 6
Τοποθέτησηστο αμάξωμα: Εμπρός εγκάρσια ή διαμήκως
+ Δημοφιλές και ώριμο σχέδιο κινητήρα
- Αδυναμία υποστήριξης πολύ μεγάλων κυβισμών
Οι κινητήρες σε σειρά είναι ο πιο δημοφιλής τύπος κινητήρα για έναν κυρίως λόγο. Λόγω του ότι αφορούν όλους τους κινητήρες μέχρι περίπου τα 3.000 κυβικά εκατοστά. Εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που υπάρχουν σήμερα, είναι μέχρι περίπου τα 2.000 κυβικά, είναι προφανές γιατί αυτού του τύπου οι κινητήρες αφορούν τον περισσότερο κόσμο. Από αυτούς τους κινητήρες, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι οι τετρακύλινδροι κινητήρες (αν και τώρα τελευταία αυξάνεται πολύ η χρήση των τρικύλινδρων μηχανών σε χωρητικότητες πέριξ των 1.000 κυβικών) που συναντώνται σε χωρητικότητες από τα 1.200 μέχρι περίπου τα 2.500 κυβικά, όπου αυτό είναι το άνω όριο χρήσης των τετρακύλινδρων μηχανών στην συντριπτική πλειοψηφία. Δυστυχώς, εγγενώς οι τετρακύλινδροι κινητήρες παρουσιάζουν ταλαντώσεις (οφείλονται σε αρμονικές δεύτερης τάξης) και ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν είναι είτε με αύξηση των κυλίνδρων είτε με χρήση αξόνων εξισορρόπησης οι οποίοι περιστρέφονται σε ταχύτητα διπλάσια του στρόφαλου και σε αντίθετη φορά, προκειμένου να εξομαλυνθεί η λειτουργία τους. Ωστόσο αυτοί οι άξονες εξισορρόπησης επί της ουσίας «κλέβουν» ίππους από τον κινητήρα (ακόμα και πάνω από 10 κατά περίπτωση). Οι πιο βελούδινοι κινητήρες μεταξύ των εν σειρά είναι χωρίς αμφιβολία οι εξακύλινδροι αφού λόγω αρχής λειτουργίας οι δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ των εμβόλων αλληλοεξουδετερώνονται, ενώ και γενικότερα ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας θεωρείται από τους πιο smooth.
Εύρος κυβισμού: 800 έως 3000
Εύρος ιπποδύναμης: 60 έως 500
Κύλινδροι: 2 έως 6
Τοποθέτησηστο αμάξωμα: Εμπρός εγκάρσια ή διαμήκως
+ Δημοφιλές και ώριμο σχέδιο κινητήρα
- Αδυναμία υποστήριξης πολύ μεγάλων κυβισμών
Οι κινητήρες σε σειρά είναι ο πιο δημοφιλής τύπος κινητήρα για έναν κυρίως λόγο. Λόγω του ότι αφορούν όλους τους κινητήρες μέχρι περίπου τα 3.000 κυβικά εκατοστά. Εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που υπάρχουν σήμερα, είναι μέχρι περίπου τα 2.000 κυβικά, είναι προφανές γιατί αυτού του τύπου οι κινητήρες αφορούν τον περισσότερο κόσμο. Από αυτούς τους κινητήρες, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι οι τετρακύλινδροι κινητήρες (αν και τώρα τελευταία αυξάνεται πολύ η χρήση των τρικύλινδρων μηχανών σε χωρητικότητες πέριξ των 1.000 κυβικών) που συναντώνται σε χωρητικότητες από τα 1.200 μέχρι περίπου τα 2.500 κυβικά, όπου αυτό είναι το άνω όριο χρήσης των τετρακύλινδρων μηχανών στην συντριπτική πλειοψηφία. Δυστυχώς, εγγενώς οι τετρακύλινδροι κινητήρες παρουσιάζουν ταλαντώσεις (οφείλονται σε αρμονικές δεύτερης τάξης) και ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν είναι είτε με αύξηση των κυλίνδρων είτε με χρήση αξόνων εξισορρόπησης οι οποίοι περιστρέφονται σε ταχύτητα διπλάσια του στρόφαλου και σε αντίθετη φορά, προκειμένου να εξομαλυνθεί η λειτουργία τους. Ωστόσο αυτοί οι άξονες εξισορρόπησης επί της ουσίας «κλέβουν» ίππους από τον κινητήρα (ακόμα και πάνω από 10 κατά περίπτωση). Οι πιο βελούδινοι κινητήρες μεταξύ των εν σειρά είναι χωρίς αμφιβολία οι εξακύλινδροι αφού λόγω αρχής λειτουργίας οι δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ των εμβόλων αλληλοεξουδετερώνονται, ενώ και γενικότερα ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας θεωρείται από τους πιο smooth.
Σελίδα 1 | Ποιοι τύποι μοτέρ υπάρχουν; Ποιος ο καλύτερος & πιο αξιόπιστος; |
Σελίδα 2 | Κινητήρες σε σειρά |
Σελίδα 3 | Κινητήρες σε διάταξη V |
Σελίδα 4 | Κινητήρες boxer |
Σελίδα 5 | Κινητήρες Wankel |