
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Συμπεράσματα
703.812 Επισκέψεις στο άρθρο (14/6/2019)
Ποια λάστιχα ανταποκρίνονται καλύτερα στα ζόρια; Ποια φρενάρουν γρηγορότερα; Ποια αποφεύγουν καλύτερα τον κίνδυνο; Τόσο σε στεγνό, όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα; Οι απαντήσεις δόθηκαν στις προηγούμενες σελίδες, εδώ θα βρείτε την τελική κατάταξη και μερικά κρίσιμα συμπεράσματα.
Συμπέρασμα 1ο
Στο «κοκκάλωμα» από τα 80 χλμ./ώρα, τα καλύτερα ελαστικά της δοκιμής κατάφεραν να σημειώσουν ίδια ουσιαστικά επίδοση σε στεγνό και σε βρεγμένο. Όσο απρόσμενο, άλλο τόσο εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα αυτό σε ένδειξη της σχετικής εξέλιξης, η οποία στοχεύει στην υψηλή πρόσφυση ακόμα και σε οδόστρωμα με μειωμένο συντελεστής τριβής. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως θα έχουμε ίδια αποτελέσματα με ταχύτητα 100, 120 ή 150 χλμ./ώρα, με τις αποστάσεις ακινητοποίησης να αυξάνονται εκθετικά.
Συμπέρασμα 2ο
Πλανηθήκαμε πλάνην οικτράν πιστεύοντας πως η διαφορά ενός ελαστικού στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, σε στεγνό και βρεγμένο, θα ήταν μεγάλη. Φίλοι και γνωστοί μάλιστα πριν το test έκαναν λόγο για μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα στο βρεγμένο. Τελικά αποδείχθηκε πως αναλόγως ελαστικού η διαφορά στεγνού βρεγμένου ήταν 2-4 χλμ./ώρα υπέρ του στεγνού φυσικά.
Συμπέρασμα 3ο
Καλή επίδοση στο φρενάρισμα επί βρεγμένου οδοστρώματος δε σημαίνει αυτόματα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο ρόλο πέρα από την γόμα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης.
Συμπέρασμα 4ο
Ακόμα και όταν μιλάμε για ίδιας κατηγορίας ελαστικά, δεν είναι όλα ίδια. Καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, τα οποία και εμφανώς επηρεάζουν την επίδοσή του σε συγκεκριμένες δοκιμασίες.
Συμπέρασμα 5ο
Τα αποτελέσματα της δοκιμής ελαστικών αφορούν το αυτοκίνητο αναφοράς, το νέο Ford Focus που έχει την κορυφαία συμπεριφορά στην κατηγορία του. Δεν σημαίνει πως «φορώντας» κάποιο από τα ελαστικά της δοκιμής σε ένα μοντέλο 10ετίας (ακόμη και σε παλιό Focus) θα πετύχει κάποιος ανάλογα αποτελέσματα φρεναρίσματος ή αποφυγής κινδύνου.
Το ακριβότερο δεν είναι κατά συνθήκη και καλύτερο ελαστικό. Απόδειξη το εξαιρετικό Falken Ziex ZE310, το οποίο ήταν το πιο προσιτό σε αγορά ελαστικό ανάμεσα από αυτά που δοκιμάσαμε.
Συμπέρασμα 6ο
Δίκαιη η ποινή σε όσα μοντέλα κάνουν ELK TESΤ με τροχούς μεγαλύτερους από αυτούς που «φορά» η δημοφιλέστερη μεσαία έκδοση. Το Ford Focus με τροχούς 17 ιντσών είχε καταφέρει στο Elk Test 76 χλμ./ώρα, ενώ το Focus που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή ως αυτοκίνητο αναφοράς είχε τροχούς 16 ιντσών και κατάφερε 74 χλμ./ώρα.
Πάτωσαν τα Pirelli
Γιατί Pirelli P7 και όχι Cinturato Pirelli P7 Blue;
«Γιατί δεν έχουν διαφορά στις επιδόσεις, ούτε στο στεγνό, ούτε στο βρεγμένο», σύμφωνα με την Pirelli.
H όλη ιστορία: H Pirelli δεν ήθελε να συμμετάσχει στην δοκιμή. Δεν απάντησε ποτέ στην πρόσκληση που της στείλαμε.
Επειδή αυτό μας φάνηκε περίεργο, αποφασίσαμε να αγοράσουμε ένα σετ ελαστικά Cinturato Pirelli P7 Blue για να τα περιλάβουμε στην δοκιμή.
Απευθυνθήκαμε σε ένα κατάστημα του δικτύου της Pirelli, χωρίς φυσικά να πούμε ποιοι είμαστε και γιατί θέλουμε τα ελαστικά.
Εκεί μάθαμε ότι δεν έχει τα συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά τηλεφώνησε μπροστά μας, στην Pirelli, η οποία πρότεινε να πάρουμε τα P7, αφού είναι εξίσου καλά τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο.
Μια και λοιπόν αυτό έγινε στο επίσημο δίκτυο της Pirelli και ήταν η Pirelli που πρότεινε (μπροστά μας) να πάρουμε τα P7, ακολουθήσαμε την συμβουλή της.
Έτσι αγοράσαμε τελικά τα P7 (από άλλο κατάστημα), αφού ελέγξαμε ότι είναι κατασκευασμένα πριν μερικούς μήνες, δεν είναι δηλαδή πολυκαιρισμένα.
Τα P7 τελικά πατώσανε στην δοκιμή αυτή, οπότε ισχύει ένα από τα δύο:
- είτε μας είπε την αλήθεια η Pirelli, δηλαδή και το νέο μοντέλο της Cinturato Pirelli P7 Blue είναι ακριβώς το ίδιο λάστιχο και του αλλάξανε απλώς το όνομα,
- είτε η Pirelli είπε ψέματα σε ένα πελάτη της, που ήθελε να αγοράσει τα λάστιχα της και του πούλησε χειρότερο προϊόν, από αυτό που ήθελε.
Είτε το ένα ισχύει, είτε το άλλο, η γνώμη μας είναι ότι δικαιολογημένα πάτωσε η Pirelli στην δοκιμή.
Γιατί επιλέξαμε το Ford Focus;
Η επιλογή του αυτοκινήτου με το οποίο θα γίνει μια τέτοια δοκιμή είναι κρίσιμη. Αλλάζοντας διαρκώς ελαστικά και μετρώντας διαφορές και μεταβολές σε εκατοστά απαιτούν από το όχημα συγκεκριμένα στοιχεία. Το Focus έχει δείξει από τις αυτόνομες και τις συγκριτικές δοκιμές, όχι μόνο ότι αποτελεί ένα απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά πακέτο αλλά και τη δέσμευση που το διακατέχει για την παροχή τοπ οδικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η απουσία κόπωσης στο αυτοκίνητο, η δυνατότητα να επαναλαμβάνει και να επαληθεύει το εκάστοτε αποτέλεσμα δίνουν βασικούς πόντους. Έτσι το αυτοκίνητο συμβάλει στο να δημιουργηθούν πραγματικές συνθήκες εργαστηρίου, όσο αυτό είναι εφικτό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Συμπέρασμα 1ο
Στο «κοκκάλωμα» από τα 80 χλμ./ώρα, τα καλύτερα ελαστικά της δοκιμής κατάφεραν να σημειώσουν ίδια ουσιαστικά επίδοση σε στεγνό και σε βρεγμένο. Όσο απρόσμενο, άλλο τόσο εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα αυτό σε ένδειξη της σχετικής εξέλιξης, η οποία στοχεύει στην υψηλή πρόσφυση ακόμα και σε οδόστρωμα με μειωμένο συντελεστής τριβής. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως θα έχουμε ίδια αποτελέσματα με ταχύτητα 100, 120 ή 150 χλμ./ώρα, με τις αποστάσεις ακινητοποίησης να αυξάνονται εκθετικά.
Συμπέρασμα 2ο
Πλανηθήκαμε πλάνην οικτράν πιστεύοντας πως η διαφορά ενός ελαστικού στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, σε στεγνό και βρεγμένο, θα ήταν μεγάλη. Φίλοι και γνωστοί μάλιστα πριν το test έκαναν λόγο για μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα στο βρεγμένο. Τελικά αποδείχθηκε πως αναλόγως ελαστικού η διαφορά στεγνού βρεγμένου ήταν 2-4 χλμ./ώρα υπέρ του στεγνού φυσικά.
Συμπέρασμα 3ο
Καλή επίδοση στο φρενάρισμα επί βρεγμένου οδοστρώματος δε σημαίνει αυτόματα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο ρόλο πέρα από την γόμα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης.
Συμπέρασμα 4ο
Ακόμα και όταν μιλάμε για ίδιας κατηγορίας ελαστικά, δεν είναι όλα ίδια. Καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, τα οποία και εμφανώς επηρεάζουν την επίδοσή του σε συγκεκριμένες δοκιμασίες.
Συμπέρασμα 5ο
Τα αποτελέσματα της δοκιμής ελαστικών αφορούν το αυτοκίνητο αναφοράς, το νέο Ford Focus που έχει την κορυφαία συμπεριφορά στην κατηγορία του. Δεν σημαίνει πως «φορώντας» κάποιο από τα ελαστικά της δοκιμής σε ένα μοντέλο 10ετίας (ακόμη και σε παλιό Focus) θα πετύχει κάποιος ανάλογα αποτελέσματα φρεναρίσματος ή αποφυγής κινδύνου.
Το ακριβότερο δεν είναι κατά συνθήκη και καλύτερο ελαστικό. Απόδειξη το εξαιρετικό Falken Ziex ZE310, το οποίο ήταν το πιο προσιτό σε αγορά ελαστικό ανάμεσα από αυτά που δοκιμάσαμε.
Συμπέρασμα 6ο
Δίκαιη η ποινή σε όσα μοντέλα κάνουν ELK TESΤ με τροχούς μεγαλύτερους από αυτούς που «φορά» η δημοφιλέστερη μεσαία έκδοση. Το Ford Focus με τροχούς 17 ιντσών είχε καταφέρει στο Elk Test 76 χλμ./ώρα, ενώ το Focus που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή ως αυτοκίνητο αναφοράς είχε τροχούς 16 ιντσών και κατάφερε 74 χλμ./ώρα.
Πάτωσαν τα Pirelli
Γιατί Pirelli P7 και όχι Cinturato Pirelli P7 Blue;
«Γιατί δεν έχουν διαφορά στις επιδόσεις, ούτε στο στεγνό, ούτε στο βρεγμένο», σύμφωνα με την Pirelli.
H όλη ιστορία: H Pirelli δεν ήθελε να συμμετάσχει στην δοκιμή. Δεν απάντησε ποτέ στην πρόσκληση που της στείλαμε.
Επειδή αυτό μας φάνηκε περίεργο, αποφασίσαμε να αγοράσουμε ένα σετ ελαστικά Cinturato Pirelli P7 Blue για να τα περιλάβουμε στην δοκιμή.
Απευθυνθήκαμε σε ένα κατάστημα του δικτύου της Pirelli, χωρίς φυσικά να πούμε ποιοι είμαστε και γιατί θέλουμε τα ελαστικά.
Εκεί μάθαμε ότι δεν έχει τα συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά τηλεφώνησε μπροστά μας, στην Pirelli, η οποία πρότεινε να πάρουμε τα P7, αφού είναι εξίσου καλά τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο.
Μια και λοιπόν αυτό έγινε στο επίσημο δίκτυο της Pirelli και ήταν η Pirelli που πρότεινε (μπροστά μας) να πάρουμε τα P7, ακολουθήσαμε την συμβουλή της.
Έτσι αγοράσαμε τελικά τα P7 (από άλλο κατάστημα), αφού ελέγξαμε ότι είναι κατασκευασμένα πριν μερικούς μήνες, δεν είναι δηλαδή πολυκαιρισμένα.
Τα P7 τελικά πατώσανε στην δοκιμή αυτή, οπότε ισχύει ένα από τα δύο:
- είτε μας είπε την αλήθεια η Pirelli, δηλαδή και το νέο μοντέλο της Cinturato Pirelli P7 Blue είναι ακριβώς το ίδιο λάστιχο και του αλλάξανε απλώς το όνομα,
- είτε η Pirelli είπε ψέματα σε ένα πελάτη της, που ήθελε να αγοράσει τα λάστιχα της και του πούλησε χειρότερο προϊόν, από αυτό που ήθελε.
Είτε το ένα ισχύει, είτε το άλλο, η γνώμη μας είναι ότι δικαιολογημένα πάτωσε η Pirelli στην δοκιμή.
Γιατί επιλέξαμε το Ford Focus;
Η επιλογή του αυτοκινήτου με το οποίο θα γίνει μια τέτοια δοκιμή είναι κρίσιμη. Αλλάζοντας διαρκώς ελαστικά και μετρώντας διαφορές και μεταβολές σε εκατοστά απαιτούν από το όχημα συγκεκριμένα στοιχεία. Το Focus έχει δείξει από τις αυτόνομες και τις συγκριτικές δοκιμές, όχι μόνο ότι αποτελεί ένα απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά πακέτο αλλά και τη δέσμευση που το διακατέχει για την παροχή τοπ οδικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η απουσία κόπωσης στο αυτοκίνητο, η δυνατότητα να επαναλαμβάνει και να επαληθεύει το εκάστοτε αποτέλεσμα δίνουν βασικούς πόντους. Έτσι το αυτοκίνητο συμβάλει στο να δημιουργηθούν πραγματικές συνθήκες εργαστηρίου, όσο αυτό είναι εφικτό.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το ΤΕΣΤ , η επιλογη των ελαστικων απλα εγινε με ποιο σκεπτικο ; ΚΑΝΕΝΑ ! VREDESTEIN - KUMHO - DUNLOP - κλπ που ειναι ;
Απάντηση: Θα περιλάβουμε και άλλες δημοφιλείς μάρκες της ελληνικής αγοράς, σε επόμενη δοκιμή μας. Λόγω του LIVE, δεν μπορούσαμε να κάνουμε δοκιμή με περισσότερα από 6 ελαστικά.
Tο πρόβλημα όλων αυτών των test, χωρίς να φταίνε αυτοί που τα κάνουν, είναι ότι αφορούν καινούργια λάστιχα... το ζήτημα είναι ότι η σημασία είναι πως συμπεριφέρεται στο λάστιχο μετά τα πρώτα 1-2000 χιλιόμετρα και εκεί αρκετά ελαστικά έχουν εντελώς άλλη εικόνα. Επίσης κάθε μάρκα, ακόμη και οι 'πρώτες', έχουν ΄φθηνά' και 'premium' μοντέλα, επομένως πρέπει να συγκρίνουμε μοντέλα και όχι μάρκες. Προσωπική μου άποψη, για 20-30 ευρώ δεν αξίζει να πας σε 'φθηνή' μάρκα. Επίσης bridgestone, pirelli έχουν γενικά αξιοπρεπή αντοχή στους ελληνικούς δρόμους (στα bridgestone τα turanza είναι μάλλον μέτρα, προτιμώ τα potenza ειδικά σε bmw), τα michelin καλά αλλά ευαίσθητα και με περίεργη συμπεριφορά στο χρόνο, η continental έχει καλή φήμη αλλά μάλλον λίγο φουσκωμένη ενώ τα κορεάτικα έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ.
Προσωπικά continental και michelin προτιμώ κι όταν δεν εχω λεφτα (ως συνήθως δλδ) πάω στα Κορεάτικα kumho nexen
Για μένα το καλύτερο ελαστικό είναι το michelin έχει σταθερή απόδοση για τουλάχιστον 50,000 χλμ. βεβαια στο μικρό μου ιχ φοράω τη δεύτερη τετράδα continetal και μάλλον θα την ξανα βάλω.
Uniroyal, παίδες και σε πάνε και σε φέρνουν.. Εγώ φανατικός των continental για χρόνια αλλά στη διάσταση που τα θέλω πια 165/R13, έχει 5-6 χρόνια που μου είπε ο συνεργάτης στο μαγαζί που πηγαίνω δεκαετίες: "Και γιατί να πετάς λεφτά; Βάλε uniroyal και θα δεις ότι το ίδιο ευχαριστημένος θα είσαι".. Και όντως έτσι έγινε. Και καλό κράτημα και όσο πρέπει σκληρά για να πάνε ακόμα και 5-6 χρόνια. Με στρωτή οδήγηση εννοείται και μέσα στην πόλη.. Τα Michelin παλιότερα σ' αυτή τη διάσταση ήταν καλύτερα στο κράτημα αλλά πολύ μαλακά, στα 3 χρόνια ήθελαν αλλαγή γιατί σκλήραιναν απότομα και γλυστρούσαν μετά αρκετά..
Κατ' αρχην καποιοι δεν εχετε δει τα βιντεο και σχολιαζετε οπως παντα οτι να ναι...Ο αλλος λεει βαλτε και τα falken ενω δοκιμαζουν τα Falken Ziex ZE310....Πολυ καλη δοκιμη και στο μελλον βαλτε και αλλες μαρκες ελαστικων καθως καντε μια βολτα στα βουλκανιζατερ και δειτε στην Ελλαδα των μνημονιων κατι "περιεργες" μαρκες ελαστικων που εμφανιστηκαν και καντε test και σε αυτα...
Εύχομαι να συμπεριλάβετε και τα Falken!
εχω αλλαξει μεχρι τωρα-ειμαι 43 ετων-10 αυτοκινητα...τα περισσοτερα ειχαν αρχικα απο τη μανα τους dunlop...μεχρι τα 20.000 χλμ ηταν αρκετα καλα..μετα ερχονταν οι αποτομες φθορες....επισης τα michelin που ειχε το 508 μου οταν το πρωτοαγορασα...απαραδεκτα για την ελλαδα....στον πρωτο χρονο ειχαν φυγει μικρα κομματια ηδη!κακη προσφυση και τσιμπημενη καταναλωση...τα yokohama που φορουσα καποτε σε ενα clio williams που ειχα ηταν παρομοια με τα dunlop...θα ελεγα οτι τα pirelli cinturato που πρωτοδοκιμασα πριν 8 περιπου χρονια με ικανοποιησαν αν και καπως ακριβα...επισης τα good year που φορα τωρα το grande punto της μανας μου αψογα...πολυ στιβαρα και αψογο φρεναρισμα..πριν 1 χρονο εβαλα για πρωτη φορα στο 508 μου bridgestone...πλησιαζουν τα pirelli σε αποδοση απλα πρεπει να δω τη διαρκεια και αντοχη τους...ελπιζω να διαφωτισα τους φιλους οδηγους με τις λιγες εμπειριες που μοιραστηκα...ειναι βεβαιο ομως οτι σε καμμια περιπτωση δεν αγοραζω μεταχειρισμενα...προτιμω καινουρια απο μια μετρια εταιρια παρα επωνυμα χρησιμοποιημενα σε καλη τιμη...
1) Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που διαγράφετε τα σχόλια που κάνουμε; 2) Δεν αναφέρετε τη διάσταση των ελαστικών που δοκιμάσατε ούτε κάποιο άλλο στοιχείο (πχ δείκτη ταχύτητας). 3) Δεν δοκιμάσατε το Continental Premium Contact 6 (που κυκλοφορει στη διάσημη διάσταση 205/55/16) 4) Τρέμε ADAC έρχεται το Autotriti.
Απάντηση: Έχουμε απαντήσει σε προηγούμενο σχόλιο σας. Δε διαγράψαμε κανένα σχόλιο. Επίσης, η διάσταση των ελαστικών αναφέρεται σε κάθε ένα από τα 6 video. Όσον αφορά στους δείκτες των ελαστικών επιλέξαμε τα δημοφιλή με Wet: A. Στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει υπάρχουν αναλυτικά όλα τα στοιχεία της ετικέτας του κάθε ελαστικού.
Σε όλοι την Ευρώπη και στην Ελλαδα κερδίζουν έδαφος στης πωλήσεις τα λάστιχα 4 εποχών ! δεν είδα ούτε ένα ! Νομίζω το έχω δει εδώ σε δικό σας άρθρο.
Απάντηση: Καλημέρα σας, πράγματι κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις τα 4season ελαστικά, ωστόσο επιλέξαμε θερινά ελαστικά καθώς στη χώρα μας συνεχίζουν να πουλάνε περισσότερο.
Γιατί έχω την εντύπωση ότι θα έχουμε εκπλήξεις; Χθες άλλαξα λάστιχα και έβαλα Dunlop SP Sport FASTRESPONSE στο Yaris πρώτη εντύπωση πολύ καλή, μένει να φανεί η αξία τους και στην βροχή. Επίσης τα προηγούμενα Bridgestone Ecopia 150 ήταν καλά λάστιχα έβγαλα 35000 σε τέσσερα χρόνια.
Το Pirelli P7 είναι ένα προιόν το οποίο έχει καταργηθεi και δεν έχει καν ετικέτα wet A. Tο λάστιχο που έχει η Pirelli είναι το p7 blue με ετικέτα wet A. Πως κάνατε ένα τεστ με ανόμοια προιόντα?
Δεν θέλει μυαλό.Πασ στα σίγουρα.
Δε θα έπρεπε η δοκιμή να περιλαμβάνει Continental Premium Contact 6 (που κυκλοφορεί στην "διάσημη" διάσταση 205/55/16) ; Επίσης καλό είναι να αναφέρεται και τη διάσταση των ελαστικών.
Απάντηση: Θα περιλάβουμε την Continental, όπως και άλλες δημοφιλείς μάρκες της ελληνικής αγοράς, σε επόμενη δοκιμή μας. Λόγω του LIVE, δεν μπορούσαμε να κάνουμε δοκιμή με περισσότερα από 6 ελαστικά.
Το P7 είναι αρχαίο λάστιχο έχει σχεδόν εξαντληθεί
CONTINENTAL βρεεεεεε
Αυτά ειναι 6 best-seller ελαστικά ???
Τελικα τι ισχυει , σ αυτο το τεστ βαθμολογειτε πρωτο το MICHELEN PRIMACY4 ,και στην σημερινη αναρτηση (22/1/20) το FALKEN Ziex ZE310. Ωστοσω σας ευχαριστω φιλοι μου για την σημαντικη προσπαθεια ενημερως μας.
Απάντηση: Σε αυτό το τεστ βαθμολογούμε πρώτο το Michelin στο φρενάρισμα και πρώτο το Falken στο Elk Test.
uniroyal rainsport 3 γιατι δεν υπαρχει στην δοκιμη σας το παραπανω ελαστικο ;
Απάντηση: Στην πρώτη φάση δοκιμών επιλέξαμε τα 6 best seller ελαστικά της ελληνικής αγοράς. Σύντομα θα γίνει δοκιμή σε περισσότερα ελαστικά! Ευχαριστούμε.