Κινητήρες- Επιδόσεις: Το Yaris το πιο σβέλτο Αφού εξετάσαμε τον τρόπο που και τα 4 αυτοκίνητα σημειώνουν πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης, ας δούμε και την «πηγή» που χρησιμοποιούν.
Το Citroen C3 είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο στην κατηγορία και κερδίζει τον οδηγό του με την ευκολία που προσφέρει.
Το Citroen C3 λοιπόν στην diesel του έκδοση χρησιμοποιεί έναν 1,5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα ο οποίος διαθέτει επιλεκτικό σύστημα κατάλυσης και υγρό εξάτμισης Adblue, αποδίδοντας 100 ίππους και 250 Nm ροπής, τιμή που είναι βεβαίως η μεγαλύτερη ανάμεσα στα μοντέλα και του χαρίζει καλές επιδόσεις παρά το 5τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης που διαθέτει.
Το Renault Clio παραδίδει σεμινάρια ισορροπίας μεταξύ άνεσης, αίσθησης και αποτελεσματικότητας αν και στην έκδοση LPG δεν συνδυάζονται με καλές επιδόσεις.
Το Renault Clio με τον 1,0 TCe κινητήρα που καταναλώνει υγραέριο και βενζίνη, αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με τις επιδόσεις του να είναι οριακά επαρκείς. Το πλεονέκτημα του Clio είναι πως μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός είτε το υγραέριο ως βασικό καύσιμο είτε την βενζίνη, με τη πρώτη επιλογή να προσφέρει και λίγο καλύτερες επιδόσεις.
Ο χαρακτήρας του Toyota Yaris είναι έντονα οδηγοκεντρικός και φαίνεται και στην υβριδική του έκδοση, ευχαριστώντας όμως σε αυτή περισσότερο με την ευκολία στην οδήγησή του.
Το Τοyota Yaris εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου που συνδυάζει με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 116 ίππους. Εκτός από τη χαμηλότερη αστική κατανάλωση που επιτυγχάνει αφού μπορεί να κινηθεί για το 80% τέτοιων μετακινήσεων αποκλειστικά με την ηλεκτρική του ενέργεια, ξεχωρίζει και στον τομέα των επιδόσεων σε όλες τις μετρήσεις, ενώ είναι και το μοναδικό που συνδυάζεται αποκλειστικά με CVT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει το Polo το κάνει ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και στην πιο οικονομική του έκδοση.
Τέλος, το VW Polo TGI που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο και βενζίνη εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο TSI κινητήρα διπλού καυσίμου και αποδίδει 90 ίππους, προσφέροντας ανταγωνιστικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει χρησιμοποιώντας ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο. Ουσιαστικά με μόλις 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης και μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου από τον οδηγό, χρησιμοποιεί τη βενζίνη μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο.
Σε απόλυτα νούμερα το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το Polo TGΙ. Ρεαλιστικά όμως το Clio LPG ξεχωρίζει γιατί προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε βενζίνη και υγραέριο, αλλά και πιο ευρύ δίκτυο τροφοδοσίας υγραερίου.
Στο δρόμο: Έμφαση στην άνεση και την ευκολία, τo καθένα με τον τρόπο του Με κύριο χαρακτηριστικό τους την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση και ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες, τα 4 μικρά οικονομικά αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους ευχάριστα οδηγικά με τον δικό τους τρόπο.
Σε απόλυτα νούμερα το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το Polo TGΙ. Ρεαλιστικά όμως το Clio LPG ξεχωρίζει γιατί προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε βενζίνη και υγραέριο, αλλά και πιο ευρύ δίκτυο τροφοδοσίας υγραερίου.
Το Citroen C3 είναι το πιο άνετο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας και στην diesel έκδοσή του με τη μαλακή του ανάρτηση να διακρίνεται γιΆ αυτό, ενώ αν και δεν εντυπωσιάζει με την οδηγική του αίσθηση, η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και ευχάριστη και σε εκτός πόλης διαδρομές.
Το Clio και στην έκδοση LPG κρατά ψηλά τη σημαία της Renault όσον αφορά στην ισορροπία της άνεσης με την οδική συμπεριφορά, παραμένοντας εξαιρετικό και στα δύο πεδία. Η οδηγική του αίσθηση είναι καλή και βοηθάει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα, αν και αυτό περιορίζεται από την όχι ιδιαίτερη αμεσότητα όταν λειτουργεί με τη βενζίνη ως καύσιμο και τις επιδόσεις του κινητήρα του.
Το Toyota Yaris HSD παρουσιάζει ένα πιο οδηγοκεντρικό σε αίσθηση προφίλ και είναι πιο ευχάριστο για τον οδηγό του, με την ανάρτηση την ίδια στιγμή να προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Παράλληλα είναι και το πιο ευέλικτο αλλά και ευκολοδήγητο σε αστικές συνθήκες οδήγησης μέσω του αυτόματου κιβωτίου του, αυτό όμως περιορίζει τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευθεί το στήσιμό του, σε εκτός πόλης διαδρομές.
Το Polo TGI ξεχωρίζει οδηγικά για την κορυφαία ποιότητα κύλισης που παρουσιάζει ενώ παρά τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησής του είναι κι αυτό ιδιαίτερα άνετο. Η οδηγική αίσθηση είναι τυπικά στιβαρή και όπως και όλη η οικογένεια Polo αποδεικνύεται αποτελεσματικό σε όλα τα επίπεδα, αν και η επίδοσή του στο φρενάρισμα είναι οριακά ικανοποιητική.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη O fun to drive τύπος θα δυσκολευτεί γιατί ο χαρακτήρας και των 4 μοντέλων σε αυτές τις εκδόσεις είναι εστιασμένος στην άνεση και την οικονομία με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανένα να χαρακτηριστεί fun to drive με την συνηθισμένη έννοια του όρου. Θα δίναμε ωστόσο ένα πλεονέκτημα στο Clio που σε κερδίζει με την ισορροπία του.
O value for money τύπος βρίσκεται ανάμεσα σε δύο μοντέλα. Από τη μια είναι το C3 που είναι diesel και είναι το πιο οικονομικό στην απόκτηση, από την άλλη το Yaris που είναι υβριδικό και πολύ οικονομικό στην πόλη.
O high-tech τύπος θα καλύψει τις ανάγκες του στις πιο ακριβές εκδόσεις όλων των μοντέλων. Αν μιλάμε για τις βασικές όμως, το Toyota Yaris έχει το πάνω χέρι προσφέροντας ότι χρειάζεται το νεανικό κοινό της κατηγορίας.
Citroen C3 Diesel + Εμφάνιση μέσα-έξω, δυνατότητες εξατομίκευσης, καθίσματα Advanced Comfort, κατανάλωση, άνεση-οδική συμπεριφορά, φρένα - Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο και ραθυμία κινητήρα χαμηλά
Renault Clio LPG + Eμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, χώρος αποσκευών, αυτονομία, δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα δύο καύσιμα, ευρύ δίκτυο τροφοδοσίας LPG - Πλάτος πίσω καθίσματος, μέτριες επιδόσεις με χρήση υγραερίου
Toyota Yaris Ηybrid + Κατανάλωση στην πόλη, εμφάνιση, πρακτικότητα και συναρμογή καμπίνας, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης-άνεση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τεχνολογία, 6 χρόνια εγγύηση - Βουητό στην επιτάχυνση, αεροδυναμικός θόρυβος, αίσθηση κάποιων υλικών χαμηλά στο ταμπλό, μικρός χώρος αποσκευών
Volkswagen Polo TGI + Ποιότητα κύλισης, ανάρτηση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, εξοπλισμός, κατανάλωση, χώροι, οδική συμπεριφορά - Απόσταση ακινητοποίησης, συγκρατημένη σχεδίαση, μειωμένος χώρος αποσκευών, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού CNG, μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου από τον οδηγό, μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λτ., τιμή