- Από 415 ευρώ (Kia) έως 955 ευρώ (Volvo), θες για τακάκια σε μια 5ετία
- Θα χρειαστεί να αλλάξεις 3 σετ μπροστά και ένα σετ πίσω
- 605 ευρώ είναι ο μέσος όρων όλων των μαρκών
- Τα γνήσια τακάκια έχουν έως και διπλάσια αντοχή
autotriti team
Το κόστος μετά την αγορά είναι ένας σημαντικός παράγοντας που λαμβάνουν υπόψη όλοι οι οδηγοί. Δεν αρκεί δηλαδή να είναι μόνο καλό το αυτοκίνητο, πρέπει να έχεις και τη σωστή αντιμετώπιση από το after sales και μετά την αγορά. Με σωστές και καθαρές χρεώσεις.
Ένα από τα αναλώσιμα, λοιπόν, που σίγουρα θα χρειαστεί αλλαγή, είναι τα τακάκια των φρένων, τα οποία έχουν και σημαντικό κόστος. Παράλληλα είναι ένα μέρος του αυτοκινήτου που συνδέεται άμεσα με την ασφάλειά σας, καθώς τα φρένα είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες ενεργητικής ασφάλειας ενός αυτοκινήτου και επΆ ουδενί δεν πρέπει να αμελείται.
Για αυτό λοιπόν κάναμε μια μεγάλη έρευνα για να συγκεντρώσουμε τις τιμές από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία των μαρκών και να δούμε τι θα πληρώσετε σε μια 5ετία για να αλλάξετε τακάκια στα δημοφιλή τους μοντέλα. Σημειώστε, δε, πως στις τιμές συμπεριλάβαμε κόστος εργασίας και ΦΠΑ έτσι ώστε να γνωρίζετε ακριβώς τι θα πληρώσετε.
Από 415 ευρώ (Kia) έως 955 ευρώ (Volvo), θες για τακάκια σε μια 5ετία. Στα 605 ευρώ ο μέσος όρος
Η μεγάλη έρευνα του AutoΤρίτη αποκαλύπτει πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις μάρκες. Αρχικά, η μάρκα με τις καλύτερες τιμές είναι η Kia, όπου συνολικά για μια 5ετία θα χρειαστεί να ξοδέψετε 416 ευρώ (Kia Sportage).
Στο άλλο άκρο θα συναντήσουμε τη Volvo με το κόστος για τα τακάκια του XC40 σε μια 5ετία να φτάνει τα 955 ευρώ. Δηλαδή η Volvo είναι 130% ακριβότερη από την Kia, ενώ συνολικά από τις 24 μάρκες που μας απάντησαν, ο μέσος όρος του κόστους για να αλλάξετε τακάκια συνολικά στα 5 χρόνια είναι 605 ευρώ.
Nissan και Skoda συμπληρώνουν το TOP-3 των καλύτερων τιμών
Από εκεί και πέρα, παρατηρώντας τον πίνακα με τις τιμές βλέπουμε ότι μετά την Kia τις καλύτερες τιμές θα τις συναντήσουμε στη Skoda και στη Nissan, με τις δύο μάρκες να κρατάνε χαμηλά το κόστος για τα τακάκια και συγκεκριμένα στα 429 και 453 ευρώ αντίστοιχα. Στις μάρκες που συμφέρουν κατατάσσονται επίσης και οι Renault, Hyundai, VW, όπου όλες τους έχουν συνολικό κόστος κάτω από 500 ευρώ.
Από την άλλη οι ακριβότερες εταιρείες είναι Alfa Romeo, Jeep και Subaru, με τις τιμές να γυροφέρνουν τα 800 ευρώ.
Μάρκα
Κόστος για τακάκια στα 5 χρόνια
Κόστος για μπροστά τακάκια
Κόστος για πίσω τακάκια
Μοντέλο
Kia
416
98
122
Sportage
Nissan
429
108
105
Qashqai
Skoda
453
117
102
Κodiaq
Renault
455
117
104
Captur
Hyundai
481
119
124
Tucson
VW
500
133
101
T-Roc
Honda
502
125
127
HR-V
Audi
503
130
113
Q3
Dacia
503
105
188
Duster
Toyota
514
127
133
Yaris
Mitsubishi
515
127
134
Colt
DS
546
146
108
DS 3
Peugeot
562
147
121
2008
Ford
570
142
144
Puma
Citroen
584
151
131
C3
Lexus
585
151
132
LBX
Opel
632
154
170
Corsa
SEAT
663
170
153
Ibiza
Suzuki
679
162
193
Vitara
Fiat
749
196
161
500
Subaru
790
204
178
Crosstreck
Jeep
798
198
204
Compass
Alfa Romeo
818
214
176
Tonale
Volvo
955
238
241
XC40
Δεν έχουμε λάβει ακόμα απαντήσεις από τις BMW, BYD, Land Rover, Mazda, Mercedes και MG
Επίσημες τιμές από τις μάρκες για αλλαγή τριών μπροστά σετ και ενός πίσω
Για τον υπολογισμό του κόστους 5ετίας, υπολογίσαμε ότι τα μπροστινά τακάκια θα χρειαστούν αλλαγή ανά 30.000 χλμ. ενώ τα πίσω θα αλλάζονται κάθε 60 χιλιάδες (ανά δεύτερη αλλαγή των μπροστινών δηλαδή). Συνεπώς στα 100.000 χλμ. σε μια 5ετία θα χρειαστούν 3 σετ μπροστά τακάκια και ένα σετ πίσω. Από εκεί και πέρα στον πίνακα φαίνονται αναλυτικά τα κόστη για κάθε σετ ξεχωριστά ώστε να κάνετε τους υπολογισμούς σας.
Να διευκρινίσουμε επίσης ότι συγκεντρώσαμε τις τιμές από τους υπευθύνους των τμημάτων After Sales των μαρκών, συνεπώς είναι οι τελευταίες προτεινόμενες τιμές από τα κεντρικά. Από εκεί και πέρα ο κάθε επίσημος συνεργάτης μπορεί να διαμορφώσει διαφορετική πολιτική χρεώσεων, ενώ και οι επίσημες αντιπροσωπείες μπορεί να αλλάξουν τις προτεινόμενες τιμές χωρίς προειδοποίηση.
Τα γνήσια τακάκια φρενάρουν καλύτερα και έχουν μεγαλύτερη αντοχή
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα -και με δοκιμές ανεξάρτητων φορέων- έχει αποδειχτεί πως τα γνήσια τακάκια ακινητοποιούν το αυτοκίνητό σας σε μικρότερη απόσταση και έχουν μεγαλύτερη αντοχή. Ο λόγος είναι πως τα υλικά κατασκευής τους είναι συγκεκριμένα, ώστε να έχουν τη βέλτιστη δυνατή συνεργασία με τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινήτου (ABS, ESP), εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή απόδοσή τους, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες, καθώς έχουν προσαρμοστεί στο βάρος, στις επιδόσεις και στη μέγιστη ταχύτητα κάθε οχήματος. Πέρα από τον τομέα της ασφάλειας, η επιλογή ενός γνήσιου συστήματος πέδησης θα συνεισφέρει και στην τσέπη σας, λόγω της αυξημένης διάρκειας ζωής των επιμέρους τμημάτων του συστήματος, η οποία μπορεί και να ξεπεράσει το διπλάσιο, άρα και λιγότερα χρήματα για την αγορά σχετικών ανταλλακτικών.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα φαγωμένα τακάκια προκαλούν φθορά στους δίσκους των φρένων, το κόστος για την αλλαγή των οποίων είναι μερικές εκατοντάδες ευρώ.