Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
- Ένας ενιαίος χώρος (σαν κουτί), ευρύχωρο, πρακτικό, μεγάλο. Ο ορισμός του πολυμορφικού MPV
- Η μόδα θέλει πρακτικά, έξυπνα και μεγάλα αυτοκίνητα για να ξεχωρίσουν από την ηλεκτροκίνηση
- Η Renault τώρα σκέφτεται το επόμενο Espace να είναι ηλεκτρικό MPV
- Τα πολυμορφικά ταιριάζουν στην ηλεκτροκίνηση, αλλά κανείς δεν ξέρει αν έχουν πλέον κοινό
Ένας ενιαίος χώρος (σαν κουτί), ευρύχωρο, πρακτικό, μεγάλο. Ο ορισμός του πολυμορφικού MPV
Μπορεί η VW να λανσάρει το νέο ID. Buzz ως κάτι άλλο, όχι MPV, αλλά όταν μοιάζει με MPV και έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός MPV, τότε μάλλον είναι MPV. Και μπορεί η σχεδίαση και ο χαρακτήρας του ID. Buzz να το κάνουν ενδιαφέρον, μπορεί όμως ολόκληρη η κατηγορία των MPV να επιστρέψει και να πετύχει το ίδιο;
Φυσικά και το ID. Buzz θέλει να λέει ότι συγγενεύει με το Τ1 και το Τ2 των «ρομαντικών» δεκαετιών 60-70, όμως δεν το λες και Transporter. Αν δεις όλα του τα χαρακτηριστικά, τη σχεδίαση ενός όγκου, τους άνετους χώρους και την έμφυτη πρακτικότητα και χρηστικότητα, το ID. Buzz είναι ξεκάθαρα ένα μεγάλο MPV. Μπορεί να κυκλοφορεί και σε επαγγελματική έκδοση «κλούβας» όμως το lifestyle μοντέλο προάγει την χρήση από παρέες, για «ωραία φάση», και πολύ χαβαλέ. Το ID. Buzz είναι το πρώτο από μία σειρά μοντέλων που φαίνεται να «σηκώνει» πάλι η αγορά.
Η μόδα θέλει πρακτικά, έξυπνα και μεγάλα αυτοκίνητα για να ξεχωρίσουν από την ηλεκτροκίνηση
Με την ηλεκτροκίνηση να εξαφανίζει τη διαφορετικότητα ανάμεσα σε μοντέλα της ίδιας κατηγορίας, αυτό που μένει είναι η σχεδίαση, η χρηστικότητα, το lifestyle και η έξυπνες λύσεις. Και καμία άλλη κατηγορία δεν διέθετε ποτέ άλλοτε την αυξημένη χρηστικότητα και τις έξυπνες λύσεις που είχαν τα MPV, εκτός από τα MPV. Μπορεί στην πορεία τους τα MPV να έγιναν βαρετά, βαριά και πολύ «οικογενειακά» για να απευθύνονται σε «παρέες» που αποζητούν το «χαβαλέ», όπως προάγει τώρα η κατηγορία, όμως τώρα το πράγμα έχει αλλάξει.
Η Renault τώρα σκέφτεται το επόμενο Espace να είναι ηλεκτρικό MPV
Και έχει αλλάξει τόσο που η Renault, που μέχρι τώρα δεν ήξερε τι να κάνει το πολύ δυνατό σηματάκι του Espace και απλά το «κότσαρε» στην 7θέσια έκδοση του Austral, σκέφτεται πως είναι ώρα για το δικό της λανσάρισμα ενός έξυπνου μοντέλου ενός όγκου. Ενός MPV όπως το θέλει σήμερα η αγορά, λίγο ρετρό, πολύ πρακτικό, και με άφθονο lifestyle. Και το Espace έχει και την σχεδίαση, αν αντλήσει από την πρώτη το γενιά, και το σήμα, και την παράδοση. Με την ηλεκτροκίνηση να ταιριάζει γάντι στα βαριά και μεγάλα, η επιστροφή των MPV δεν ακούγεται κακή ιδέα.
Τα πολυμορφικά ταιριάζουν στην ηλεκτροκίνηση, αλλά κανείς δεν ξέρει αν έχουν πλέον κοινό
Είναι όμως η ανάσταση των MPV κάτι που θέλει η αγορά; Επειδή ταιριάζει στην ηλεκτροκίνηση, είναι σίγουρα κάτι που θα δούμε σε κάποιο βαθμό. Οι κινέζικες ηλεκτροκίνητες μάρκες έχουν ήδη δείξει MPV, όλα τους μεγάλα, σαν το ID. Buzz, λες και κάποιος άρχισε ξαφνικά να τα ζητάει. Το Zeekr Mix, Xpeng Χ9 και το Maxus Mifa 7 έχουν βάλει πλώρη για την Ευρώπη, και αν η Renault μπει και αυτή με το Espace στο παιχνίδι, η κατηγορία των μεγάλων MPV επανήλθε. Και τα μικρότερα θα έχουν σειρά μετά.
Εσύ πως το βλέπεις; Η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει περισσότερο από παντού σε αυτά τα αυτοκίνητα, εσύ όμως βλέπεις την ιδέα της ανάστασης της κατηγορίας των MPV ως καλή ιδέα; Θα κοιτούσες να αγοράσεις MPV; Τι λες;