Η προηγούμενη γενιά της Mercedes GLA «έστριψε» στο test αποφυγής κινδύνου (Elk Test) αποπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες. Θυμόμαστε μαζί σας την επίδοση του best seller premium οικογενειακού SUV, που πλέον διατίθεται ως μεταχειρισμένο.
Πώς αποφεύγει τον κίνδυνο η προηγούμενη Mercedes GLA;
Η πρώτη γενιά της Mercedes GLA, που κυκλοφόρησε το 2013 και δέχθηκε μια ανανέωση το 2017, είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα για να δει κανείς τη θεαματική βελτίωση των αυτοκινήτων γενικότερα αλλά και ειδικότερα στο Εlk Τest. Πριν από περίπου 25 χρόνια, η θεωρητικά πρόγονος αυτής (η πρώτη γενιά A-Class) κατάφερε «με το στανιό» να φτάσει τα 66 χλμ./ώρα. στη διαδικασία... Η βαρύτερη, ψηλότερη και με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης GLA, βρέθηκε δεύτερη στην κατάταξη των μικρομεσαίων crossover, ούσα παράλληλα πρώτη ανάμεσα στα premium μοντέλα της κλάσης που είχαμε στη διάθεσή μας τότε για δοκιμή. Σημειώνουμε μάλιστα πως είχε δεχθεί και ποινή 1,5 χλμ./ώρα, εξαιτίας των μεγαλύτερων ελαστικών-ζαντών που εφοδίαζαν το αυτοκίνητο της δοκιμής (18 ιντσών).
Στα 76 χλμ./ώρα, το crossover μοντέλο της Mercedes ενέπνεε σιγουριά σε όλη την διαδρομή της δοκιμασίας, ωστόσο λόγω ποινής για μεγαλύτερες ζάντες-ελαστικά, η τελική επίδοση ορίστηκε στα 74,5 χλμ./ώρα.
Με την προκαθορισμένη αρχική ταχύτητα εισόδου (στα 68 χλμ./ώρα), η Mercedes GLA 200 δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα στην όλη δοκιμασία επιδεικνύοντας στιβαρό και σίγουρο πάτημα στην διαδρομή. Το ESP δεν επενέβη, οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν μικρές και το τιμόνι πέραν της αμεσότητας είχε και πολύ καλό χρόνο απόκρισης.
77 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Βλέποντας πως η GLA μπορεί να διαχειριστεί παραπάνω χιλιόμετρα από την πρώτη προσπάθεια, ψάξαμε και βρήκαμε το ανώτατο όριό της. Αυτό τελικά ήταν στα 77 χλμ./ώρα, όπου δεν τα κατάφερε. Σε αυτή την ταχύτητα είχαμε να αντιμετωπίσουμε έντονη υποστροφή στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ το ESP δεν επενέβη ιδιαίτερα για να διατηρήσει έστω και οριακά την πορεία της.
76 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια
Κατεβαίνοντας μόλις 1 χλμ./ώρα, η GLA πέρασε με επιτυχία το test αποφυγής εμποδίου, όμως το γεγονός ότι εφοδιαζόταν με 18 ιντσών ζάντες επέφερε ποινή 1,5 χλμ./ώρα. Στα 76 χλμ./ώρα, το crossover μοντέλο της Mercedes ενέπνεε σιγουριά σε όλη την διαδρομή της δοκιμασίας, με μικρές κλίσεις αμαξώματος και καμία τάση αποσταθεροποίησης, με το ESP να δουλεύει διακριτικά αλλά καθοριστικά, όπως είδαμε και από την ταχύτητα εξόδου που ήταν η μεγαλύτερη ανάμεσα στα μοντέλα. Το τιμόνι σε αυτά τα χιλιόμετρα διατήρησε και πάλι το σωστό του βάρος, όχι όμως και την αμεσότητα που είχαμε δει στα λιγότερα, κάτι που ωστόσο δεν επηρέασε τελικά την απόδοσή του.
Γενική αίσθηση οδηγού: Mικρές κλίσεις και διακριτική λειτουργία του ESP. Θα θέλαμε καλύτερη αμεσότητα από το τιμόνι στις διαδοχικές τιμονιές με περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά γενικότερα η αίσθηση που σου μεταδίδει το αυτοκίνητο είναι ασφαλής.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Αρχικά νιώσαμε λίγο στριμωγμένοι στο πίσω κάθισμα καθώς σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης είχαμε επαφή μεταξύ μας. Το αυτοκίνητο πάντως ενέπνεε πάντα την αίσθηση της ασφάλειας, αφού ούτε έντονες κλίσεις «βιώσαμε» ούτε κάτι που να μας κάνει να αισθανθούμε άβολα.
Δείτε την επιτυχημένη προσπάθεια της Mercedes GLA στα 76 χλμ./ώρα
Οι προσπάθειες της Mercedes GLA από τη θέση του οδηγού