ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα εξαρτήματα του ABS και τι κάνεις αν «χαλάσει»
2 Φωτογραφίες »

Τα εξαρτήματα του ABS και τι κάνεις αν «χαλάσει»

15.895 Επισκέψεις στο άρθρο

Αυτά είναι τα 3 βασικά εξαρτήματα του ABS


Τα εξαρτήματα ενός συστήματος ABS.
2 Φωτογραφίες »

Τα εξαρτήματα ενός συστήματος ABS.

Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών αποτελείται από 3 κύρια εξαρτήματα:
  • Αισθητήρες στροφών: Ανιχνεύουν την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και παράγουν σήματα εξόδου. Κάθε αισθητήρας αποτελείται από ένα πηνίο τυλιγμένο γύρω από έναν μόνιμο μαγνήτη και έναν οδοντωτό τροχό, ο οποίος περιστρέφεται και παράγει εναλλασσόμενη τάση. Από το σήμα της παραγόμενης τάσης πληροφορείται η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου για την περιστροφή τροχών.
  • Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου: Ο γνωστός «εγκέφαλος» του οχήματος. Από εκεί φεύγουν σήματα λειτουργίας προς την ηλεκτροϋδραυλική μονάδα. Σε αυτά φαίνεται η πίεση των υγρών που εφαρμόζεται στον μικρό κύλινδρο του φρένου κάθε τροχού, ώστε να αποτραπεί το μπλοκάρισμά του. Στην ουσία δέχεται τα σήματα από τους αισθητήρες στροφών και υπολογίζει την ταχύτητα επιβράδυνσης των τροχών και δίνει εντολή στην ηλεκτροϋδραυλική μονάδα και τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του συστήματος για τη μείωση, τη συγκράτηση ή την αύξηση της πίεσης του κυκλώματος.
  • Ηλεκτροϋδραυλική μονάδα
Η λειτουργία της εξαρτάται από τα σήμερα του «εγκεφάλου». Αποτελείται από:
  1. τον ηλεκτροκινητήρα και την αντλία
  2. τον συσσωρευτή της πίεσης του κυκλώματος
  3. τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες
  4. τον αποσβεστήρα παλμών
  5. τους ποικίλους ηλεκτρονόμους (ρελέ)

Πώς καταλαβαίνεις το ABS, τι κάνεις αν ανάψεις το λαμπάκι του

Καταρχάς, σε κάθε φρενάρισμα πανικού δεν σταματάς να πατάς το φρένο. Την λειτουργία του ABS την αντιλαμβάνεται από τους έντονους κραδασμούς στο πεντάλ, δεν «δουλεύει» μόνη της αλλά χρειάζεται και τη δική σου συμβολή. Από εκεί και πέρα, το ABS συνεργάζεται με διάφορα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν εξελιχθεί ανά τα χρόνια. Τσεκάροντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό ενός μοντέλου θα δεις τον ηλεκτρονικό κατανεμητή πίεσης φρένων (EBD=Emergency Brake Distribution). Σε πολλά νέα μοντέλα υπάρχει στάνταρ το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σε συνθήκες που το αυτοκίνητο «νιώσει» ότι πρέπει να επέμβει. Χάρη σε αυτά τα συστήματα, εξασφαλίζεται βέλτιστη δυνατή πίεση των φρένων και μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης.
 
Τι ξεχάσαμε; Πώς διαχειριζόμαστε το αναμμένο λαμπάκι του. Όπως κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου, υπάρχουν και οι πιθανές βλάβες. Αυτές αφορούν εξαρτήματα όπως τους αισθητήρες τροχών, τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, τον κινητήρα της αντλίας και στα ρελέ του κυκλώματος. Αιτία τέτοιων προβλημάτων μπορεί να είναι κάποια χαλαρή ή κακή συνδεσμολογία των καλωδιώσεων ή μία καμένη ενδεικτική λυχνία. Όλα τα παραπάνω προβλήματα τα διαπιστώνεις χρησιμοποιώντας διαγνωστικά μηχανήματα. Μόλις βρεθεί τυχόν βλάβη θα πρέπει να επισκευαστεί και έπειτα να γίνει μηδενισμός των βλαβών από τη μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
 

Σελίδα 1Ξέρεις τι κάνει το ABS;
Σελίδα 2Τα εξαρτήματα του ABS και τι κάνεις αν «χαλάσει»
Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON