Τα μικρά, πολύ μικρά αυτοκίνητα θέλουν μεγάλες, πολύ μεγάλες ιδέες. Η Citroen με το Ami έδειξε το δρόμο, σε λογικές τιμές, και τώρα οι Ελβετοί φέρνουν το δικό τους Microlino, στα διπλά λεφτά. Πως διαλέγει κανείς μικρο-αυτοκίνητο;
Το Citroen Ami το ξέρουμε λίγο περισσότερο. Κάτω από 2,5 μέτρα, ηλεκτρικό, με την ίδια πόρτα στις δύο πλευρές, η μία να ανοίγει έτσι, η άλλη αλλιώς, το ίδιο μπρος-πίσω με άλλα φώτα, και ένα σωρό άλλες τέτοιες έξυπνες λύσεις για να κρατήσει το κόστος χαμηλά. Το Ami λανσάρεται ως όχημα μικρο-κινητικότητας, και παρότι μοιάζει με αυτοκίνητο, είναι μάλλον τετράτροχο μοτοποδήλατο, αφού με άδεια μοτοποδηλάτου μπορεί να το οδηγήσει και ένας 16χρονος.
Το Microlino, προιόν του Ελβετού κατασκευαστή πατινιών Micro, παρέχει τον ίδιο τρόπο μετακίνησης, με έμφαση στη μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτητα και πιθανώς και στο στυλ. Μπορεί το Ami να έχει την ίδια πόρτα δεξιά-αριστερά, το Microlino έχει απλά μία πόρτα εμπρός, όπως η Isetta του 1953, το μοντέλο το οποιό το Microlino έχει αντιγράψει, από το σχήμα, την πόρτα και τα φανάρια και φυσικά τη φιλοσοφία.
Η Micro λέει πως το Microlino δεν είναι αυτοκίνητο, και με πρώτη ματιά καταλαβαίνει κανείς πως όντως, δεν είναι. Όμως η τιμή του, σε αντίθεση με αυτή του Ami, είναι τιμή αυτοκινήτου, ενώ και η τελική του ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα είναι τιμή πιο κοντά σε αυτή ενός αυτοκινήτου, απ'ότι του Ami το οποίο ίσα που φτάνει τα 50.
Βέβαια η Micro έχει μοντέλα με μπαταρίες που ξεκινούν από τα 90 χιλιόμετρα αυτονομίας και φτάνουν τα 200, αν και είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως κάποιος θα θέλει να κάνει 200 χιλιόμετρα συνεχόμενα μέσα στο μικρό αυτό (όχι) αυτοκίνητο. Και εδώ που τα λέμε, ίσως κανείς να μη θέλει να πάει και με 90 χλμ./ώρα μέσα σε ένα Microlino.
Εντάξει, το στιλ και η ρετρό σχεδίαση, η μοναδική εμπρός πόρτα, και πιθανώς και η υψηλή του τιμή, θα το βάλουν αμέσως στα αξεσουάρ πολυτελείας, και λιγότερο στο κοινό που προσπαθεί να απευθυνθεί η Citroen. Με το Ami να μπορεί να το οδηγήσει ένας 16χρονος, το κοινό είναι σίγουρα διαφορετικό, και με τα μισά λεφτά στους αγοραστές κάτω των 29, το Ami παρότι είναι πιο αργό, με λιγότερη αυτονομία (75km) και μισή ιπποδύναμη (8 άλογα), ίσως είναι και πιο λογική επιλογή.
Τι λες όμως; Θα πήγαινες με 90 σε ένα Microlino; Και τελικά θα έδινες διπλά λεφτά από ότι ένα Ami για να το κάνεις; Ή μήπως η λύση της Citroen στις αστικές μετακινήσεις είναι καλύτερη;