Τι σχέση έχει η BMW με τη Skoda; Καμία. Απολύτως. Η μία μάρκα δεν βρίσκεται καν στον ορίζοντα της άλλης. Ο όμιλος VW είχε κάποτε πει πως αν η Skoda ήθελε να «κυνηγήσει» κάποια πιο κυριλέ μάρκα, αυτή θα ήταν η Volvo. Όχι λόγο ομοιότητας, αλλά λόγω φιλοσοφίας. Η BMW που κολλάει;
Η BMW με τη Skoda δεν έχουν μοντέλα που ανταγωνίζονται. Εκτός και αν κάποιος βρεθεί στο δίλημμα ανάμεσα σε μία Σειρά 3 και μία Octavia, πράγμα μάλλον αδύνατο, αφού με τα λεφτά της πρώτης, αγοράζεις δύο από τη δεύτερη. Όμως αυτό αλλάζει. Και αλλάζει από τη στιγμή που και οι δύο μάρκες μεταφέρουν τις γκάμες τους στην ηλεκτροκίνηση.
Έτσι η Skoda, με το πρώτο της ηλεκτροκίνητο, το Enyaq iV, έχει αποκτήσει μια κάποια σχέση με τη BMW. Το Enyaq είναι πισωκίνητο. Όμως ούτε αυτή η ομοιότητα είναι επιτηδευμένη. Με τη μάσκα εμπρός όμως τι γίνεται;
Αλήθεια είναι πως η μάσκα της Skoda δεν θα έμοιαζε ποτέ με της BMW, αν οι Γερμανοί δεν είχαν κάνει τη δική τους μεταμόρφωση. Μια μεταμόρφωση που είδε πολλές αντιδράσεις, αφού ουσιαστικά η μάσκα έδωσε τη θέση της στα δύο «νεφρά» που αρχικά είχε στο κέντρο της. Έτσι οι BMW πλέον έχουν μια τεράστια γωνιώδη μάσκα, που αν εξαιρέσεις το κεντρικό χώρισμα, μοιάζει πολύ με αυτή της Skoda. Ειδικά στο Enyaq, που με τη σειρά του, εκεί που η BMW έχει το χώρισμα, το Skoda έχει μια αλλαγή στα κάθετα μέρη, που «φέρνει» σε χώρισμα. Πειράζει;
Όχι με πρώτη ματιά. Εξάλλου η Skoda έχει λανσάρει μια σειρά SUV που δείχνουν να ασπάζονται τις βασικές γραμμές μιας X5 ή Χ3, κάτι που φαίνεται πως αρέσει στους αγοραστές της. Όταν όμως μιλάμε για ηλεκτρικά, όπου το παιχνίδι παίζεται από την αρχή, μια τέτοια, έστω και μακρινή, ομοιότητα, σίγουρα δεν θα βλάψει τη Skoda. Είναι όμως επίτηδες; Όχι, ειδικά αφού η BMW έκανε και αυτή το βήμα από την πλευρά της.
Εσείς όμως τι λέτε; Μοιάζει όντως η μάσκα του Enyaq με BMW; Και τελικά πειράζει; Ή μήπως όχι; Και τι λέτε; Σας αρέσει;