Μήπως να τελειώνουμε με τα αυτόνομα αμάξια μετά από τόσα δυστυχήματα;
- Τα αυτόνομα ήταν wow πριν μερικά χρόνια αλλά τελικά τρακάρουν!
- Στις ΗΠΑ έχουν σταματήσει να λειτουργούν 3 εταιρείες με αυτόνομα μέχρι να ελεγχθούν από το κράτος, λόγω ατυχήματος
- Η ΕΕ θέλει τους κατασκευαστές υπεύθυνους & υπόλογους για την οδήγηση αυτόνομων
- Οι μάρκες όμως δεν το θέλουν αυτό γιατί θα πρέπει να πληρώνουν τις ζημιές αυτές και όχι οι ασφαλιστικές
Τα αυτόνομα ήταν wow πριν μερικά χρόνια αλλά τελικά προκαλούν δυστυχήματα
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα έγιναν για μερικά χρόνια το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, και η λύση σε όλα τα προβλήματα της αυτοκίνησης, όμως φαίνεται πως ή αυτά δεν είναι έτοιμα, ή εμείς. Μήπως να τελειώνουμε προς το παρόν με δαύτα;
Στις ΗΠΑ έχουν σταματήσει να λειτουργούν 3 εταιρείες με αυτόνομα μέχρι να ελεγχθούν από το κράτος, λόγω δυστυχήματος
Η Αμερική φαίνεται πως «κλείνει» τον κύκλο της με τα αυτόνομα, μετά από ακόμη έναν θάνατο που οφείλεται σε λάθος αυτόνομου αυτοκινήτου, αυτή τη φορά της εταιρείας Cruise. Η Cruise είναι τώρα η επόμενη εταιρεία αυτόνομων υπό έλεγχο, ενώ φαίνεται πως οι ΗΠΑ θα αλλάξουν το πλαίσιο ελέγχου, και θα περάσουν όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται από «κόσκινο».
Η ΕΕ θέλει τους κατασκευαστές υπεύθυνους & υπόλογους για την οδήγηση αυτόνομων
Η Cruise ακολουθεί τις Waymo και τη Zoox (της Amazon), στην παύση δραστηριότητας τους, όσο ελέγχονται, και αν τα νέα από την Αμερική δεν είναι αρκετά σκούρα για τα αυτόνομα, τότε σίγουρα η στάση της ΕΕ, θα επιβραδύνει σημαντικά τις προσπάθειες. Βλέπεις εκτός από την τεχνολογία, υπάρχει ακόμη πιο σημαντικά η νομοθεσία και τελικά η ευθύνη.
Όταν οδηγείς το αυτοκίνητό σου είσαι 100% υπεύθυνος για το χειρισμό του. Όταν το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του, ποιός έχει την ευθύνη; Η ΕΕ θέλει τον κατασκευαστή να είναι υπεύθυνος και υπόλογος για ότι συμβεί όταν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο κινείται χωρίς το χειρισμό του οδηγού.
Οι μάρκες όμως δεν το γουστάρουν αυτό γιατί θα πρέπει να πληρώνουν τις ζημιές αυτές και όχι οι ασφαλιστικές
Και αυτό είναι μάλλον λογικό. Γιατί να φταις εσύ, όταν οδηγεί άλλος; Αν όμως κάτι τέτοιο βολεύει τις ασφαλιστικές, καθότι θα πρέπει οι κατασκευαστές να πληρώνουν τα σπασμένα, δεν αρέσει καθόλου στους κατασκευαστές. Μέχρι τώρα, στον εξοπλισμό που παρείχε αυτονομία, οι κατασκευαστές είχαν βρει τρόπο να «ξεφορτώνονται» την ευθύνη. Η BMW για παράδειγμα, όσο ένα μοντέλο της κάνει αυτόνομο παρκάρισμα ή ξεπαρκάρισμα, απαιτεί από τον οδηγό να κρατάει το κουμπί στο μπρελόκ πατημένο. Μπορεί αυτό να μην έχει καμία σχέση με τον ελιγμό που κάνει το αυτοκίνητο, κάνει όμως τον οδηγό υπόλογο.
Εσύ τι λες, είναι καλά νέα ότι σφίγγουν τα λουριά στα αυτόνομα; Ποιος πιστεύεις πως πρέπει να πληρώνει τα λάθη των αυτόνομων μοντέλων, οι ασφαλιστικές ή οι κατασκευαστές;