Το leasing αυτοκινήτων (επιβατικών & επαγγελματικών) έχει πάψει να αφορά μόνο τις εταιρείες, αφού πλέον απευθύνεται σε όλους: εταιρείες, ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιώτες. Πάμε να δούμε ποια είναι τα υπέρ και τα κατά του.
Τα υπέρ και τα κατά του leasing
Οι δύο επιλογές που έχει κάποιος για να έχει στην κατοχή του ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο στις μέρες μας είναι είτε να το αποκτήσει μέσω της λιανικής αγοράς, δηλαδή να επισκεφτεί μια αντιπροσωπεία και να πληρώσει το απαραίτητο ποσό (είτε τοις μετρητοίς είτε με δόσεις) για ένα αυτοκίνητο είτε να το κάνει δικό του μέσω χρονομίσθωσης, γνωστή και με τον όρο leasing.
Πρόκειται για έναν εναλλακτικό τρόπο απόκτησης αυτοκινήτου, με τον οποίον ο μισθωτής απαλλάσσεται από τα ρίσκα και το άγχος της φροντίδας του αυτοκινήτου. To leasing, παλιότερα, αφορούσε περίπου το 30% της αγοράς αυτοκινήτου, τα τελευταία χρόνια όμως, λόγω και της έλλειψης διαθέσιμων αυτοκινήτων στην αγορά, το leasing φαίνεται πως αποκτά περισσότερους ακολούθους και πλέον έχει ξεπεράσει την λιανική, σημειώνοντας ποσοστό κοντά στο 55% επί των συνολικών πωλήσεων.
Πάμε να δούμε ποια είναι τα πλεονεκτήματα του leasing σε σχέση με την «παραδοσιακή» απόκτηση αυτοκινήτου και ποια τα μειονεκτήματά του, ξεκινώντας από τα πρώτα:
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της μίσθωσης ενός αυτοκινήτου είναι συνήθως οι χαμηλότερες μηνιαίες πληρωμές σχετικά με τις δόσεις χρηματοδότησης που θα έδινε κάποιος για αγορά. Όταν χρηματοδοτεί κάποιος μια αγορά οχήματος, πληρώνει ολόκληρη την τιμή αγοράς ενός οχήματος συν τους τόκους που θα προκύψουν. Αλλά στις μηνιαίες πληρωμές μισθωμάτων, αντί για ολόκληρη την αξία του αυτοκινήτου, ο πελάτης δίνει ουσιαστικά τα χρήματα που χρειάζονται για την απόσβεση του οχήματος (συν ενοίκιο και φόρους) κατά τη διάρκεια της μίσθωσης.
Πληρώνεις μόνο τις βενζίνες
Όταν αποκτάει κάποιος ένα αυτοκίνητο με leasing, το κόστος χρήσης (ασφάλιση, οδική βοήθεια, αντικατάσταση ελαστικών) και συντήρησης (περιοδικής ή επισκευής) που θα προκύψει κατά τη χρήση του οχήματος, καλύπτεται εξ ολόκληρου από την εταιρεία. Ταυτόχρονα, οι οποίοι φόροι συνοδεύουν την κατοχή οχήματος (τέλη κυκλοφορίας ή φόρος πολυτελείας) δεν απασχολούν τον μισθωτή, αφού η εταιρεία αναλαμβάνει και την αποπληρωμή των σχετικών φορών. Ουσιαστικά, ο πελάτης χρειάζεται να πληρώσει μόνο το μηνιαίο μίσθωμα και τις βενζίνες του.
Μπορείς να επιλέξεις αν θα το κρατήσεις ή θα αλλάξεις αυτοκίνητο
Μια μέση μίσθωση αυτοκινήτου διαρκεί περίπου 48 μήνες. Αυτό σημαίνει πως ο πελάτης μπορεί να πάρει την κατοχή του ένα νέο αυτοκίνητο με τα πιο σύγχρονα πρότυπα τεχνολογίας και ασφάλειας χωρίς τη δέσμευση ή την απαιτητική διαδικασία να προσπαθήσει να το πουλήσει όταν το θελήσει. Όταν λήξει η μίσθωση, μπορεί απλά να επιστρέψει το όχημα στην εταιρεία leasing, να επιλέξει κάποιο άλλο όχημα. Φυσικά, αν το θελήσει, ο πελάτης μπορεί να το αγοράσει σε προκαθορισμένη τιμή στο τέλος του συμβολαίου.
Δεν απαιτείται η πληρωμή ενός μεγάλου χρηματικού ποσού
Σε αντίθεση με την αγορά αυτοκινήτου όπου ο πελάτης πρέπει να πληρώσει όλο το ποσό ή ένα μεγάλο μέρος της τιμής ως προκαταβολή (και έπειτα ακολουθούν δόσεις με επιτόκιο), ο μισθωτής θα χρειαστεί να πληρώσει αρχικά μια μικρή προκαταβολή και στην συνέχεια καλείται να πληρώσει το μηνιαίο αντίτιμο στην εταιρεία. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά πως, μέσω leasing, ο πελάτης δεν χρειάζεται να δώσει τα... ρέστα του για να αποκτήσει ένα καινούριο όχημα.