To Golf αποκτά ανταγωνισμό εκ των έσω. Η VW, με δύο μικρομεσαία πλέον, θέλει να αυξήσει την απόσταση από την Opel, τη Ford αλλά και τους Κορεάτες κατασκευαστές. Αμφότερα παρουσιάζονται φέτος.
Tην 29η Μαΐου 1974 δεν την ξεχνά κανείς στη VW. Τότε, πριν από 45 χρόνια ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου Golf. Aυτό που είχε προηγηθεί ήταν μια έντονη συζήτηση εντός της VW σχετικά με το αν έπρεπε να αλλάξει η μέχρι τότε επιτυχημένη, πισωμήχανη φιλοσοφία του Σκαραβαίου και αν έπρεπε να αλλάξουν όλα και ριζικά σε σχέση με το παρελθόν.
Με το νέο εσωτερικό, το Golf πράγματι κινείται προς το μέλλον. Μένει να δούμε αν θα αρέσει σε όλους. Δεν είναι σχέδιο από υπολογιστή, αλλά μια φωτογραφία από ένα πρωτότυπο του νέου Golf. Κυριαρχούν οι μεγάλες οθόνες στο στιλ της Mercedes A-Class.
Η επιτυχία του Golf δικαίωσε τους εμπνευστές του και είναι αναμφισβήτητη μέχρι και σήμερα. Στην αγορά της χώρας του οι διαφορές του Golf έναντι των ανταγωνιστών του είναι πολύ μεγάλες και συχνά οι πωλήσεις του είναι μεγαλύτερες από ότι εταιρειών ολόκληρων.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο όπου η ιστορία πιθανόν να επαναληφθεί, καθώς μετά την έκρηξη του σκανδάλου ντίζελ, η VW αποφασίζει να επενδύσει χοντρά στην ηλεκτροκίνηση με στόχο φυσικά να καθαρίσει το βρώμικο παρελθόν της. Πρώτο μοντέλο είναι το ID.3 το οποίο εδώ και λίγες εβδομάδες μπορεί να το παραγγείλει κανείς. Μάλιστα η First Εdition με τιμή λίγο κάτω από 40.000 ευρώ έχει ξεπουλήσει ήδη.
Οι συζητήσεις πριν την απόφαση της VW υπέρ του ID, θυμίζουν τις αντίστοιχες της δεκαετίας. Γιατί πρέπει «ντε και καλά» να μπούμε στη μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών; Και τώρα καλά δεν πηγαίνουμε; Οι πελάτες θέλουν σίγουρα αλλαγή; Διότι, τα νούμερα πωλήσεων των ηλεκτρικών σίγουρα παίρνουν πολύ βελτίωση ακόμη.
Το ID.3 θα είναι το Golf της ηλεκτρικής εποχής
Κι έτσι η τότε διοίκηση του ομίλου υπό το Ματίας Μίλερ και ο τότε επικεφαλής της μάρκας VW υπό τον Χέρμπερτ Ντις, σημερινό πρόεδρο του γκρουπ, αποφάσισαν να δουλέψουν από κοινού: τόσο για το όγδοης γενιάς Golf όσο και για το νέο μικρομεσαίο ηλεκτρικό. Και είναι εντυπωσιακό. Παρόλες τις διαφορές φιλοσοφίας ανάμεσα στα δύο μοντέλα, στοχεύουν αμφότερα στο ίδιο σημείο και φτάνουν στο στόχο σχεδόν την ίδια στιγμή. Το ID.3 θα κάνει πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη το Σεπτέμβριο και θα πωλείται από τις αρχές του 2020 ενώ, το Golf θα κάνει ντεμπούτο τον Οκτώβριο αλλά θα προλάβει να ξεκινήσει εμπορικά μέσα στην τρέχουσα χρονιά.
Επιπλέον και τα δύο οχήματα έχουν παραπλήσια και συγκρίσιμη τιμή. Το ΙD.3 με το μοτέρ των 170 ίππων και τη μικρή μπαταρία των 330 πραγματικών χλμ. αυτονομίας, θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ (στο εξωτερικό τουλάχιστον). Αυτή είναι μια τιμή κοντά σε ένα σημερινό πετρελαιοκίνητο Golf 150 ίππων με καλό εξοπλισμό.
Golf VIII: γνήσιο τέκνο της ψηφιακής εποχής
Ας πλησιάσουμε όμως πιο κοντά στα δύο «αδέρφια». Όποιος πιστεύει ότι το Golf από την πλευρά του θα μείνει στην παλιά εποχή, θα απογοητευτεί πολύ. Η VW βλέπετε σχεδιάζει εδώ, αντίθετα με ότι συμβαίνει με την εξωτερική σχεδίαση, μια αληθινή επανάσταση. Η μεγάλη φωτογραφία σε αυτές τις δύο σελίδες δείχνει προς τα πού θα κινηθεί το best-seller μοντέλο. Τα αναλογικά όργανα προφανώς δεν έχουν πολύ μέλλον, όπως και οι περισσότεροι διακόπτες ή μπουτόν. Το VW Golf VIII θα είναι ένα αληθινό τέκνο της ψηφιακής εποχής και θα είναι ως στάνταρ και μόνιμα συνδεδεμένο στο ίντερνετ, κλείνοντας έτσι με μια κίνηση την απόσταση έναντι της ομολογουμένως επιτυχημένης Mercedes A-Class. Για όποιον η αφή και το «slide» των μενού είναι κάτι κουραστικό, η VW έχει ετοιμάσει κι εκείνη ένα πολύ προηγμένο και έξυπνο σύστημα φωνητικών εντολών.
H VW όμως έχει κάνει την προεργασία της και στον τομέα των αναλογικών κριτηρίων. Οι κινητήρες βενζίνης λοιπόν με μια προσθήκη mild υβριδικής μονάδας θα είναι τόσο οικονομικοί όσο οι ντίζελ, οι οποίοι με τη σειρά τους μέσω πιο ακριβών λύσεων όπως έξτρα δίκτυο 12 Volt και διπλό σύστημα κατάλυσης SCR, θα γίνουν τόσο καθαροί όσο οι βενζινοκινητήρες.
Αυτά βέβαια είναι έξοδα τα οποία δεν αφορούν το ID.3. Αυτό θα είναι πάντα εξοπλισμένο με τουλάχιστον έναν ηλεκτροκινητήρα και δεν τίθεται θέμα για καυσαέρια, πόσο μάλλον για τον εξαγνισμό τους. Η VW από την άλλη εξισορροπεί έτσι πολλά πράγματα σε ό,τι αφορά τα CO2. Για παράδειγμα η πολύ ενεργοβόρος διαδικασία κατασκευής των μπαταριών του ΙD.3 θα γίνεται μόνο με ρεύμα καθαρής προέλευσης. Από την αρχή λοιπόν το ηλεκτρικό VW θέλει να είναι ούδετερο σε ό,τι αφορά τους ρύπους του.
Η VW έχει συλλάβει με τέτοιο τρόπο την ιδέα του μοντέλου, ώστε να ενδιαφέρει και τον κάτοχο ενός Golf, σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Οι μπαταρίες με αυτονομία 330, 420 και 550 χλμ., εξασφαλίζουν ότι, με εξαίρεση τους οδηγούς των πολύ μεγάλων αποστάσεων, όλοι οι υπόλοιποι δε θα έχουν θέμα επιλέγοντας το ID.3.
Για να το θέσουμε αλλιώς, η 4η Νοεμβρίου του 2019 θα αναδειχτεί σίγουρα σε μια από τις ημερομηνίες που η VW δε θα ξεχάσει ποτέ. Κι αυτό γιατί τότε ξεκινά η παραγωγή του ID.3.
Η άποψή μας
Το Golf θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία. Θα μπορέσει αυτό το κοινό όμως να στραφεί προς το ID.3; H VW πρωτίστως θα ήθελε να μην της φύγει προς άλλες εταιρείες. Και οι πιθανότητες υπέρ της είναι μάλλον καλές.