ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μετά από τέσσερα χρόνια ανοδικής πορείας, οι πωλήσεις οχημάτων στην αγορά της Ευρώπης για το 2018 σημείωσαν μικρή πτώση, βάζοντας έτσι τέλος στο σερί ανόδου που υπήρξε.

Μείωση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2018

1.635 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2019)

Μετά από τέσσερα χρόνια ανοδικής πορείας, οι πωλήσεις οχημάτων στην αγορά της Ευρώπης για το 2018 σημείωσαν μικρή πτώση, βάζοντας έτσι τέλος στο σερί ανόδου που υπήρξε.

Μειωμένες κατά 0,04% και συγκεκριμένα 15,62 εκατομμύρια μονάδες ανήλθαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ευρώπη για το 2018, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA. Στον αντίποδα τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά σήματα ήταν αυτά των Jeep, Mitsubishi, Jaguar και SΕΑΤ.
 
Αν και οι αρχικές προβλέψεις έκαναν λόγο για μικρή αύξηση των πωλήσεων, η οποία θα έφτανε μάξιμουμ το 2%, ωστόσο όπως φαίνεται ο νέος κύκλος δοκιμών (WLTP), οι αντιδράσεις στη Γαλλία, η μείωση της ιταλικής αγοράς, αλλά και η αβεβαιότητα στη Βρετανία λόγω Brexit, οδήγησαν σύμφωνα με τους αναλυτές στη μικρή μείωση (0,04% ).
 
Στις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης, η μέτρια αύξηση στην Ισπανία (+7%) και τη Γαλλία (+3%) βοήθησε να αντισταθμιστεί η απότομη πτώση της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς στη «γηραιά ήπειρο», το Ηνωμένο Βασίλειο, που μειώθηκε κατά (6,8%) αλλά και τις μικρότερες μειώσεις στην Ιταλία (-3,1%) και τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, που οι πωλήσεις ανήλθαν σε 3,43 εκατομμύρια μονάδες (- 0,2%).
 
Η ζήτηση ήταν επίσης ισχυρή στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ανέφερε η ACEA, με την περιοχή να αυξάνεται κατά 8% στο σύνολό της. Οι πωλήσεις στη Λιθουανία αυξήθηκαν κατά 25%, η Ρουμανία σημείωσε αύξηση 23% και η Κροατία αυξήθηκε κατά 19%, μεταξύ άλλων. Εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις μειώθηκαν έντονα στη Σουηδία και τη Νορβηγία, αμφότερες κατά 6,8%.
 
Για άλλη μια φορά, τα SUV και crossover μοντέλα, τροφοδότησαν τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics. Οι πωλήσεις της Jeep αυξήθηκαν κατά 56%, σε 168.674 μονάδες από 108.431το 2017, καθιστώντας την το ταχύτερα αναπτυσσόμενο εμπορικό σήμα. Μάλιστα τα μοντέλα Compass και Wrangler έπαιξαν τον κυρίαρχο ρόλο από τα υπόλοιπα.

Το Eclipse Cross της Mitsubishi έδωσε στη μάρκα καθαρό κέρδος περίπου 26.000 οχημάτων το 2018, ωθώντας τις συνολικές πωλήσεις κατά 24% στις 138.200 μονάδες, σύμφωνα πάντα με την JATO. Η πωλήσεις της Jaguar Land Rover αυξήθηκαν κατά 23%, ενισχυμένες από την E-Pace που επέλεξαν 27.252 ευρωπαίοι. Η SEAT συνέχισε τη διψήφια ανάπτυξη της, φθάνοντας το 13%, ενώ η Dacia  έφτασε στο +12%.
 
Από τα 37 μεγαλύτερα εμπορικά σήματα στην Ευρώπη, 19 παρουσίασαν κέρδη από πωλήσεις. Ωστόσο, η Infiniti, η Lancia / Chrysler, η Land Rover, η Nissan και η Audi είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 10% ή περισσότερο, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην τελική έκβαση.   
 
Η Hyundai-Kia ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος όμιλος στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 4,1%, ενώ σε ότι αφορά μεμονωμένα τις μάρκες η Volkswagen βρέθηκε στην πρώτη θέση σημειώνοντας αύξηση κατά 2,7% ακολουθούμενη από τις Renault, Ford, Peugeot και Opel / Vauxhall, σύμφωνα με την ACEA. Η Fiat βγήκε εκτός της πρώτης 10άδας, ενώ η Kia και η Hyundai πέρασαν τη Nissan.
 
Οι πωλήσεις στο τμήμα premium επιβραδύνθηκαν το 2018, ενώ η BMW είδε μείωση κατά 1,5% και η Mercedes-Benz κατά 3,1%. Τέλος η Volvo, με αιχμή του δόρατος το νέο XC40 κέρδισε 6,7%, όπως και η Tesla, που μέσω του Model S αύξησε τις πωλήσεις τις κατά 3,8% στις 29.288.  

Hyundai
3 ALL SEASON