Τα γρήγορα μικρά αρέσουν και πουλάνε. Τώρα όμως που μπήκε στο παιχνίδι η ηλεκτροκίνηση, θα δούμε τα επόμενα GTI μικρά στην… πρίζα;
Η κλάση των γρήγορων μικρών, γνωρίζει σταθερή άνθηση τα τελευταία χρόνια: το Ford Fiesta ST, το Peugeot 208 GTi, το Renault Clio RS, φυσικά το VW Polo GTI, το Opel Corsa OPC, το Abarth 500 είναι αυτοκίνητα που δε στοχεύουν μόνο στο να αναβαθμίζουν το ίματζ μιας φίρμας αλλά να φέρνουν και πωλήσεις. Κι αυτό γιατί οι συνήθως χαμηλοί κυβισμοί συγκρατούν και τις τιμές, οπότε δεν πρόκειται για απαγορευμένους ακόμα και για αγορές με στερήσεις, όπως η δική μας.
Θα μπορούσε κανείς να πει λοιπόν ότι, θα συνεχίσει και στο μέλλον να απασχολεί αυτή η υποκατηγορία. Θα το κάνει όμως με συμβατικό κινητήρα, όπως το κάνει σήμερα ή με κάτι διαφορετικό.
Αφορμή αποτέλεσε μια πρόσφατη φημολογία ότι, η Renault θέλει να βγάλει και έκδοση RS για το Ζoe, το μικρό ηλεκτρικό της. Κυκλοφόρησαν μάλιστα και κάποια σκίτσα από ανεξάρτητους σχεδιαστές τα οποία έχουν μεταμορφώσει το ηλεκτρικό των Γάλλων, από ένα ήπιο και μοντέρνο αστικό μέσο σε έναν δαίμονα με φουσκώματα και άλλες άγριες λεπτομέρειες.
Εδώ, από τις σελίδες των Non-Paper, συνηθίζουμε να σκεφτόμαστε και λίγο ανάποδα. Γιατί λοιπόν να μην είναι αυτό το μέλλον των γρήγορων μικρών – πιθανώς και με μια μεταβατική περίοδο υβριδικής κυριαρχίας στα μικρά hot-hatch, μάλλον προαιρετική.
¶λλη σκέψη: Προ ημερών, καλεσμένοι της Peugeot στη Γαλλία οδηγήσαμε το νέο 208. Εύλογα το μυαλό πάει στην έκδοση GTi. Σιγή ασυρμάτου οι Γάλλοι πάνω σε αυτό. Το μόνο που –λένε ότι- ξέρουν είναι ότι, έχει «τελειώσει» το όνομα GTi και αυτό που πρέπει να συνηθίσουμε στο μέλλον είναι το «Sport Engineered», έτσι θα λέγονται οι εκδόσεις αυτές. Μαντέψτε τι έχουμε δει ήδη σχετικά με αυτό το θέμα, αν δε θυμάστε από τις σελίδες του Auto Τρίτη, έντυπες ή ηλεκτρονικές. Έχουμε δει ένα πρωτότυπο 508 φυσικά full hubrid. Έχει κινητήρα βενζίνης 200 ίππων συν δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Για δες λοιπόν, που ίσως είναι αυτό το μέλλον.
Και ποιος μας λέει εμάς ότι π.χ. η Peugeot έχει ήδη εγκρίνει ένα υβριδικό (ή μήπως ηλεκτρικό) 208 Sport Engineered. Και αυτό γιατί να μην το ξέρει η Renault (αν μπορούμε να το φανταστούμε εμείς εδώ, σε ένα γραφείο στην Αθήνα…) και να ετοιμάζει ήδη ένα αντίστοιχο μικρό, πιθανώς Zoe.
Εσείς τι λέτε; Θα αγοράζατε μικρό υβριδικό ή ηλεκτρικό ρυθμισμένο για επιδόσεις. Θα σας έφτανε; Ή μήπως θα θέλατε κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον επακόλουθο ξεσηκωτικό ήχο μιας αληθινής εξάτμισης;
Το πιο σημαντικό πρόβλημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που εμποδίζει το να γίνει γρήγορο, είναι το μεγάλο βάρος του, αλλά και η μικρή τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών, για να μην μειωθεί η αυτονομία τους. Αν αυτά ξεπεραστούν τότε μπορεί να δούμε μικρά, με καλή επιτάχυνση και μια τελική ταχύτητα που να ξεπερνάει τα 200 χμ/ώρα.
Θα ξανααγόραζα ντίζελ αν και πρόσφατα αντικατέστησα το προηγούμενο ντίζελ μου.
Το πιο σημαντικό πρόβλημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που εμποδίζει το να γίνει γρήγορο, είναι το μεγάλο βάρος του, αλλά και η μικρή τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών, για να μην μειωθεί η αυτονομία τους. Αν αυτά ξεπεραστούν τότε μπορεί να δούμε μικρά, με καλή επιτάχυνση και μια τελική ταχύτητα που να ξεπερνάει τα 200 χμ/ώρα.