Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Mustang V8 ή Type R;

Mustang V8 ή Type R;

7.391 Επισκέψεις στο άρθρο (9/1/2016)

H 5λιτρη Ford Mustang GT με τον ατμοσφαιρικό V8 all-American-muscle κινητήρα έχει 421 άλογα και 48.000 ευρώ. Το νέο Honda Civic Type R με 2λιτρο turbo κινητήρα έχει 310 άλογα και 67.000 ευρώ! Πως γίνεται αυτό;

Η νέα Ford Mustang για πρώτη φορά ήρθε επίσημα και στην Ευρώπη. Το θρυλικό pony car της Ford έχει καταφέρει στα 51 χρόνια της ιστορίας του να γίνει ένας θρύλος της αυτοκίνησης με ξεχωριστό και ιδιαίτερο χαρακτήρα. Η κορυφαία έκδοσή του σήμερα, πέρα από την downsized 2,3 EcoBoost, είναι η GT με V8 κινητήρα και 421 άλογα παρέα με ούτε λίγα ούτε πολλά 530 Nm ροπής. Παρά το αυξημένο βάρος (1.720 κιλά) η Mustang GT προσφέρει κολασμένες επιδόσεις: 4,8 δλ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 250 χλμ./ώρα τελική. 
Η καυτή εμφάνιση, ο all-american-muscle χαρακτήρας και η πίσω κίνηση της Mustang συνδυάζονται με τον καλύτερο τρόπο με τον V8 κινητήρα δημιουργώντας ένα πακέτο-δυναμίτη. Θα περίμενε κανείς η τιμή να έχει 6 ψηφία, λόγω και των πολλών φόρων, που επιβαρύνουν τον κυβισμό της Mustang GT, όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Και όχι μόνο δεν είναι, αλλά η Mustang GT έχει τιμή κάτω από 50.000 ευρώ. Για τη «βασική» χειροκίνητη έκδοση μιλάμε για 48.000 ευρώ, που περιλαμβάνει τα πάντα: από τηλεμετρία και κλιματισμό, μέχρι μπλοκέ διαφορικό, μπάκετ καθίσματα της Recaro και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. 
Το μυστικό της Mustang είναι η χαμηλή εργοστασιακή της τιμή. Αλλωστε τα pony cars με αυτό το σκοπό δημιουργήθηκαν, να προσφέρουν δυνατές οδηγικές συγκινήσεις σε προσιτή τιμή. Από την άλλη βέβαια η κατανάλωση στην Αμερική ποτέ δεν ήταν ουσιαστικά θέμα. Στην Ευρώπη όμως μια μέση εργοστασιακή παρακαλώ κατανάλωση 13,5 λτ./100 χλμ είναι θέμα. Στην Ελλάδα ειδικότερα τα τόσα κυβικά της Mustang συνοδεύονται και από πολλά ακόμη φορολογικά βάρη κατοχής ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
Από την άλλη έχουμε το νέο Honda Civic Type R, που σαφώς έχει το δικό του φανατικό κοινό και όχι άδικα, αφού η φιλοσοφία του είναι καθαρά οδηγοκεντρική. Όταν όμως στην Έκθεση της Αθήνας είδαμε στη βάση της ταμπέλας με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά την τιμή του, μας έπεσε κυριολεκτικά το σαγόνι: 66.900 ευρώ (ναι σωστά διαβάσετε: εξήντα έξι χιλιάδες εννιακόσια ευρώ παρακαλώ), όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη η τιμή είναι γύρω στις 35.000 ευρώ. Με εμφάνιση, που σαφώς και καθηλώνει, 2λιτρο κινητήρα turbo με 310 άλογα και 400 Nm ροπής το Type R είναι ένα επίσης εκρηκτικό πακέτο. 
Οι επιδόσεις του όμως δεν είναι τόσο καυτές, όσο της Mustang GT, αφού έχει 0-100 σε 5,7 δλ. Η τελική του ταχύτητα βέβαια είναι 20 χλμ./ώρα μεγαλύτερη φτάνοντας στα 270 χλμ./ώρα. Ο οδηγικός του χαρακτήρας φυσικά είναι εντελώς διαφορετικός. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την μετάδοση της κίνησης στου εμπρός τροχούς. Αεροδυναμικά «ψαγμένο», ελαφρύτερο (1.457 κιλά) με σαφώς πιο ξυραφένιο τιμόνι και πισταδόρικη ρύθμιση της σοφιστικέ του ανάρτησης (πέραν των εξελιγμένων γονάτων μπροστά, τα αμορτισέρ ρυθμίζονται ηλεκτρονικά) μπορεί να ισοσταθμίσει όσα χάνει σε απόλυτα νούμερα επιτάχυνσης με αυξημένες μέσες ωριαίες ταχύτητες και ως ένα σημείο με την πωρωτική αίσθηση των πηδαλίων και του τρόπου λειτουργίας του συνολικά. 
Σίγουρα πέφτει θύμα της φορολογίας στην Ελλάδα, αλλά 67.000 είναι υπερβολικά. Η Mustang έχει καλύτερες επιδόσεις και τραβάει τα βλέμματα σα μαγνήτης. Με 19.000 λιγότερα σίγουρα αγοράζεις για πολλά χρόνια την παραπάνω βενζίνη, που απαιτεί ο V8 κινητήρας. Όχι βέβαια πως στην πράξη και στην γρήγορη οδήγηση το Type R καίει λιγότερο (7,3 λτ./100 χλμ. λέει η Honda, ίσως σβηστό θα συμπληρώσουμε εμείς).
Εσείς τι λέτε; Θα επιλέγατε τη Mustang GT με τα 421 άλογα και τα 4,8 δλ για το 0-100 αντί του Type R με τα 310 άλογα και τα 5,7 δλ στο 0-100; Πολλά κυβικά εντυπωσιακή εμφάνιση και πίσω κίνηση ή turbo, αγωνιστική αίσθηση και κίνηση μπροστά; Είναι το όνομα του Type R αρκετό για να τα χαλαλίσετε 19.000 ευρώ επιπλέον, πληρώνοντάς το διπλάσια τιμή από ότι ο κάθε άλλος Ευρωπαίος;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
KIA VANS IAA