Κλώνος της G-Class με 13 θέσεις & τιμή κάτω από 13 χιλιάρικα
15.999 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2021)
«Μέγιστη άνεση, μέγιστη χωρητικότητα», αυτό είναι το μότο της... παρολίγον Mercedes G-Class που χωράει έως και 13 επιβάτες (!) και κοστίζει κάτι λιγότερο από 13.000 ευρώ.
Η Force Motors, μάρκα που δραστηριοποιείται από το 1958 στην ινδική αγορά, αρέσκεται στη δημιουργία κλώνων εμβληματικών μοντέλων της παγκόσμιας αγοράς. Και επειδή, κακά τα ψέματα, στις ανατολικές αγορές φιγουράρουν τα macho SUV, η ινδική μάρκα διάλεξε να φτιάξει ένα μοντέλο που σκοπεύει να μοιάζει στο μάτι με την Mercedes G-Class. Φυσικά, η μοναδική ομοιότητα αυτών των δύο μοντέλων περιορίζεται στην όψη, καθώς από πλευράς ποιότητας, τεχνολογίας, τεχνογνωσίας και πολλών ακόμα τομέων, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ούτε στο ελάχιστο.
Τελευταία δημιουργία των Ινδών, το Trax Cruiser, ένα επιμηκυμένο SUV σε πάτωμα τύπου σκάλας με αυξημένες μεταφορικές ικανότητες, αφού στην καμπίνα του μπορεί να φιλοξενήσει έως και 13 άτομα. Γιατί, τι να τους πουν τα 9θέσια van που κυκλοφορούν στις δυτικές αγορές; Από άποψη διαστάσεων το extra-extra Large SUV της Force Motors έχει μήκος 5,12 μέτρα, ύψος 2,03 μ. ενώ το μεταξόνιό του ξεπερνά τα 3 μέτρα (για την ακρίβεια είναι 3,05 μ.)! Μάλιστα, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα επιλογής μέσα από μερικές διαφορετικές διατάξεις καθισμάτων στους πελάτες, ανάλογα με τις ανάγκες που θέλουν να καλύψουν: υπάρχουν εκδόσεις 10, 12 και 13 ατόμων, που αναλύονται σε 9+D (D από το driver= οδηγός), 11+ D και 12+D, αντίστοιχα.
Από άποψη ασφάλειας; Ούτε λόγος! Όση ασφάλεια νιώσαμε όσοι βρεθήκαμε στιβαγμένοι στην καρότσα μιας «καναδέζας» ή ενός Stayer, ο ένας δίπλα στον άλλο, που σε απότομο φρενάρισμα ο πρώτος στην καρότσα έτρωγε... λιντσάρισμα, αντίστοιχη κατάσταση σε κάπως πιο πολιτισμένη κλίμακα αναμένεται να επικρατεί και εδώ. Κακά τα ψέματα, στην Ινδία δεν φημίζονται για τα υψηλά (για να μην πούμε τα βασικά) επίπεδα οδικής ασφάλειας.
Κινητήριος δύναμη αυτής της «πέρασε και δεν ακούμπησε» Mercedes G-Class είναι έναν ατμοσφαιρικός diesel κινητήρας 2,6 λίτρων με ονομαστική απόδοση 91 ίππων και 230 Nm ροπής. Το κατά πόσο καταφέρνει να μετακινήσει αξιοπρεπώς το βάρους 3.140 κιλών αμάξωμα, παραμένει γρίφος. Αν στην εξίσωση μπουν και 13 επιβάτες με ό,τι μεταφράζεται αυτό σε βάρος, ο γρίφος πηγαίνει στα επίπεδα λύσης της χρήσης του «ρωμαϊκού δωδεκάεδρου», δηλαδή άλυτος! Σε κάθε περίπτωση, για τη μετάδοση της κίνησης έχει επιστρατευθεί ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο που περνά την ισχύ στον πίσω άξονα, ενώ για την χαλιναγώγηση της... αστείρευτης ιπποδύναμης αναλαμβάνουν δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα (!) πίσω.
Κλείνοντας, οι «εκπτώσεις» που έχουν γίνει σε όλους τους τομείς φέρνουν το κόστος κτήσης του Trax Cruiser σε πρωτοφανή χαμηλά επίπεδα, αφού η βασική έκδοση τιμάται από 12.928 ευρώ, ενώ η μεγαλύτερης χωρητικότητας έκδοση για 13 επιβάτες αγγίζει τις 14.965 ευρώ! Σε αυτή περιλαμβάνεται το ABS, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, και ένα μικρό σύστημα πλοήγησης, ενώ προαιρετικά προσφέρεται το air condition. Μη ρωτάτε για αερόσακους και ESP, γιατί τα γέλια (ή τα κλάματα) ακούγονται ως εδώ από την Ινδία...
Μπορεί σήμερα να γελάμε με τέτοιου είδους ινδικά οχήματα, αλλά σε καμιά δεκαριά χρόνια να τα αγοράζουμε και σε καμιά εικοσαριά να τα θαυμάζουμε και να κλαίμε (ακόμη περισσότερο) για την κατάντια της χώρας μας που δεν κατασκευάζει ούτε πατίνια.
Αφού δεν μπορεί να εισαχθεί στην Ευρώπη ασκοπος λόγος.Αξιόλογη βέβαια ενημέρωση για εγκυκλοπεδική μόρφωση των πελατών σας.Φυσικά εαν μπορούσε να εισαχθεί ιδιαιτέρως στην Ελλάδα θα ειχε τιμή πολα\λαπλάσια αυτής της ισχύουσας στην Ινδία.Γιατί; Aρχικά φόρος 10% για να εισαχθεί στην ΕΕ. Φόρος στην Ελλάδα αναλόγως ΕURO τάδε... και βέβαια οχι κάτω απο το euro5, ποσοστό επι της αξίας CIF λόγω του οτι ειναι 4κίνητο ,ποσοστό φόρου λογω κυβισμού κλπ μεχρι εδω εχει ορισθεί το τέλος ταξινόμησης.Απο εδω και μετα Τέλη Κυκλοφορίας βασει ρύπων και φυσικά φόρος ετησιος για κατοχή πολυτελούς αυτοκινήτου.Ουτε μακέτα δεν μπορούμε να το έχουμε.
Μπορεί σήμερα να γελάμε με τέτοιου είδους ινδικά οχήματα, αλλά σε καμιά δεκαριά χρόνια να τα αγοράζουμε και σε καμιά εικοσαριά να τα θαυμάζουμε και να κλαίμε (ακόμη περισσότερο) για την κατάντια της χώρας μας που δεν κατασκευάζει ούτε πατίνια.
Αφού δεν μπορεί να εισαχθεί στην Ευρώπη ασκοπος λόγος.Αξιόλογη βέβαια ενημέρωση για εγκυκλοπεδική μόρφωση των πελατών σας.Φυσικά εαν μπορούσε να εισαχθεί ιδιαιτέρως στην Ελλάδα θα ειχε τιμή πολα\λαπλάσια αυτής της ισχύουσας στην Ινδία.Γιατί; Aρχικά φόρος 10% για να εισαχθεί στην ΕΕ. Φόρος στην Ελλάδα αναλόγως ΕURO τάδε... και βέβαια οχι κάτω απο το euro5, ποσοστό επι της αξίας CIF λόγω του οτι ειναι 4κίνητο ,ποσοστό φόρου λογω κυβισμού κλπ μεχρι εδω εχει ορισθεί το τέλος ταξινόμησης.Απο εδω και μετα Τέλη Κυκλοφορίας βασει ρύπων και φυσικά φόρος ετησιος για κατοχή πολυτελούς αυτοκινήτου.Ουτε μακέτα δεν μπορούμε να το έχουμε.
Αυτά δεν πρόκειται να κυκλοφόρησουν στην Ευρώπη ούτε τον επόμενο αιώνα