Ακόμα και καινούργια τα ελαστικά χάνουν αέρα!
Xάνεις 400 ευρώ για 2 λεπτά υπόθεση!
Μείωση της ζωής του ελαστικού έως 8.000 χλμ. από λάθος πίεση
Κίνδυνος! Φρενάρεις 3 μέτρα μακρύτερα!
Ακόμα και καινούργια τα ελαστικά χάνουν αέρα!
Τα ελαστικά παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά και στην ενεργητική ασφάλεια, αφού είναι το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο! Όσο καινούργια κι αν είναι, ακόμα κι αν δεν αντιμετωπίζουν κάποιο τεχνικό πρόβλημα (χαλασμένη βαλβίδα, τρύπα κ.λπ.), χάνουν αέρα λόγω θερμοκρασίας και ώσμωσης. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη διαστολή-συστολή, με την πίεση να μεταβάλλεται κατά 2% όταν η θερμοκρασία αλλάζει κατά 5,5 βαθμούς Κελσίου. Δεν είναι τυχαίο που προτείνεται να συμπληρώνουμε αέρα όταν τα ελαστικά είναι «κρύα». Η δεύτερη περίπτωση αφορά τα μόρια του αέρα που έχουν τη δυνατότητα να περνάνε μέσα από τα τοιχώματα του ελαστικού με αργούς ρυθμούς.
Χάνεις 400 ευρώ για 2 λεπτά υπόθεση!
Αν αφήσουμε στην τύχη τους τα ελαστικά αυτοκινήτου κι η πίεση πέσει κατά 0,5 bar (7,2 PSI), ένα νούμερο που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, τότε η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί έως κι 1,6 λτ./100 χλμ.. Δηλαδή μιλάμε για σχεδόν 3 ευρώ επιπλέον κόστος ανά 100 χλμ. κι αν το βάλουμε σε συνάρτηση ενός χρόνου (μ. ο. 13.000 χλμ.) θα ανακαλύψουμε ότι τα ξεφούσκωτα λάστιχα στοιχίζουν σχεδόν 200 λίτρα ή περίπου 400 ευρώ το χρόνο.
Μείωση της ζωής του ελαστικού έως 8.000 χλμ. από λάθος πίεση
Ταυτόχρονα εκτός από την μεγαλύτερη κατανάλωση, η λάθος πίεση επηρεάζει αρνητικά και τη ζωή του ελαστικού. Συγκεκριμένα μια διαφορά της τάξεως του 0,5 bar μπορεί να στερήσει από τα λάστιχα έως και 8.000 χιλιόμετρα ζωής, στέλνοντας τον οδηγό πιο γρήγορα στο βουλκανιζατέρ. Μάλιστα, ανάλογα αν υπάρχει μεγαλύτερη ή μικρότερη πίεση, η φθορά αυξάνεται στις άκρες ή στο κέντρο αντίστοιχα, ενώ ταυτόχρονα έχει επίπτωση και στην άνεση αφού περνάνε περισσότεροι κραδασμοί στην καμπίνα.
Κίνδυνος! Φρενάρεις 3 μέτρα μακρύτερα!
Εδώ πλέον δεν μιλάμε για χρήματα, αλλά για την ίδια τη ζωή. Μια λάθος πίεση «χαλάει» συνολικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος, με πρώτο και πιο σημαντικό, την απόσταση φρεναρίσματος. Σύμφωνα με τις δοκιμές μας, αν τα ελαστικά έχουν μόλις 0,5 bar λιγότερο αέρα από την προτεινόμενη πίεση το αυτοκίνητο χρειάζεται 3 μέτρα παραπάνω για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα. Επιπλέον σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου επηρεάζεται η ευθυβολία κι η ευστάθεια, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι λιγότερο ακριβές και πιο χαλαρό, αφού τα ελαστικά «μαγουλιάζουν» πιο εύκολα.