Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

Μπορούν οι Κινέζοι να πετύχουν ότι Ιάπωνες και Κορεάτες πριν δεκαετίες;

 Σχολιάστε 
1.945 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2024)
Μπορούν οι Κινέζοι να πετύχουν ότι Ιάπωνες και Κορεάτες πριν δεκαετίες;

- Κορεάτες & Ιάπωνες έχτισαν τις μάρκες τους με την τεχνολογία & την αξιοπιστία τους
- Η κατασκευή ενός θερμικού αυτοκινήτου από το μηδέν είναι πολύ απαιτητική & απαιτεί έρευνα χρόνων
- Ιάπωνες & Κορεάτες χρειάστηκαν δεκαετίες για να πείσουν τους δυτικούς αγοραστές
- Οι Κινέζοι θέλουν να θεωρούνται ίσοι με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, με 1-2 χρόνια έρευνας
- Η ηλεκτροκίνηση ισοπέδωσε τον ανταγωνισμό βάζοντας τους Κινέζους στο παιχνίδι από την «πίσω πόρτα»

Κορεάτες & Ιάπωνες έχτισαν τις μάρκες τους με την τεχνολογία & την αξιοπιστία τους

Πολλοί συγκρίνουν την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα με αυτές της Κορέας και της Ιαπωνίας στα πρώτα τους βήματα πριν από δεκαετίες. Ισχύει όμως αυτή η σύγκριση; Είναι ίδιες οι συγκυρίες και ο τρόπος; Και τελικά μπορεί οι Κινέζοι να τα καταφέρουν σε ένα-δύο χρόνι παρουσίας τους όταν οι άλλοι χρειάστηκαν δεκαετίες;
 
Βλέπεις αυτό που ξεχνάμε συχνά είναι πως οι μάρκες δεν φτιάχνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Πως μπορεί σήμερα η Toyota να είναι κολοσσός, και η Hyundai να σαρώνει, όμως πήρε δεκαετίες προσπάθειας για να πείσουν το κοινό, και να το πείσουν με την αξία τους, όχι απλά με την τιμή τους. Στις δεκαετίες προσπάθειας χτίστηκαν ονόματα, παραδόσεις. Τέθηκαν προτεραιότητες, δόθηκαν αγώνες, στις πίστες και στις ειδικές. Καμία από τις ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες δεν έπεσε ως αλεξιπτωτιστής στην αγορά, όπως θέλουν τώρα να κάνουν οι Κινέζοι.

Η κατασκευή ενός θερμικού αυτοκινήτου από το μηδέν είναι πολύ απαιτητική & απαιτεί έρευνα χρόνων

Τι λέμε τώρα; Βάλε στη σειρά πόσα θρυλικά μοντέλα, πόσες ολοκαίνουργιες τεχνολογίες, πόσους αγώνες και πόσες νίκες μετράνε οι Ιάπωνες κατασκευαστές. Πόση προσπάθεια για να φέρουν τα αυτοκίνητά τους απέναντι στις παραδοσιακές μάρκες της Ευρώπης και της Αμερικής. Και μετά, ξανά από την αρχή οι Κορεάτες. Τι να συγκρίνεις ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, την πολυπλοκότητα, τις τόσες ανάγκες για λύσεις, τις ιδέες που έπεσαν στο τραπέζι, την πρόοδο που είδαμε στα 50 χρόνια που πέρασαν. Το ίδιο είναι να πάρεις μια μάρκα που έφτιαχνε δίχρονα μοτέρ μοτοποδηλάτων μετά τον πόλεμο και να την κάνεις αυτό που είναι σήμερα η Honda, με το να κουμπώσεις μια μπαταρία, σε ένα σασί με έναν ηλεκτροκινητήρα από το «σούπερ μάρκετ» ανταλλακτικών της Κίνας, και να το πεις αυτοκίνητο;

Ιάπωνες & Κορεάτες χρειάστηκαν δεκαετίες για να πείσουν τους δυτικούς αγοραστές

Οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες στάθηκαν ως ισότιμοι στα μάτια της αγοράς μετά από τουλάχιστον 20 χρόνια. Και μετά από σειρά μοντέλων, που πέρασαν όλα τα στάδια, από πιο φθηνά, μέχρι πιο αξιόπιστα, από πιο γρήγορα ως τελικά απλά καλύτερα, για να μπορέσουν να γίνουν στην συνείδηση του κοινού το ίδιο με τους κατασκευαστές που είχαν ήδη 100 χρόνια ιστορίας. Πώς μπορεί τώρα ξαφνικά να βάλουμε τις κινεζικές μάρκες στο ίδιο τραπέζι; Πώς μπορεί μια μάρκα που δεν έχει γράψει ούτε ένα χιλιόμετρο σε μια πίστα, ούτε ένα μίλι σε μια έρημο ή ένα βουνό, να θέλει να την πάρουμε ως ίση, επειδή σήμερα είναι «ο μεγαλύτερος κατασκευαστής» κάποιου είδους αυτοκινήτου, και αυτό επειδή πουλάει βασικά στην εσωτερική αγορά της Κίνας;

Οι Κινέζοι θέλουν να θεωρούνται ίσοι με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, με 1-2 χρόνια έρευνας

Σαφώς, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έπεσαν στην παγίδα, και αφέθηκαν να εξισωθούν με την απότομη στροφή τους στην ηλεκτροκίνηση. Και έτσι είτε αγοράσεις VW είτε BYD, όσο και τα δύο είναι ηλεκτρικά, καμία μάρκα δεν έχει να επιδείξει κάτι παραπάνω από την άλλη. Ούτε αποδεδειγμένη τεχνολογική υπεροχή, ούτε αξιοπιστία, ούτε παράδοση στους αγώνες. Τα ηλεκτρικά ξεκινάνε όλα από το μηδέν, και έτσι οι Κινέζοι μπορούν να βάλουν δίπλα και τα δικά τους μοντέλα με τις ίδιες αξιώσεις. Όπως φαίνεται, μια καλή μπαταρία, ένα καλό λογισμικό, και ένα «ευρωπαϊκό» σουλούπι είναι αρκετό για να κάνει όλα τα ηλεκτρικά ίδια. Κινέζικα ή όχι. Είναι όμως;
 
Είναι δυνατόν επειδή η ηλεκτροκίνηση έφερε τα πάνω κάτω να θεωρούμε πως οι Κινέζοι κατασκευαστές μέσα σε ένα-δύο χρόνια είναι πλέον ισότιμοι με τους άλλους; Μπορούμε να σβήσουμε τους κόπους, τις προσπάθειες και τις κατακτήσεις, όχι μόνο των Γιαπωνέζων και Κορεατών, αλλά όλων των άλλων κατασκευαστών, και να πούμε πως όλοι είναι ίσοι; Εσύ τι λες;

JEEP
Audi