Μάστορας ή κομπιουτεράς; Ποιος φτιάχνει τα νέα αμάξια;
- Αρέσει δεν αρέσει, το αυτοκίνητο δεν θα ξέφευγε από την εκτίναξη της τεχνολογίας
- Τα νέα αυτοκίνητα είναι υπολογιστές με ρόδες
- Μία στις 4 προσλήψεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι για «κομπιουτεράδες»
- Τα συνεργεία πλέον θέλουν εκτός από μάστορες και κομπιουτεράδες
Αρέσει δεν αρέσει, το αυτοκίνητο δεν θα ξέφευγε από την εκτίναξη της τεχνολογίας
Μηχανικός ο ένας μηχανικός και ο άλλος, όμως ο ρόλος του δεύτερου, του μηχανικού λογισμικού, του «κομπιουτερά», όλο και αυξάνεται στην έρευνα, εξέλιξη και παραγωγή νέων αυτοκινήτων, σε σχέση με του πρώτου, του μηχανολόγου. Με τέτοια αυτοκίνητα, τι συνεργεία θα έχουμε για να τα συντηρούμε;
Η ψηφιακή τεχνολογία στο αυτοκίνητο δεν είναι καινούργια. Οι «εγκέφαλοι», μονάδες ελέγχου του κινητήρα, ECU, κέντρο ελέγχου συστημάτων άνεσης, δεκάδες αισθητήρες και κάμερες, και όλα αυτά πριν μπούμε καν στην καμπίνα. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι λογικό να χρησιμοποιείται σε ένα τόσο πολύπλοκο τεχνολογικό προϊόν, ειδικά όταν σε αυτό προστίθενται ένα σωρό νέα συστήματα ασφαλείας, άνεσης και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τα νέα αυτοκίνητα είναι υπολογιστές με ρόδες
Πολλοί σπεύδουν να κατηγορήσουν την ηλεκτροκίνηση για την έκρηξη αυτή της ψηφιακής τεχνολογίας στο αυτοκίνητο. Σίγουρα οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι μπαταρίες, με όλα τους τα παρελκόμενα για τον έλεγχό τους και τη φόρτισή τους, μαζί με τα συστήματα με τα οποία ο οδηγός πλέον έρχεται σε επαφή με όλη αυτή την τεχνολογία, έκαναν την παρουσία των ψηφιακών συστημάτων ακόμη πιο έντονη. Όμως τα αυτοκίνητα-υπολογιστές υπήρχαν και όταν τα μοτέρ έκαιγαν βενζίνη και diesel. Απλά η μηχανική τους πλευρά ήταν πιο έντονη και ίσως πιο γνωστή ή συνηθισμένη, με αποτέλεσμα η εκτίναξη της χρήσης εγκεφάλων να μείνει στο παρασκήνιο.
Μία στις 4 προσλήψεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι για «κομπιουτεράδες»
Δεν είναι περίεργο με τόση ψηφιακή τεχνολογία οι μηχανικοί λογισμικού και προγραμματιστές να απαρτίζουν πλέον μεγάλο μέρος της ομάδας έρευνας, εξέλιξης και παραγωγής των νέων μοντέλων. Οι «κομπιουτεράδες» είναι αυτοί που σχεδιάζουν και εφαρμόζουν όλες τις τεχνολογίες που κάνουν την αυτοκίνηση σήμερα αυτό που είναι, είτε κάποιες πτυχές της σήμερα μας αρέσουν, είτε όχι. Τα συστήματα που κινούν τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν ανάγκη από μηχανικά όσο και ηλεκτρονικά μέρη. Ένας άξονας, ένα γρανάζι ή ένας τροχός, δεν είναι περισσότερο σημαντικοί από ένα τσιπάκι, μία μονάδα ελέγχου και μία εφαρμογή στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Τα ψηφιακά συστήματα δεν είναι συνοδευτικά πλέον. Εδώ και πολλά χρόνια είναι το κυρίως πιάτο.
Τα συνεργεία πλέον θέλουν εκτός από μάστορες και κομπιουτεράδες
Ποιος μπορεί να ελέγξει, να συντηρήσει και να επισκευάσει τόση τεχνολογία; Οι μάστορες, οι μηχανικοί, οι τεχνίτες, έχουν την εκπαίδευσή τους στα μηχανικά συστήματα, στα κινούμενα μέρη του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα, αυτά που δεν φαίνονται, αυτά που θέλουν μια «αναβάθμιση», που θέλουν μια «επέμβαση» στο λογισμικό, ποιος θα τα ρυθμίσει; Οι κατασκευαστές ήδη ανησυχούν για τα δίκτυα υποστήριξης, και η μετεκπαίδευση, αλλά κυρίως η προσθήκη στις ειδικότητες του δικτύου, ανθρώπων της ψηφιακής τεχνολογίας είναι ήδη δρομολογημένες. Πως θα μπορέσει να λειτουργήσει το συνεργείο του αύριο χωρίς όλες τις ειδικότητες.
Πώς διαλέγεις συνεργείο όταν το αυτοκίνητό σου έχει τόση τεχνολογία; Πώς κάνει το δίκτυο κάθε μάρκας τη διαφορά για το ποιο μοντέλο θα αγοράσεις, όταν εκτός από καλούς μηχανικούς, τώρα θέλεις και καλούς «κομπιουτεράδες»;