- Στο 9% έπεσαν οι δασμοί για τα Tesla
- Μειώθηκαν οι δασμοί για το νέο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ
- Μικρή η μείωση των δασμών για τις κινεζικές εταιρείες
- Οι χώρες-μέλη της ΕΕ θα κληθούν να ψηφίσουν για το εάν θα εφαρμοστούν οι δασμοί
Στο 9% έπεσαν οι δασμοί για τα Tesla
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πως θα μειωθούν οι δασμοί που άρχισε να επιβάλλει από τον Ιούλιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φθάνουν στην Ευρώπη από την Κίνα. Όσον αφορά την Tesla, ενώ η αρχική έκθεση της ΕΕ προέβλεπε δασμούς 20,8% για τα εισαγόμενα Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο συντελεστής αυτός έχει πλέον μειωθεί σε μόλις 9%. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ζητήσει επανυπολογισμό των δασμών που της είχαν επιβληθεί. Ωστόσο, η ΕΕ δεν αφαίρεσε τον δασμό εντελώς, επειδή διαπίστωσε ότι η Tesla λαμβάνει μπαταρίες σε πολυ χαμηλή τιμή, ενώ επωφελείται και με άλλους τρόπους από την Κίνα, όπως με φθηνή γη για να χτίσουν εγκαταστάσεις, επιχορηγήσεις και δάνεια με ευνοϊκά επιτόκια.
Μειώθηκαν οι δασμοί για το νέο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ
Το νέο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ, που κατασκευάζεται στην Κίνα και εισάγεται στην Ευρώπη, αρχικά επιβαρύνθηκε με δασμό 37,6%, το μέγιστο διαθέσιμο ποσοστό, ο οποίος εφαρμόστηκε μόνο στις εταιρείες που, σύμφωνα με την ΕΕ, αρνήθηκαν να συνεργαστούν με τους ερευνητές. Όμως, μετά από επανεξέταση, το ΜΙΝΙ θα μπορεί να εισάγεται στην Ευρώπη με δασμό της τάξης του 21,3%. Το CUPRA Tavascan θα επωφεληθεί επίσης από χαμηλότερο δασμό 21,3%. Το ηλεκτρικό SUV κατασκευάζεται στο Hefei της Κίνας.
Μικρή η μείωση των δασμών για τις κινεζικές εταιρείες
Oι δασμοί μειώθηκαν επίσης και για τις κινεζικές εταιρείες που εξάγουν τα οχήματά τους στην Ευρώπη. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η BYD (17%), η Geely (19%) και η SAIC (36,3%). Οι νέοι συντελεστές είναι χαμηλότεροι από ό,τι είχε ανακοινωθεί προηγουμένως αλλά η μείωση αυτή είναι μικρή σε σχέση με αυτή που πέτυχαν Tesla, BMW και άλλες εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου.
Οι χώρες-μέλη της ΕΕ θα κληθούν να ψηφίσουν για το εάν θα εφαρμοστούν οι δασμοί
Πολλές ευρωπαϊκές μάρκες έχουν καταστήσει σαφές ότι αντιτίθενται σε υψηλότερους δασμούς, με εταιρείες όπως η Mercedes και ο όμιλος Volkswagen να λένε ότι αυτές θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν έναν εμπορικό πόλεμο. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά των Mercedes, VW και BMW. Οι προτεινόμενοι τελικοί δασμοί θα υποβληθούν σε ψηφοφορία από τις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ. Αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ουγγαρίας, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στους δασμούς. Οι τελικοί δασμοί θα εφαρμοστούν, εκτός εάν η καταψηφιστούν από 15 μέλη της ΕΕ που παράλληλα εκπροσωπούν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ. Σε μια πρώτη ψηφοφορία τον Ιούλιο, 12 χώρες υποστήριξαν τους προσωρινούς δασμούς, 4 ψήφισαν κατά και 11 απείχαν.