Ο νέος Ποινικός Κώδικας φέρνει αλλαγές και στον Κ.Ο.Κ. με αυστηρότερο πλαίσιο και νέες προϋποθέσεις. Εκτός της υπερβολικής ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου στο παιχνίδι μπαίνει και η κόπωση, αλλά και η κατάσταση του οχήματος.
Στις μηνιαίες εκθέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας και την Διεύθυνσης Τροχαίας τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Οι συχνότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό μέθη, η χρήση κινητού τηλεφώνου και στους δικυκλιστές η μη χρήση κράνους. Για τον περιορισμό των τροχαίων συμβάντων οι νομοθέτες της Ελλάδας δημιούργησαν ένα νέο πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνεται στον αναθεωρημένο Ποινικό Κώδικα και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου.
Εκεί, πέραν των ποινών για τις συνηθέστερες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία συμβάντα, τραυματισμούς ή ακόμη και θανάτους, αναφέρονται και μερικά νέα, πρωτοεμφανιζόμενα «παρακλάδια».
Αναλυτικότερα, ο νομοθέτης προβλέπει τις παρακάτω περιπτώσεις για όποιον οδηγεί:
υπό την επήρεια αλκοόλ ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών
όντας σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος
στο αντίθετο ρεύμα ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο
με επικίνδυνους ελιγμούς ή κάνει αυτοσχέδιους αγώνες στο δρόμο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, θα τιμωρείται με φυλάκιση έως 3 χρόνια ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα, στην περίπτωση πάντα που δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις από άλλες διατάξεις.
Έπειτα, στην περίπτωση που από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο η ποινή ορίζεται από τουλάχιστον 1 χρόνο φυλάκιση και άνω, ενώ μπορεί να φτάσει έως και τα 10 χρόνια κάθειρξης αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου. Επιπλέον, με μίνιμουν 10 χρόνια κάθειρξη τιμωρείται κάποιος που προκάλεσε δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου, ενώ, τέλος, αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Βέβαια προκύπτει ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, καθώς ο κώδικας δεν προσδιορίζει πως θα είναι σε θέση ο αστυνομικός να εξακριβώσει-αποδείξει την σωματική ή πνευματική εξάντληση ενός οδηγού. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μια τυπική διαδικασια κατανόησης ή και ισσοροπίας κατά το βάδισμα και αν υπάρξουν υποψίες να ακινητοποιηθεί το όχημα και ο οδηγός να διακομιστεί σε νοσοκομείο για εξετάσεις, ωστόσο πόσο εφικτό μπορεί να είναι αυτό στην πραγματικότητα; Ένας άνθρωπος που γυμνάζεται για παράδειγμα και πηγαίνει στο σπίτι του ιδρωμένος είναι λιγότερο ικανός από κάποιον με κοστούμι που οδηγά μετά από ένα εξαντλητικό 8ωρο -στην καλύτερη περίπτωση- μπροστά σε υπολογιστή;
Νομιζω αν υπηρχε ποτε πραγματικη προθεση να μειωθουν τα τροχαια θα επρεπε ολα να ξεκινησουν απ τον τροπο που τα διπλωματα οδηγησης δίνονται. Ενας σημαντικος παραγωντας στα τροχαια που δεν εχω ακουσει να ακουμπα κανεις ειναι οι οδηγοι μεγαλης ηλικίας και ο τροπος που οι ιατροι υπογραφουν τη σωματικη τους ακεραιοτητα. Ενοχοποιουμε για τα παντα την ταχυτητα (που φυσικα πρεπει να ειναι παντα σε λογικα πλαισια) αλλα κανεις δεν αναφερει τα πολυ χαμηλα ορια, που σε καποιες περιπτωσεις ειναι αδυνατον να τηρηθούν. Επισης το κακο οδοστρωμα και ο ανυπαρκτος φωτισμος απ την πλευρα του κρατους? Επισης για ακομα μια φορα δεν ειδα κανενα αυστηρο προστημο για τις θεσεις ΑΜΕΑ που παρκαρει οποιος βρει, για τους τυπους που παρκαρουν οπου να 'ναι γιατι επιστρεφουν σε 5' κτλ, τις κλειστες ραμπες... Δυστυχως οσο "αυστηρα" και να γινουν τα πραγματα αν δεν γινουν ουσιαστικες αλλαγες δεν θα αλλαξει τιποτα στην πραγματικοτητα.
Όλα καλά κι ωραία με το νέο κοκ, τα παιδιά μας που φτάσαν 100 χρονών κι ακόμα έχουν απεργίες για τα διπλώματα και δεν μπορούν να βγάλουν δίπλωμα οι επαγγελματίες δεν μπορούν να τα ανανεώσουν αλλά όλοι αυτοί πρέπει να οδηγήσουν στη,...μαύρη γιατί αλλιώς ...θα πεινάσουν,δε λέει τίποτα γι αυτό ο κοκ;
Ειμαι πολύ περίεργος να δω πως εν τοις πράγμασιν θα εφαρμοστεί η διάταξη περί σωματικής και πνευματικής κόπωσης. Ωχ την πάτησα, κάτι μου λέει ότι θα πηγαίνω και θα γυρίζω με τα πόδια από το 5Χ5 και από το τένις.Είναι επίσης μια καλή ευκαιρία να μειωθεί το ωράριο εργασίας από 8 σε 3-4 ώρες γιατί αν είσαι υπάλληλος θα υφίστασαι πνευματική κόπωση ενώ αν είσαι εργάτης σωματική.
Στις περιπτώσεις που χάνεται ανθρώπινη ζωή με ευθύνη του οδηγού , η ποινή κάθειρξης είναι σωστή. Δεν μπορεί να οδηγείς μεθυσμένος ή σαν τρελός, να σκοτώνεις άνθρωπο και να πηγαίνεις σπιτάκι σου κύριος. Δεν νομίζω να επιβάλλεται ποινή φυλάκισης για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ακόμα κι αν προβλέπεται από τον νόμο. Θα ισχύει μάλλον αυτό το "ή χρηματικό πρόστιμο", που λέει και το άρθρο. Αλλιώς θα πρέπει να χτίσουμε καμιά δεκαπενταριά φυλακές ακόμα ανά την επικράτεια...
Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι οι νόμοι και οι ποινές, αλλά η επιβολή τους. Ο καθένας κάνει ότι γουστάρει διότι γνωρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να τον τιμωρήσει κανείς. Αν υπήρχε επιβολή δεν θα υπήρχαν παραβάσεις απλούστατο κατά την γνώμη μου.
Είναι ένας τρόπος ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥ ΦΥΛΑΚΗ Η ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΣΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΜΕ ΨΗΦΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ... εφόσον κανένας δεν αγγίζει την οδική/οδηγική ασφάλεια ΔΙΟΤΙ ΚΟΣΤΙΖΕΙ... το ότι οι δρόμοι είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ, ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΦΥΛΑΚΗ Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΟΣ, Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ, ΤΑ ΚΟΛΛΗΤΑΡΙΑ ΤΟΥ, ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ;;;;;;;;;;;;;; ΑΡΑΓΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ 10 ΚΟΛΩΝΕΣ ΜΕ 2 ΛΑΜΠΕΣ ΚΑΙ LED ΝΑ ΑΝΑΒΟΥΝ, ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΑΡΑΓΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ... ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΙ, ΓΛΥΦΤΕΣ, ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ, ΜΠΑΤΑΚΙΑ=ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ.- Α ΞΕΧΑΣΑ ΒΑΖΕΤΕ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ... ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΤΟ ΤΙ ΟΝΕΙΡΟ ΘΑ ΔΕΙΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΕΤ Α ΤΕΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ ΚΑΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟΣ.- ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΟΔΗΓΗΩΝ, ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΤΟ ΠΩΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ!!!
Νομιζω αν υπηρχε ποτε πραγματικη προθεση να μειωθουν τα τροχαια θα επρεπε ολα να ξεκινησουν απ τον τροπο που τα διπλωματα οδηγησης δίνονται. Ενας σημαντικος παραγωντας στα τροχαια που δεν εχω ακουσει να ακουμπα κανεις ειναι οι οδηγοι μεγαλης ηλικίας και ο τροπος που οι ιατροι υπογραφουν τη σωματικη τους ακεραιοτητα. Ενοχοποιουμε για τα παντα την ταχυτητα (που φυσικα πρεπει να ειναι παντα σε λογικα πλαισια) αλλα κανεις δεν αναφερει τα πολυ χαμηλα ορια, που σε καποιες περιπτωσεις ειναι αδυνατον να τηρηθούν. Επισης το κακο οδοστρωμα και ο ανυπαρκτος φωτισμος απ την πλευρα του κρατους? Επισης για ακομα μια φορα δεν ειδα κανενα αυστηρο προστημο για τις θεσεις ΑΜΕΑ που παρκαρει οποιος βρει, για τους τυπους που παρκαρουν οπου να 'ναι γιατι επιστρεφουν σε 5' κτλ, τις κλειστες ραμπες... Δυστυχως οσο "αυστηρα" και να γινουν τα πραγματα αν δεν γινουν ουσιαστικες αλλαγες δεν θα αλλαξει τιποτα στην πραγματικοτητα.
Δηλαδη μπορούμε να πάμε στη δουλειά με το αυτοκίνητο αλλά δεν μπορουμε γυρίσουμε, συγχαρητήρια στους έξυπνους
Όλα καλά κι ωραία με το νέο κοκ, τα παιδιά μας που φτάσαν 100 χρονών κι ακόμα έχουν απεργίες για τα διπλώματα και δεν μπορούν να βγάλουν δίπλωμα οι επαγγελματίες δεν μπορούν να τα ανανεώσουν αλλά όλοι αυτοί πρέπει να οδηγήσουν στη,...μαύρη γιατί αλλιώς ...θα πεινάσουν,δε λέει τίποτα γι αυτό ο κοκ;
Ειμαι πολύ περίεργος να δω πως εν τοις πράγμασιν θα εφαρμοστεί η διάταξη περί σωματικής και πνευματικής κόπωσης. Ωχ την πάτησα, κάτι μου λέει ότι θα πηγαίνω και θα γυρίζω με τα πόδια από το 5Χ5 και από το τένις.Είναι επίσης μια καλή ευκαιρία να μειωθεί το ωράριο εργασίας από 8 σε 3-4 ώρες γιατί αν είσαι υπάλληλος θα υφίστασαι πνευματική κόπωση ενώ αν είσαι εργάτης σωματική.
Στις περιπτώσεις που χάνεται ανθρώπινη ζωή με ευθύνη του οδηγού , η ποινή κάθειρξης είναι σωστή. Δεν μπορεί να οδηγείς μεθυσμένος ή σαν τρελός, να σκοτώνεις άνθρωπο και να πηγαίνεις σπιτάκι σου κύριος. Δεν νομίζω να επιβάλλεται ποινή φυλάκισης για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ακόμα κι αν προβλέπεται από τον νόμο. Θα ισχύει μάλλον αυτό το "ή χρηματικό πρόστιμο", που λέει και το άρθρο. Αλλιώς θα πρέπει να χτίσουμε καμιά δεκαπενταριά φυλακές ακόμα ανά την επικράτεια...
Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι οι νόμοι και οι ποινές, αλλά η επιβολή τους. Ο καθένας κάνει ότι γουστάρει διότι γνωρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να τον τιμωρήσει κανείς. Αν υπήρχε επιβολή δεν θα υπήρχαν παραβάσεις απλούστατο κατά την γνώμη μου.
Είναι ένας τρόπος ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥ ΦΥΛΑΚΗ Η ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΣΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΜΕ ΨΗΦΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ... εφόσον κανένας δεν αγγίζει την οδική/οδηγική ασφάλεια ΔΙΟΤΙ ΚΟΣΤΙΖΕΙ... το ότι οι δρόμοι είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ, ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΦΥΛΑΚΗ Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΟΣ, Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ, ΤΑ ΚΟΛΛΗΤΑΡΙΑ ΤΟΥ, ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ;;;;;;;;;;;;;; ΑΡΑΓΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ 10 ΚΟΛΩΝΕΣ ΜΕ 2 ΛΑΜΠΕΣ ΚΑΙ LED ΝΑ ΑΝΑΒΟΥΝ, ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΑΡΑΓΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ... ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΙ, ΓΛΥΦΤΕΣ, ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ, ΜΠΑΤΑΚΙΑ=ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ.- Α ΞΕΧΑΣΑ ΒΑΖΕΤΕ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ... ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΤΟ ΤΙ ΟΝΕΙΡΟ ΘΑ ΔΕΙΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΕΤ Α ΤΕΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ ΚΑΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟΣ.- ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΟΔΗΓΗΩΝ, ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΤΟ ΠΩΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ!!!