ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Με ηλεκτρικό κερδίζεις 2.000 ευρώ το χρόνο σε σχέση με βενζίνη

Με ηλεκτρικό κερδίζεις 2.000 ευρώ το χρόνο σε σχέση με βενζίνη

Με ένα ηλεκτρικό SUV θες 975 ευρώ/χρόνο για ρεύμα, ενώ με ένα βενζίνης 2.900
Στην πόλη το ηλεκτρικό καίει 1.500 ευρώ λιγότερο το χρόνο
Στο ταξίδι θα πληρώσεις τα ίδια αν δεν φορτίσεις καθόλου στο σπίτι
Αν πριν το ταξίδι γεμίσεις σπίτι όμως κερδίζεις 35 ευρώ στα πρώτα 350 χλμ.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Με ένα ηλεκτρικό SUV θες 975 ευρώ/χρόνο για ρεύμα, ενώ με ένα βενζίνης 2.900

Το κόστος των καυσίμων είναι ένας κομβικός παράγοντας στην επιλογή νέου αυτοκινήτου, καθώς πρόκειται για ένα έξοδο που θα επωμιστείτε καθΆ όλη τη διάρκεια της συνύπαρξης σας με το νέο σας αυτοκίνητο. Ειδικά στην ελληνική αγορά, η κατανάλωση έρχεται ψηλά στις προτεραιότητες των υποψήφιών αγοραστών, καθώς είμαστε και χώρα με υψηλή τιμή καυσίμων. Τώρα που τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν γίνει φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα, τα ηλεκτρικά είναι με διαφορά τα πιο οικονομικά, όσον αφορά στο κόστος καυσίμου (ρεύματος). Για έναν μέσο οδηγό που κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο, εκ των οποίων το 75% εντός πόλης (15.000 χλμ.) και το υπόλοιπο μοιρασμένο σε αυτοκινητόδρομο (2.500 χλμ.) και επαρχιακό δρόμο (2.500 χλμ.), ένα οικογενειακό ηλεκτρικό SUV θα χρειαστεί 975 ευρώ για ρεύμα, ενώ ένα βενζίνης θα χρειαστεί 2.902 ευρώ, δηλαδή 1.927 ευρώ παραπάνω.

Στην πόλη το ηλεκτρικό καίει 1.500 ευρώ λιγότερο το χρόνο

Η μεγάλη διαφορά είναι στην πόλη εκεί που τα ηλεκτρικά καίνε 5 φορές λιγότερο σχεδόν. Τα μικρά ηλεκτρικά SUV μέσα στην πόλη έχουν κατά μέσο όρο κατανάλωση γύρω στις 14 kWh/100 χλμ., το οποίο σε χρήματα μεταφράζεται 2,8 ευρώ/ 100 χλμ. (σ.σ. στη μέση τιμή της κιλοβατώρας προσθέσαμε τις επιπλέον επιβαρύνσεις) αν φορτίζεις σπίτι.

Ένα αντίστοιχο SUV βενζίνης, από την άλλη, στην πόλη καίει κατά μέσο όρο κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ. (τα πιο οικονομικά) και με την τιμή της αμόλυβδης στο 1,79 ευρώ/λτ. αυτό μεταφράζεται σε 13,2 ευρώ/100 χλμ. .
Συνολικά λοιπόν σε ετήσια βάση το βενζινοκίνητο κοστίζει 1.980 ευρώ, ενώ το ηλεκτρικό 420 ευρώ.

Κατηγορία Ηλεκτρικό (ευρώ) Βενζίνη (ευρώ) Διαφορά (ευρώ)
Πόλη / 1.000 χλμ. 28 132 -104
Επαρχιακός δρόμος / 1.000 χλμ. 102 126 -24
Ταξίδι / 1.000 χλμ. 120* 117 3
Πόλη (15.000 χλμ/έτος) 420 1.980 -1.560
Επαρχιακός δρόμος (2.500 χλμ) 255 630 -375
Αυτοκινητόδρομος (2.500 χλμ) 300* 292 8
Ετήσιο Σύνολο 975 2.902 -1.927
* Υπολογiσμός με χρήση αποκελιστικά δημόσιου ταχυφορτιστή DC

Στον αυτοκινητόδρομο θα πληρώσεις τα ίδια αν δεν φορτίσεις καθόλου στο σπίτι

Τι γίνεται όμως στο ταξίδι, εκεί που το ηλεκτρικό θα πρέπει να φορτίσει σε ταχυφοριστές, όπου η τιμή είναι πολλαπλάσια του οικιακού ρεύματος. Ας δούμε τι ισχύει και στις δύο περιπτώσεις, έχοντας ως δεδομένο ότι το ταξίδι θα γίνει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτή την περίπτωση η μέση κατανάλωση για ένα οικονομικό βενζινοκίνητο μοντέλο είναι τα 6,5 λτ./100 χλμ. και για ένα ηλεκτρικό 20 KWh/100 χλμ..

Αν υποθέσουμε ότι το ηλεκτρικό δεν θα χρησιμοποιήσει καθόλου οικιακό ρεύμα, αλλά μόνο από ταχυφοριστές (0,60 ευρώ/kWh), τότε το κόστος ανά 100 χλμ. είναι 12 ευρώ για το ηλεκτρικό και 11,7 για το βενζινοκίνητο, ελάχιστη διαφορά, καθώς και σε ετήσια βάση αυτό σημαίνει 300 ευρώ για το ηλεκτρικό και 292 για το βενζίνης.

Αν πριν το ταξίδι γεμίσεις σπίτι όμως κερδίζεις 35 ευρώ στα πρώτα 350 χλμ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
PEUGEOT
PEUGEOT