Παρά το γεγονός πως ανήκουν στην κατηγόρια των compact μοντέλων, τα μικρά crossover προσφέρουν χώρο αποσκευών, ικανό να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μια οικογένειας χωρίς περιορισμούς. Βλέπουμε ότι κατά προσέγγιση τα μοντέλα στο θέμα μας έχουν χωρητικότητα 400 λίτρων για τις αποσκευές, η οποίο είναι περίπου κατά 100 λίτρα μικρότερη από αυτή των μικρομεσαίων crossover, όπως είδαμε στο τεύχος 49 του 2018. Ή για να το θέσουμε διαφορετικά τα C-SUV χωράνε όσο τα B-SUB συν 40 τεύχη του AutoΤρίτη. Αυτό που έχει ακόμα πιο πολύ ενδιαφέρον είναι η σύγκριση με τα μικρομεσαία μοντέλα, αυτά που κατΆ εξοχήν θεωρούνται τα οικογενειακά. Αν αναλογιστούμε ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος για τα μικρομεσαία που μετρήσαμε πριν από λίγο καιρό (τεύχος 43/2018) ανέρχεται στα 378 λίτρα, αρκεί για να καταλάβει κανείς γιατί αυτή η κατηγορία σταθερά έχει τη μεγαλύτερη δυναμική και επιλέγεται ως αυτή που θα εξυπηρετήσει τις οικογενειακές μας ανάγκες.
Παρόλο που η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι το κατεξοχήν νούμερο που κοιτάζουν όλοι, εξίσου σημαντική είναι η μορφολογία του χώρου, όπως και φυσικά η ευκολία στην φόρτωση/εκφόρτωση.
Ωστόσο οι μετρήσεις μας έδειξαν και κάτι ακόμα σχετικά με τις εργοστασιακές μετρήσεις, οι όποιες γίνονται με τη μέθοδο VDA που αναλύσαμε παραπάνω. Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν νούμερα που όπως σχεδόν συμβαίνει πάντοτε, απλά δίνουν μια εικόνα. Εμείς, εξετάζουμε λοιπόν το κάθε αυτοκίνητο από τη μεριά του χρήστη, και όχι μέσα από ένα πρόγραμμα ενός υπολογιστή.
Ο «Ταμερλάνος» λοιπόν καταδεικνύει αυτήν τη διαφορά όπως και τη διαφορά ανάμεσα στα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας, όμως δεν στεκόμαστε μόνον σε αυτήν τη μέτρηση αποκλειστικά. Ο χώρος αποσκευών του κάθε αυτοκινήτου έχει την δική του ιδιαίτερη «μορφολογία» και διάταξη και οι μετρήσεις μας τον «φωτογραφίζουν» απόλυτα για να μπορέσει να αντιληφθεί κανείς σχεδόν πρακτικά τις διαφορές. Το βάθος του, το άνοιγμα της πόρτας, το ύψος του κατωφλιού από το έδαφος, ακόμα και το σκαλοπάτι που δημιουργεί εσωτερικά είναι στοιχεία που είτε διευκολύνουν είτε δυσκολεύουν την φορτοεκφόρτωση, ενώ ακόμα και το ύψος ανοιχτής πόρτας με τη σειρά του μπορεί να διευκολύνει ή να δυσκολέψει έναν άνθρωπο, ανάλογα με το σωματικό του ύψος.
Στον παρακάτω πίνακα θα βρείτε αναλυτικά τι πέτυχαν τα 10 μικρά crossover μοντέλα της δοκιμής σε κάθε διάσταση.
Για άλλη μια φορά αναλυτικότατη δοκιμή. Νομίζω όμως ότι για λόγους πληρότητας θα πρέπει να περιληφθεί στο συγκριτικό και το T-roc που έχει, τουλαχιστον στα χαρτιά, το μεγαλύτερο χώρο.
Για άλλη μια φορά αναλυτικότατη δοκιμή. Νομίζω όμως ότι για λόγους πληρότητας θα πρέπει να περιληφθεί στο συγκριτικό και το T-roc που έχει, τουλαχιστον στα χαρτιά, το μεγαλύτερο χώρο.
Απάντηση: Σταδιακά θα μπουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση.