Μπορεί το νέο Renault 5 να διεκδικήσει την θέση του Peugeot 208 που πάει σφαίρα;
- Οι Γάλλοι κάνουν τα μικρά ηλεκτρικά εθνική τους υπόθεση
- Το νέο 5άρι είναι ρετρό, όμορφο αλλά μόνο ηλεκτρικό
-Η Peugeot έχει την ίδια ρετρό συνταγή στο best seller 208 που «παίζει» και σε βενζίνη
- Το πιο ρετρό Renault ξεκινάει από το μηδέν ενώ το 208 πουλάει σα ζεστό ψωμάκι
Οι Γάλλοι κάνουν τα μικρά ηλεκτρικά εθνική τους υπόθεση
Το νέο Renault 5 δε μοιάζει καθόλου με το Peugeot 208. Όμως τα δύο μοντέλα έχουν πιο πολλά κοινά από διαφορές, και ας μην τα μπερδεύεις με τίποτα βλέποντάς τα. Μπορεί το νέο Renault να χτυπήσει το 208 σε πωλήσεις;
Τα μικρά αυτοκίνητα είναι γαλλική υπόθεση πριν καν κανείς βάλει τα ηλεκτρικά στο παιχνίδι. Τουλάχιστον στην Ευρώπη, όπου η κατηγορία είναι ακόμη ιδιαίτερα δημοφιλής, και παρά την άνοδο των SUV, οι Γάλλοι έχουν τα δύο τους πιο διάσημα μικρά στις θέσεις 4 και 5 των πωλήσεων για το 2023. Το Clio μια ανάσα πιο πάνω από το 208, αν και το ξαδελφάκι του Peugeot, το Opel Corsa ακολουθεί, ενισχύοντας τη θέση του ομίλου Stellantis στην κατηγορία. Η Renault δείχνει και πάλι τα δόντια της αφού στη δεύτερη θέση βρίσκεται το δικό της Sandero, άλλο ένα κατ`επέκταση «γαλλικό» μικρό.
Το νέο 5άρι είναι ρετρό, όμορφο αλλά μόνο ηλεκτρικό
Το νέο 5άρι έρχεται να σηκώσει το βάρος των πωλήσεων, με το Clio να περνάει σε δεύτερο ρόλο, όμως για να χτυπήσει τον παραδοσιακό του αντίπαλο, το 208, υπάρχει ένα θέμα. Το 5 είναι ρετρό, είναι όμορφο, είναι όμως και αποκλειστικά ηλεκτρικό. Αντίθετα το 208, ενώ διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, σε άμεση αντιπαράθεση με το νέο 5, δεν είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό όπως το νέο Renault. Μπορεί αυτό το κενό να το «κλείσει» το Clio, όσο ακόμη παράγεται, όμως ακόμη και έτσι το νέο 5 έχει ακόμη ένα μικρό πρόβλημα.
Η Peugeot έχει την ίδια ρετρό συνταγή στο best seller 208 που «παίζει» και σε βενζίνη
Βλέπεις το 208 δεν είναι απλά το «τρέχον» μικρό μοντέλο της Peugeot. Είναι και αυτό με τη σειρά του ρετρό. Ίσως όχι τόσο «ξεπατικωσούρα» από το 205 της δεκαετίας του 80, όσο είναι το 5 από το δικό του αρχέτυπο μοντέλο, αλλά σίγουρα με αναφορές που το κάνουν επίσης ρετρό. Λιγότερο ρετρό από το 5, αλλά η συνταγή είναι η ίδια. Συναίσθημα με βάση τη νοσταλγία του κλασσικού, μικρού γαλλικού.
Το πιο ρετρό Renault ξεκινάει από το μηδέν ενώ το 208 πουλάει σα ζεστό ψωμάκι
Φυσικά το 5 έχει με το μέρος του το ότι είναι το πιο νέο από τα δύο μοντέλα, είναι ολόφρεσκο, και έχει το θάρρος να κουβαλάει τα «φτιασίδια» που συνήθως περιορίζονται στις πρωτότυπες εκδόσεις, και όχι στις εκδόσεις παραγωγής. Εκτός, δηλαδή από την έντονα ρετρό σχεδίαση έχει και ένα σωρό μπιχλιμπίδια πάνω του να κοιτάξεις. Το 208, ως λίγο πιο παλιό, είναι πιο συγκρατημένο, λιγότερο ρετρό, λιγότερο φιγουρατζίδικο. Είναι όμως ήδη ψηλά στις πωλήσεις, με το Renault να ξεκινάει από το μηδέν, χωρίς εκδόσεις με κάποιο είδος κινητήρα, αν και ως ηλεκτρικό, λέγεται πως θα είναι φθηνότερο από το 208. Τουλάχιστον αρχικά.
Με τους Γάλλους να «παίζουν» μόνοι τους στα μικρά ηλεκτρικά, ποιό από τα δύο μοντέλα, 208 ή 5 θα κερδίσει; Το νέο 5άρι, φρέσκο-φρέσκο από το σχεδιαστήριο; Το δοκιμασμένο 208 και ας είναι ακριβότερο και παλιότερο; Τι λες; Εσύ ποιο γαλλικό, μικρό, ηλεκτρικό θα προτιμούσες;