- Αλλαξες πρόσφατα λάστιχα & πρόσεξες κάποιες χρωματιστές βούλες στα πλαϊνά
- Κίτρινη & κόκκινη βούλα, είναι πολύ σημαντικές για την τοποθέτηση του ελαστικού
- Η κίτρινη δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού, εκεί μπαίνει η βαλβίδα
- Η κόκκινή δείχνει το πιο φλατ σημείο, και είναι πιο σημαντική από την κίτρινη
Όλοι τα έχουν προσέξει, ελάχιστοι ξέρουν τι είναι!
Τα καινούργια ελαστικά έρχονται με κάποιες ενδείξεις πάνω τους, που δίνουν διάφορες, συχνά άγνωστες πληροφορίες για αυτά, από βούλες σε διάφορα χρώματα στο πλαϊνό τους, μέχρι πολύχρωμες γραμμές τυπωμένες στο πέλμα τους. Συνήθως αυτές οι ενδείξεις εξαφανίζονται μετά από λίγο καιρό, ειδικά αν είστε από αυτούς που πλένουν συχνά το αμάξι τους.
Εμείς εδώ θα ασχοληθούμε με τις δύο βούλες, μια κίτρινη και μια κόκκινη που υπάρχουν στο πλαϊνό των νέων ελαστικών και που λίγοι οδηγοί γνωρίζουν τι πραγματικά δείχνουν. Αρχικά να αναφέρουμε ότι ένα ελαστικό είναι ουσιαστικά αδύνατον να είναι 100% σωστό, με το ίδιο βάρος και ύψος σε όλη του την επιφάνεια. Για το λόγο αυτό χρειάζονται οι συγκεκριμένες ενδείξεις, ώστε να καθοδηγούν τον «λαστιχά» να τα τοποθετήσει σωστά πάνω στη ζάντα και να κάνει την «τέλεια» ζυγοστάθμιση.
Κίτρινη βούλα: Το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού
Η κίτρινη βούλα λοιπόν μας δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού. Για το λόγο αυτό το ελαστικό τοποθετείται συνήθως με τέτοιο τρόπο ώστε η κίτρινη βούλα να «κάθεται» στο σημείο της ζάντας που βρίσκεται η βαλβίδα, μιας και αυτό είναι το πιο βαρύ της σημείο.
Με αυτόν τον τρόπο ο τεχνίτης που κάνει την τοποθέτηση, περιορίζει τις ανισορροπίες του ζαντολάστιχου, άρα και τα αντίβαρα που θα χρησιμοποιήσει στην ζυγοστάθμιση.
Κόκκινη βούλα: Το πιο… φλατ σημείο του ελαστικού
Σε περίπτωση που το ελαστικό έχει μία κόκκινη βούλα, τότε ξέρουμε ότι εκεί βρίσκεται το πιο φλατ σημείο του, δηλαδή το πιο επίπεδο, μιας και είναι σχεδόν αδύνατο το ελαστικό να είναι απόλυτα στρογγυλό. Συνήθως το χαμηλότερο σημείο του ελαστικού τοποθετείται ακριβώς απέναντι από το ψηλότερο σημείο της ζάντας (συνήθως σηματοδοτείται με αυτοκόλλητο ή κάποια εγκοπή).
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που το ελαστικό έχει και τις δύο βούλες (κίτρινη & κόκκινη) τότε η κόκκινη έχει προτεραιότητα και η ζυγοστάθμιση γίνεται με αυτήν ως σημείο αναφοράς.