ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Saab: Το κρυφό κοντέρ που έβρισκες μόνο στα σουηδικά μοντέλα (+Video)

1.208 Επισκέψεις στο άρθρο (19/12/2024)
Saab: Το κρυφό κοντέρ που έβρισκες μόνο στα σουηδικά μοντέλα

Saab: Το κρυφό κοντέρ που έβρισκες μόνο στα σουηδικά μοντέλα

Η σουηδική Saab εκτός από πολεμικά αεροπλάνα, κατασκεύαζε και αυτοκίνητα
Η παραγωγή αυτοκινήτων σταμάτησε οριστικά το 2014
Μεταξύ διάφορων τεχνολογιών στα μοντέλα της, υπήρχε και το πρώτο «έξυπνο» καντράν
1993: Καλώς ήρθες «Night Panel» για χάρη της συγκέντρωσης του οδηγού

Η σουηδική Saab εκτός από πολεμικά αεροπλάνα, κατασκεύαζε και αυτοκίνητα

Οι περισσότεροι άνω των 30 θα γνωρίζουν το όνομα Saab. Πρόκειται για μια από τις πλέον «ιδιαίτερες» ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Με έτος ίδρυσης το 1937, πρόκειται για τη σημαντικότερη αμυντική βιομηχανία της Σουηδίας, κατασκευάζοντας οπλικά συστήματα και μαχητικά αεροσκάφη. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1947 ξεκίνησε και η κατασκευή αυτοκινήτων από την Saab Automotive, η οποία το 1990 έγινε ανεξάρτητη, ενώ το 2000 πέρασε στα χέρια της αμερικανικής General Motors.

Η παραγωγή αυτοκινήτων σταμάτησε οριστικά το 2014

Η φιλοσοφία των Σουηδών, ήταν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα που θα ξεχωρίζουν και θα διαφέρουν από τα γερμανικά αυτοκίνητα που κυριαρχούσαν στους δρόμους της χώρας. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που προσπάθησαν να εμπνεύσουν τη σχεδίασή τους από τα μαχητικά αεροσκάφη. Οι σχεδιαστές της εκμεταλλευόμενοι τις γνώσεις τους πάνω στην αεροναυπηγική, πόνταραν πολύ στην αεροδυναμική σχεδίαση, ώστε να πετυχαίνουν καλύτερες επιδόσεις από τον ανταγωνισμό. Εν τέλει η εξαγορά της Saab από τον αμερικανικό κολοσσό GM και η πτώση του δεύτερου, οδήγησαν στην σταδιακή απαξίωση των μοντέλων της και τελικά στην οριστική διακοπή της παραγωγής το 2011.

Μεταξύ διάφορων τεχνολογιών στα μοντέλα της, υπήρχε και το πρώτο «έξυπνο» καντράν

Όπως αναφέραμε οι Σουηδοί δεν φοβόντουσαν να ρισκάρουν με ιδιαίτερη σχεδίαση και πρωτοποριακές ή αμφίρροπες για την εποχή τεχνολογίες στα μοντέλα τους. Από το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο της το 1978, έως το χειρόφρενο που έπιανε στους εμπρός τροχούς, η Saab ήθελε να ξεχωρίζει.

1993: Καλώς ήρθες «Night Panel» (+Video)

Στον τομέα της ασφάλειας, σημαντική θεωρούσαν την προσήλωση του οδηγού στο δρόμο, με όσο το δυνατόν λιγότερες πληροφορίες που θα του αποσπούσαν την προσοχή. Έτσι λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψιν τι συμβαίνει στα μαχητικά αεροπλάνα, το 1993 λανσάρισαν το «Night Panel». Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια λειτουργία που πρωτοεμφανίστηκε στο Saab 900 (NG900) που λανσαρίστηκε το 1993 και έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό τη νύχτα να σβήνει όλα τα φώτα του ταμπλό αφήνοντας μόνο αυτά του δείκτη ταχύτητας αναμμένα, ώστε ο οδηγός να μην αποσπάται από τις πολλές διαφορετικές ενδείξεις του καντράν, του ραδιοφώνου και των διάφορων μπουτόν της κεντρικής κονσόλας (ακριβώς το αντίθετο από ό,τι συμβαίνει σήμερα). Η χρήση του απευθυνόταν προφανώς μόνο για την νυχτερινή οδήγηση, ενώ είχε ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Το κοντέρ ταχύτητας έδειχνε μόνο μέχρι 140 χιλιόμετρα/ώρα, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός επιτάχυνε πέρα από αυτή την ταχύτητα, μόνο τότε ενεργοποιούταν ο φωτισμός και στο υπόλοιπο κοντέρ.

Η συγκεκριμένη λειτουργία χρησιμοποιήθηκε και σε αρκετά άλλα μοντέλα της φίρμας, (Saab 9-3, Saab 9-5 κλπ.) έως και την διακοπή της παραγωγής τους, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις/βελτιώσεις.

Autotriti.gr
FALKEN 16 VS PIRELLI