Με έως 320 ίππους και 700 χλμ. αυτονομία το νέο Peugeot E-3008
8.110 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2023)
Το νέο Peugeot E-3008 έκανε επίσημη πρεμιέρα ως το νέο ηλεκτρικό fastback SUV της γαλλικής μάρκας που έρχεται με αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα και 320 ίππους.
Πριν από λίγες ημέρες η Peugeot είχε προχωρήσει στην επίσημη αποκάλυψη των εικόνων του νέου E-3008. Ωστόσο σήμερα, η γαλλική μάρκα πραγματοποίησε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου της ηλεκτρικού fastback SUV, όπως το ονομάζει, δίνοντας στη δημοσιότητα όλες τις λεπτομέρειες.
Ξεκινώντας αμέσως την ανάλυση του νέου Peugeot E-3008, να πούμε πως πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική STLA Medium της Stellantis. Θα προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Allure και GT, με τρία εξοπλιστικά πακέτα επιλογών και τρεις επιλογές ηλεκτρικών κινητήρων.
Τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις, ακολουθούν υβριδικά και PHEV
Μιλώντας για τα κινητήρια σύνολα, η πρώτη επιλογή είναι ένας μπροστά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 210 ίππους και 343 Nm ροπής. Χρειάζεται 8,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα, διαθέτει αυτονομία για 525 χιλιόμετρα και μπαταρία 73 kWh. Ανεβαίνοντας στην επόμενη επιλογή, το Peugeot E-3008 εξοπλίζεται με ένα μοτέρ και μπαταρία 98 kWh, που αυξάνει την αυτονομία στα 700 χλμ.. Η ισχύς ανέρχεται στα 230 άλογα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,9 δευτερόλεπτα. Τέλος υπάρχει και μία έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η κορυφαία έκδοση συνδυάζεται με την μπαταρία των 73 kWh, προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω μέρος απόδοσης 110 ίππων, για συνολική ισχύ 320 ίππων και αυτονομία 525 χιλιόμετρων. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,4 δευτερόλεπτα.
Και οι τρεις εκδόσεις του SUV διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW στάνταρ, με δυνατότητα αναβάθμισης 22 kW προαιρετικά και μπορούν να δεχτούν ισχύ AC 160 kW. Οι εκδόσεις που «φορούν» την μπαταρία των 73 kWh μπορούν να φορτίσουν από 20-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά. Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλογα την αγορά θα προσφερθούν και υβριδικές και PHEV επιλογές στο 3008, αλλά η Peugeot δεν λέει κάτι περισσότερο προς το παρών.
Με το Panoramic i-Cockpit στην καμπίνα
Στο εσωτερικό, το νέο Peugeot E-3008 θα εξοπλίζεται με το Panoramic i-Cockpit. Πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο Panoramic i-Cockpit έχει η κυρτή (curved) οθόνη 21 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η νέα οθόνη, που έχει κατεύθυνση προς την πλευρά του οδηγού συμπληρώνεται από αυτό που η Peugeot αναφέρει ως i-Toggles. Μιλάμε για τα 10 μη παραδοσιακά μπουτόν αφής που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, ο μοχλός ταχυτήτων αναμένεται να απουσιάζει αντικαθιστώντας τον με κουμπιά «PRND» που θα τα βρίσκουμε στα δεξιά του μπουτόν start/stop στο ταμπλό, πίσω από το μικρό χαρακτηριστικό τιμόνι της Peugeot. Επιπλέον για να δημιουργήσει μια ζεστή ατμόσφαιρα, η Peugeot εγκαθιστά ατμοσφαιρικό φωτισμό σε όλο το πλάτος του ταμπλό και των πλαισίων των θυρών. Το τελευταίο προσαρμόζεται επιλέγοντας ανάμεσα σε οκτώ διαφορετικά χρώματα.
Το Peugeot E-3008 μπορεί να αποθηκεύσει στο πορτμπαγκάζ του 470 λίτρα στην τετρακίνητη έκδοση και 520 λίτρα στην έκδοση με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Από κει και πέρα υπάρχουν συνολικά 17 διαφορετικοί αποθηκευτικοί χώροι διάσπαρτοι σε όλο το εσωτερικό που φτάνουν συνολικά τα 34 λίτρα αποθήκευσης.
LED φώτα και α λα κουπέ σχεδίαση
Σχεδιαστικά, τα πράγματα είναι λίγο-πολύ γνωστά για το Ε-3008, αφού όπως προείπαμε η Peugeot φρόντισε τις προηγούμενες ημέρες να δημοσιεύσει τις εικόνες. Το εξωτερικό του Peugeot E-3008 υιοθετεί την εξελιγμένη στυλιστική γλώσσα της εταιρείας, με λεπτότερους προβολείς και τις τριπλές «νυχιές» στα δύο άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα, που έχουν το ρόλο των LED φώτων ημέρας. ¶λλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τις φουτουριστικές ζάντες αλουμινίου, τη γυαλιστερή μαύρη επένδυση στο κάτω μέρος του αμαξώματος και το πίσω τζάμι με μεγάλη κλίση. Η οροφή και οι κολόνες έχουν φινίρισμα σε μαύρο χρώμα, ενώ στο σχεδιασμένο α λα κουπέ πίσω μέρος είναι εγκατεστημένη μία μικρή αεροτομή. Το νέο Peugeot E-3008 μήκος 4,54μ. πλάτος 1,89μ. και ύψος 1,64μ, ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.739 χιλιοστά, δηλαδή 64 χιλιοστά περισσότερα από το παλιό 3008.
Στην Ευρώπη το Φεβρουάριο του 2024
Το Peugeot E-3008 θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Stellantis στο Sochaux της Γαλλίας. Θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο του 2024, με τα πρώτα μοντέλα που έρχονται να είναι το βασικό με τα 210 άλογα και ένα υβριδικό βενζίνης για το οποίο περιμένουμε τις επίσημες λεπτομέρειες. Οι υπόλοιπες ηλεκτρικές εκδόσεις αλλά και ένα PHEV 3008 θα ενταχθούν στη γκάμα μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024.