Η Audi παρουσίασε επίσημα τα νέα Q4 e-tron & Q4 e-tron Sportback, τα δύο νέα ηλεκτρικά μέλη της οικογένειας Q με το λογότυπο e-tron που διαθέτουν πλήθος τεχνολογιών, macho εμφάνιση, πολυτέλεια και ηλεκτρική αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα.
Η αρχή έγινε με την πρεμιέρα του πρωτότυπου Q4 e-tron τον Μάρτιο του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και μετέπειτα με την ανακοίνωση τουQ4 e-tron Sporback conceptτο περσινό καλοκαίρι. Σήμερα, λοιπόν, η γερμανική premium φίρμα κλείνει το προοίμιο των concept και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική της ιστορίας με την επίσημη παρουσίαση των Q4 e-tron & Q4 e-tron Sportback παραγωγής, τα οποία κινούνται σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια προβάλλοντας ένα δυναμικό, μα elegant χαρακτήρα. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά...
Αισθητικά, τα δύο μοντέλα χαρακτηρίζονται από την φουτουριστική κλειστή Singleframe μάσκα με τις νίκελ πινελιές στο εμπρός μέρος, πάνω στην οποία δεσπόζει το έμβλημα της Audi, και η οποία πλαισιώνεται από δύο λεπτούς LED προβολείς με περίτεχνη διάταξη των επιμέρους σωμάτων στο εσωτερικό τους. Το καπό κατεβαίνει ως χαμηλά χαρίζοντας το άγριο βλέμμα που συνηθίζουν να έχουν τα μοντέλα από το Ίνγκολσταντ, ενώ στο κάτω μέρος κυριαρχούν έντονες ακμές που τονίζουν περαιτέρω αυτό το look. Οι θόλοι των τροχών, μέσα στους οποίους φιλοξενούνται ζάντες από 19 έως και 21 ιντσών, είναι μυώδεις και οι ρέουσες γραμμές σε συνδυασμό με την έντονη νεύρωση χαμηλά καταλήγουν στο πίσω μέρος, εκεί όπου τα μονοκόμματα LED φώτα δίνουν τη δική τους ξεχωριστή νότα, κάνοντας το Q4 e-tron να είναι αναγνωρίσιμο από μακριά. Αντίστοιχο μοτίβο ακολουθείται και στο Q4 e-tron Sportback, μόνο που η εικόνα αλλάζει άρδην στο πίσω μέρος. Η έντονα κελιμένη οροφή σε συνδυασμό με την ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή προσθέτουν το coupe στοιχείο στο ηλεκτρικό SAC (Sports Activity Coupe) της Audi.
Στο πεδίο των διαστάσεων το Q4 e-tron έχει μήκος 4.590 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά, ύψος 1.613 χιλιοστά και μεταξόνιο 2,76 μέτρα, προσφέροντας μία ευρύχωρη καμπίνα μήκους 1,83 μέτρων. Το γεγονός αυτό έδωσε τη δυνατότητα στο γερμανικό στρατόπεδο να δημιουργήσει χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων 24,8 λίτρων,τη στιγμή που το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 520 λίτρα ή 1.490 λτ. εάν τα καθίσματα πέσουν.
Ωστόσο, το βασικό χαρακτηριστικό στην καμπίνα είναι ο μίνιμαλ σχεδιασμός και ο άκρως hi-tech προσανατολισμός. Πίσω από το flat bottomed τιμόνι υπάρχει το Virtual Cockpit της Audi με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, δίπλα από τον οποίο δεσπόζει μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών (προαιρετικά 11,6 ιντσών αργότερα) για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Οι πολλαπλές στρώσεις του ταμπλό καταλήγουν σε μία λιτής σχεδίασης κονσόλα στο κέντρο για τον χειρισμό αρκετών βασικών λειτουργιών. Από εκεί και πέρα, παρέχονται όλες οι δυνατότητες διασυνδεσιμότητας με θύρες USB type-C, Apple CarPlay & Android Auto κ.λπ.. Παράλληλα, το Q4 e-tron διαθέτει προαιρετικά Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο κατά τη διάρκεια της πλοήγησης βοηθάει τον οδηγό προβάλλοντας βέλη στο παρμπρίζ που του δείχνουν την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει. Φυσικά δίνει και άλλες πληροφορίες στον οδηγό όπως το όριο ταχύτητας στο δρόμο που βρίσκεται, την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητα κ.ά.. Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν δέρμα Nappa για να ντύσουν την καμπίνας τους, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ψεύτικου δέρματος που μοιάζει με σουέτ, αλλά αποτελείται από 45% ανακυκλωμένα υλικά.
Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα των Q4 e-tron και στους δύο τύπους αμαξωμάτων, η Audi διαθέτει δύο εκδόσεις μπαταρίας και τρεις εκδόσεις ισχύος. Η μπαταρία με 9 κυψέλες για το Q4 35 e-tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία των 12 κυψελών στο Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro είναι 77 kWh (82 kWh ακαθάριστο). Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με έξοδο 170 ίππων και 204 ίππων αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 299 ίππων, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα. Η προαιρετική αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV της Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορα επίπεδα ισχύος χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και συνεχές ρεύμα (DC) ανάλογα με την μπαταρία. Η μπαταρία μπορεί να φτάσει έως και 7,4 kW με φόρτιση AC και έως 100 kW όταν χρησιμοποιείται φόρτιση HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW με AC και έως και 125 kW με HPC. Σύμφωνα με την Audi απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά για αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP).
Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει μια σπορ ανάρτηση για όλες τις εκδόσεις Q4 e-tron που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ χαρακτηριστικό στη S line). Επιπλέον, μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το προοδευτικό τιμόνι, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης (ως στάνταρ στα μοντέλα quattro).
Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.