ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μεγάλες αλλαγές στον ΚΟΚ από 1η Ιουλίου

22.787 Επισκέψεις στο άρθρο (28/6/2019)

Ο νέος Ποινικός Κώδικας φέρνει αλλαγές και στον Κ.Ο.Κ. με αυστηρότερο πλαίσιο και νέες προϋποθέσεις. Εκτός της υπερβολικής ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου στο παιχνίδι μπαίνει και η κόπωση, αλλά και η κατάσταση του οχήματος.

Στις μηνιαίες εκθέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας και την Διεύθυνσης Τροχαίας τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Οι συχνότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό μέθη, η χρήση κινητού τηλεφώνου και στους δικυκλιστές η μη χρήση κράνους. Για τον περιορισμό των τροχαίων συμβάντων οι νομοθέτες της Ελλάδας δημιούργησαν ένα νέο πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνεται στον αναθεωρημένο Ποινικό Κώδικα και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου.

Εκεί, πέραν των ποινών για τις συνηθέστερες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία συμβάντα, τραυματισμούς ή ακόμη και θανάτους, αναφέρονται και μερικά νέα, πρωτοεμφανιζόμενα «παρακλάδια».

Αναλυτικότερα, ο νομοθέτης προβλέπει τις παρακάτω περιπτώσεις για όποιον οδηγεί:
  • υπό την επήρεια αλκοόλ ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών
  • όντας σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος
  • στο αντίθετο ρεύμα ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
  • όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο
  • με επικίνδυνους ελιγμούς ή κάνει αυτοσχέδιους αγώνες στο δρόμο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, θα τιμωρείται με φυλάκιση έως 3 χρόνια ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα, στην περίπτωση πάντα που δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις από άλλες διατάξεις.
 
Έπειτα, στην περίπτωση που από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο η ποινή ορίζεται από τουλάχιστον 1 χρόνο φυλάκιση και άνω,  ενώ μπορεί να φτάσει έως και τα 10 χρόνια κάθειρξης αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου. Επιπλέον, με μίνιμουν 10 χρόνια κάθειρξη τιμωρείται κάποιος που προκάλεσε δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου, ενώ, τέλος, αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
 
Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Βέβαια προκύπτει ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, καθώς ο κώδικας δεν προσδιορίζει πως θα είναι σε θέση ο αστυνομικός να εξακριβώσει-αποδείξει την σωματική ή πνευματική εξάντληση ενός οδηγού. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μια τυπική διαδικασια κατανόησης ή και ισσοροπίας κατά το βάδισμα και αν υπάρξουν υποψίες να ακινητοποιηθεί το όχημα και ο οδηγός να διακομιστεί σε νοσοκομείο για εξετάσεις, ωστόσο πόσο εφικτό μπορεί να είναι αυτό στην πραγματικότητα; Ένας άνθρωπος που γυμνάζεται για παράδειγμα και πηγαίνει στο σπίτι του  ιδρωμένος είναι λιγότερο ικανός από κάποιον με κοστούμι που οδηγά μετά από ένα εξαντλητικό 8ωρο -στην καλύτερη περίπτωση- μπροστά σε υπολογιστή;

Πείτε μας τις απόψεις σας στα σχόλια...

Autotriti.gr
Mototriti.gr