Αξίζει να επενδύσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο σαν το Toyota Mirai; Aν υπήρχε ένα δίκτυο διανομής στη χώρα μας θα το εμπιστευόσασταν;
Να σου πω τη Mira(i) σου
4.384 Επισκέψεις στο άρθρο (24/8/2015)
Το high-tech υδρογονοκίνητο Toyota Mirai έφτασε και στην Ευρώπη. Θα το εμπιστευόσασταν αν υπήρχε κατάλληλο δίκτυο ανεφοδιασμού και στην Ελλάδα;
Το σύστημα κυψελών υδρογόνου του Toyota Mirai, παίρνει οξυγόνο από την ατμόσφαιρα και το αναμειγνύει με υδρογόνο που έχει στις δεξαμενές του. Από τη διαδικασία παράγεται ηλεκτρισμός και… καθαρό νεράκι. Η ηλεκτρική ενέργεια κινεί τον ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 155 άλογα. Έτσι αθόρυβα, οικολογικά και οικονομικά, το Mirai φτάνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., ενώ επιταχύνει από τα 50 στα 80 χλμ./ώρα μέσα σε 3,6 δλ. H αυτονομία ξεπερνά τα 480 χλμ., ενώ το γέμισμα με υδρογόνο διαρκεί περίπου 3 λεπτά. Κατά τα άλλα το Mirai, πίσω από την φουτουριστική του σχεδίαση και την υψηλή τεχνολογία κρύβει ένα κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Το οποίο όμως δεν είναι καθόλου φτηνό. Η τιμή του στην Ευρώπη υπολογίζεται κοντά στις 66.000 ευρώ (στη Γερμανία).
Μέχρι σήμερα τα μεγάλα προβλήματα για αυτή την λύση της αυτοκίνησης ήταν η παραγωγή, η διανομή και η αποθήκευση του υδρογόνου. Το υδρογόνο είναι αέριο πανάλαφρο και καταλαμβάνει τεράστιους χώρους αποθήκευσης σε ατμοσφαιρική πίεση. Επιπλέον ασκεί διαβρωτικές επιδράσεις σε αρκετά μέταλλα με τα οποία έρχεται σε επαφή. Για να αποθηκευτεί και διακινηθεί χρειάζεται να το συμπιέσουμε ή να το υγροποιήσουμε. Όλοι αυτοί οι περιορισμοί καταλήγουν στην ανάγκη κατασκευής ακριβών και τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων/δικτύων παραγωγής, μεταφοράς και διανομής. Σήμερα τα πράγματα εξελίχθηκαν και η εμπορικότητα τέτοιων αυτοκινήτων είναι πιο εφικτή.Εσείς τι λέτε; Αξίζει να επενδύσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο σαν το Toyota Mirai; Aν υπήρχε ένα δίκτυο διανομής στη χώρα μας θα το εμπιστευόσασταν; Ή μήπως τα κλασικά… ορυκτά καύσιμα είναι ακόμα πολύ σκληρά για να πεθάνουν;
Toyota πολύ μπροστά όπως πάντα. μπορεί σήμερα να μην μπορεί να το αγοράσει ο οποιοσδήποτε, αλλα η απόφαση της να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή υδρογονοκίνητου, θα την φέρει σε 20 χρόνια πρωτοπόρο σε τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν όπως και με τα υβριδικά...
Με τιποτα δεν θα εσκαγα 66.000 ευρωπουλα εδω στο πεθαμενο Ελλαδισταν που έχουν φυγει ολοι οι βιομηχανοι, επενδυτες , η νεολαια και τα παντα και δεν υπαρχει πουθενα κυβερνηση και εμπιστοσυνη!!! Ποιος θα εμπιστευτει εδω να σκασει τα ωραια λεφτα του και μετα απο ενα χρονο να φαει ΧΑΡΑΤΣΙΑ επειδη ειναι υδρογονοκινητο;;;;; Οποιος και να το παρει, μετα απο ενα χρονο ουτε 1.500 χιλιαρικα δεν θα μπορει να το πουλησει!!! Μονο στο εξωτερικο οταν θα παω για μεταναστης εκει αξιζει και θα το παρω!!!
Γιατί όχι? Η τεχνολογία των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης έχει ωριμάσει και τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού κινητήρα είναι τα καταλληλότερα για την αυτοκίνηση. Το ουσιαστικό εμπόδιο για την χρήση υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητά του και το κόστος (προς το παρόν) των αυτοκινήτων που το χρησιμοποιούν. Προβλέπω όμως ότι στη χώρα μας, πριν υλοποιηθεί η διανομή υδρογόνου, θα έχουν εξελιχθεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα υδρογόνου που θα γεμίζουν με φυσικό αέριο, και θα παράγουν το υδρογόνο με ενσωματωμένο μετατροπέα.
Επιτέλους το καθαρό και αποδοτικό καύσιμο του μέλλοντος στην παραγωγή, χωρίς τον περιορισμό των μπαταριών. Αυτη είναι η τεχνολογία που θα απαλλάξει τον κόσμο μας από τους ρύπους, τον θόρυβο και το ... κάρβουνο (diesel)! Μακάρι τα συμφέροντα να μη το εμπόδιζαν να επεκταθεί η χρήση του νωρίτερα... Ας χρησιμοποιήσουμε τουλάχιστον για αρχή φυσικό αέριο (CNG), αλλά και αυτό καθυστερεί ακόμα στην ελλαδίτσα...
https://www.youtube.com/watch?v=_QZLKcGkA-s Και αυτό πριν από 7 χρόνια!!!