Ο «θρύλος» ξυπνάει: To Mazda RX7
16.613 Επισκέψεις στο άρθρο (6/5/2024)
4 Φωτογραφίες »
To RX-7 πρώτης γενιάς.
Τo 1978 το πρώτο Savannah RX7 πατάει τις ρόδες του στην άσφαλτο. Έρχεται με μια έκδοση του Wankel κινητήρα 1,1 λίτρου με καρμπυρατέρ, ενώ μπορεί να αναβαθμιστεί με τον κινητήρα 1,3 λίτρων με injection. Στην κορυφαία έκδοση turbo το αυτοκίνητο παράγει 163 άλογα.
Το RX7 πρώτης γενιάς χαρακτηρίζεται από το compact οδηγικό πακέτο, ενώ το ελαφρύ βάρος του (περί τα 1.100 κιλά στην πιο βαριά έκδοση) κάνει το αυτοκίνητο ισορροπημένο και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Συνολικά παράγονται 471.018 οχήματα σε 3 διαφορετικές αναθεωρήσεις έως το 1985.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1986 λανσάρεται το RX7 δεύτερης γενιάς. Το αυτοκίνητο είναι πιο δυνατό, καθώς εξοπλίζεται με εξελιγμένους κινητήρες 1,3 λίτρων και turbo. Το αποτέλεσμα είναι 210 άλογα στην κορυφαία έκδοση.
Το αυτοκίνητο δέχεται κριτική τόσο για τον σχεδιασμό του (ο οποίος θυμίζει σε υπερβολικό βαθμό την Porsche 944), όσο και για το αυξημένο βάρος του (περί τα 1.300 κιλά.) Συνολικά παράγονται 272.027 μοντέλα ως το 1992.
Η τρίτη γενιά RΧ7 κυκλοφορεί το 1991. Ο απόλυτος στόχος είναι να διορθώσει τα «λάθη» της προηγούμενης γενιάς. Οι μηχανικοί της Mazda καταφέρνουν και αφαιρούν όλο το περιττό βάρος από το νέο αυτοκίνητο, ρίχνοντας το τελικό βάρος στα 1.200 κιλά. Το αμάξωμα ακολουθεί νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία παράγει εν τέλει ένα αυτοκίνητο μοναδικά όμορφο και διαχρονικό.
Ο κινητήρας από την άλλη, εξοπλίζεται με διπλά τούρμπο που επιτρέπουν στην κορυφαία αναθεωρημένη έκδοση τα 276 άλογα. Παρά όμως την βελτιωμένη έκδοση, δεν καταφέρνει να σώσει το μοντέλο και η παραγωγή του σταματάει το 2002 με 68.539 πωλήσεις.
Ο κινητήρας Wankel συνέχισε την πορεία του, στο ιδιαίτερο RX8 για περίπου 10 χρόνια, μέχρι το τέλος του, το 2012, λόγω αποτυχίας συμμόρφωσης στους κανονισμούς ρύπων Euro 5. Από τον Ιανουάριο του 2023 ο Wankel επιστρέφει στο ανανεωμένο MX-30, αλλά μόνο σαν range extender της ηλεκτρικής εκδοχής του για αύξηση της αυτονομίας.
Ο απολογισμός για το RX7
Αν δούμε την ιστορία με αριθμούς, συνολικά έφυγαν από το εργοστάσιο 811.584 RX7, τα οποία ήταν ικανά να αντισταθμίσουν το κόστος παραγωγής, κάνοντας το μοντέλο μια μετριοπαθή επιτυχία για την Mazda. Στην Ελλάδα μάλιστα σημειώνει μεγάλη επιτυχία, λόγω της χαμηλής φορολόγησης.Η παρακαταθήκη όμως είναι μεγαλύτερη. Το ελαφρύ σασί, ο γρήγορος κινητήρας και ο εκκωφαντικός ήχος που μόνο ένας Wankel μπορεί να προσφέρει, δημιουργούν ένα πισωκίνητο μοντέλο που άφησε ιστορία. Όλα τα παραπάνω είναι η ιστορία του RX7. Η ιστορία ενός ρίσκου, που δημιούργησε έναν θρύλο της αυτοκίνησης.
Σελίδα 1 | Το μεγαλύτερο ρίσκο της Mazda: Ο «θρύλος» RX7 |
Σελίδα 2 | Ο «θρύλος» ξυπνάει: To Mazda RX7 |