ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Φάση της εισαγωγής, Φάση της συμπίεσης, Φάση της καύσης, Φάση της εξαγωγής
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Φάση της εισαγωγής, Φάση της συμπίεσης, Φάση της καύσης, Φάση της εξαγωγής

Κινητήρες βενζίνης και diesel: Πώς λειτουργούν; Ζήτημα καύσης…

97.507 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2013)

O βενζινοκινητήρας


Η βασική τεχνικά διαφορά των diesel: Δεν υπάρχουν μπουζί και η ανάφλεξη γίνεται με τη έκχυση καυσίμου απευθείας στον καυτό συμπιεσμένο αέρα.

Η βασική τεχνικά διαφορά των diesel: Δεν υπάρχουν μπουζί και η ανάφλεξη γίνεται με τη έκχυση καυσίμου απευθείας στον καυτό συμπιεσμένο αέρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Για να παράγει την κινητική ενέργεια που δίνει ώθηση στο αυτοκίνητο, ένας βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε τέσσερις φάσεις: 1.Στην πρώτη φάση, το πιστόνι της βενζίνης κινείται προς τα κάτω, ώστε να εισχωρήσει στο θάλαμο το μείγμα αέρα και βενζίνης.2.Στη δεύτερη φάση, το πιστόνι κινείται προς τα πάνω μέσα στο θάλαμο καύσης, συμπιέζοντας το μείγμα αέρα και βενζίνης. 3.Όταν το πιστόνι φτάσει στο υπέρτατο σημείο μέσα στο θάλαμο καύσης και το μείγμα έχει συμπιεστεί απόλυτα, τότε το μπουζί παράγει ένα σπινθήρα που προκαλεί την ανάφλεξη της βενζίνης. Η ανάφλεξη προκαλεί την καύση μέσα στον κύλινδρο και έτσι, το πιστόνι ωθείται προς τα κάτω.4.Όταν το πιστόνι βρεθεί στην κατώτερη θέση του, τότε ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής και τα καυσαέρια παίρνουν το δρόμο της εξάτμισης.

Ο πετρελαιοκινητήρας
Η βασική αρχή λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα είναι όμοια με αυτού που καίει βενζίνη. Το πιστόνι που είναι συνδεδεμένο με το στροφαλοφόρο άξονα πηγαίνει πάνω και κάτω στο θάλαμο καύσης σε τέσσερις φάσεις (όπως και στη βενζίνη) για να κάψει το καύσιμο και να παράξει ενέργεια που θα δώσει ώθηση στο όχημα. Η μεγάλη διαφορά είναι στο τρόπο με τον οποίο διεξάγεται η ανάφλεξη. Ενώ στη βενζίνη το καύσιμο αναμειγνύεται με τον αέρα (πριν ή μέσα στο θάλαμο καύσης) και η σπίθα για την ανάφλεξη δίνεται από τα μπουζί, στον κινητήρα diesel πρώτα συμπιέζεται ο αέρας και μετά, το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας μέσα στο θάλαμο καύσης. Επειδή ο συμπιεσμένος αέρας είναι πολύ καυτός, το καύσιμο αναφλέγεται κατά την επαφή του με αυτόν χωρίς να απαιτείται η… «χείρα βοηθείας» από τα μπουζί.

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS