17 φωτογραφίες »

Με κατανάλωση 3,7 λτ. το νέο υβριδικό Toyota Yaris

31.683 Επισκέψεις στο άρθρο (28/7/2020)

Η Toyota έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες και πληροφορίες για τη νέα γενιά του Toyota Yaris. Κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ. το υβριδικό και εκπομπές ρύπων 85 γρ./χλμ.. Δείτε και μάθετε τα πάντα γι΄αυτό.

Η νέα τέταρη γενιά του Toyota Yaris απασχολεί ανά τακτά διαστήματα την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα. Δεν μπορεί να κάνει και αλλιώς, αφού το μικρό ιαπωνικό μοντέλο είναι σταθερά τα τελευταία χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων της Ελλάδας και η Toyota είναι σίγουρο πως θέλει από τη νέα γενιά του Yaris να παραλάβει τη σκυτάλη από τον προκάτοχο. Φυσικά, αυτό δεν έχει μείνει στην τύχη του, αφού ο κατασκευαστής φρόντισε να δώσει στο νέο Yaris όλα τα εχέγγυα για να το καταφέρει.

Σήμερα, η Toyota Ευρώπης έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις πληροφορίες -τεχνικές και μη- για το νέο μικρό της, αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων στοιχεία για την κατανάλωση και τους ρύπους του ολοκαίνουργιου υβριδικού της συνόλου. Το 4ης γενιάς υβριδικό Yaris, λοιπόν, διαθέτει ολοκαίνουργια μέρη, αποδίδει 116 ίππους και υπόσχεται κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ. κατά WLTP, που αντιστοιχεί σε βελτίωση της τάξης του 20% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Σε επίπεδο ρύπων, εκπέμπει 85 γρ./χλμ. CO2 επωφελούμενο της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με ταχύτητες έως και τα 130 χλμ./ώρα. Μάλιστα, η Toyota υπόσχεται πως το 80% της μετακίνησης μπορεί να γίνει με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ο 1,5 λτ., 3 κύλινδρος, κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον έχει θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%. Εντελώς νέο είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης, που λανσάρει μια νέα, διπλού άξονα, κατασκευή που το καθιστά 9% πιο compact σε διαστάσεις. Ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 59 kW και ροπή 141 Nm και έχει όριο περιστροφής 17.000 σ.α.λ. (+4.000 σ.α.λ. σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο). Το υβριδικό Yaris λανσάρει επίσης νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, που αντικαθιστά αυτή του νικελίου μετάλου-υδριδίου και η οποία παρότι διατηρεί την ίδια χωρητικότητα (0,94 kWh) και τις ίδιες διαστάσεις, είναι 27% ελαφρύτερη. Νέα είναι και η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ και δυνατότητα πραγματοποίησης άνω των 10.000 υπολογισμών ανά δευτερόλεπτο.
 
Σε μηχανικό επίπεδο, το νέο Yaris βασίζεται στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα GA-B η οποία συμπληρώνει προς τα κάτω την οικογένεια TNGA (Toyota New Global Architecture) μετά από τις μεγαλύτερες GA-C (Prius, C-HR & Corolla) και GA-K (RAV4). Χάρη στις εξελιγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης, η πλατφόρμα συνδυάζει υψηλή ακαμψία με χαμηλό βάρος, αλλά και μειωμένο κόστος παραγωγής. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η Toyota σε αντίθεση με την αυξητική τάση που επικρατεί, μείωσε το μήκος του Yaris κατά 5 χλστ., το οποίο πλέον ορίζεται στα 3.940 χλστ, ενώ ταυτόχρονα αύξησε το μεταξόνιο κατά 50 ολόκληρα χιλιοστά (2.560). Διευρυμένο κατά 50 χλστ. (1.745 χλστ. συνολικά) είναι και το πλάτος, ωστόσο το ύψος έχει μειωθεί κατά 40 χλστ. στα 1.470 χλστ.. Σύμφωνα με την Toyota, αν και η πλατφόρμα είναι κατά 37% πιο άκαμπτη διατηρεί το ίδιο βάρος, ενώ το υβριδικό μοντέλο είναι και 20 κιλά ελαφρύτερο από το σημερινό. Στην ανάρτηση διατηρείται η διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο έχουν γίνει συγκεκριμένες επεμβάσεις. Έτσι στο πλαίσιο υπάρχει γέφυρα μεταξύ των, μειωμένης τριβής, εμπρός γονάτων εν είδη μπάρας θόλων, ενώ ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει κατά 80% μεγαλύτερη ακαμψία με αποτέλεσμα να δοθεί η δυνατότητα για χρήση μαλακότερων ελατηρίων. Το κέντρο βάρους του νέου Yaris έχει χαμηλώσει κατά περίπου 12 χλστ. σε σχέση με το σημερινό.

Τεχνολογικά, το νέο Yaris αναβαθμίζει τα επίπεδα της κατηγορίας χρησιμοποιώντας συστήματα που εφαρμόζονται σε μεγαλύτερες κλάσεις. Για παράδειγμα, το νέο Yaris γίνεται το πρώτο μοντέλο της Toyota που εφοδιάζεται στάνταρ με SRS κεντρικό αερόσακο, ο οποίος «ανοίγει» ανάμεσα στα δύο εμπρόσθια καθίσματα και αποτρέπει τη σύγκρουση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Πλήρης τεχνολογιών είναι σε γενικότερα επίπεδα η καμπίνα αφού κανείς μπορεί να επιλέξει οθόνη αφής 7 ιντσών για το infotainment με Apple CarPlay και Android Auto, έγχρωμο Head-Up Display 10 ιντσών (το μόνο μοντέλο της κατηγορίας με αυτή τη δυνατότητα), ηχοσύστημα JBL, ασύρματη φόρτιση smartphone κ.ά.. Επιπλέον, ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η σουίτα «Toyota Safety Sense» με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας μεταξύ των οποίων αποφυγή σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, έξυπνο adaptive cruise control κ.ά..

Κλείνοντας, το νέο Toyota Yaris είναι ήδη εμπορικά διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τις 15.550 ευρώ για τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 121 ίππων και από 17.335 ευρώ για το υβριδικό. Το νέο Yaris προσφέρεται στην Ελλάδα σε 7 εξοπλιστικές εκδόσεις Active, Active Plus, Chic, Style, Style Bi-Tone, Chic Bi-Tone και Premier Edition. Το πρώτο εξοπλιστικό επίπεδο στην επιλογή βενζίνης περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 15 ιντσών, 7 αερόσακους, air condition και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η Active έκδοση στην υβριδική επιλογή περιλαμβάνει ακόμη ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποβραχιόνιο, πίσω δισκόφρενα και αυτόματο κλιματισμό. Αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα και ένας 1.000άρης βενζίνης με 72 ίππους.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Toyota Yaris στην Ελλάδα στην επόμενη σελίδα.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
test center