ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Οι δυνατότητες αναρρίχησης και άνεσης της G-Class είναι απερίγραπτες! Η τιμή ωστόσο αναμένεται να είναι λίγο «αλμυρή».
Κάθε νέα γενιά της Mercedes G-Class πρέπει να έχει κατακτήσει το όρος Schöckl. Ποιο και πού είναι αυτό; Το πιθανότερο είναι να μην το γνωρίζετε γιατί δεν ανήκετε στο 0,1 % των off-road freaks, ωστόσο να σας πούμε πως είναι κάτι σαν τους Αγίους Τόπους για τα εκτός δρόμου, σκληροτράχηλα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα βουνό ύψους 1.445 μέτρων κοντά στην πόλη Γκρατς της Αυστρίας, το οποίο από το 1979 αποτελεί το πεδίο δοκιμών της G-Class. Η διαδρομή των 5,6 χιλιομέτρων περιλαμβάνει εμπόδια που δεν μπορεί να φανταστεί ο μέσος οδηγός, με κλίσεις οδοστρώματος έως 60% και πλευρικές κλίσεις έως 40%, και σε αυτή τη διαδρομή κάθε G-Class πρέπει να αντέχει για περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα!
Λίγο πριν, λοιπόν, την παρουσίαση της νέας γενιάς της στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, εμείς δώσαμε ραντεβού στους πρόποδες του Schöckl… Το μοντέλο της δοκιμής ήταν επενδυμένο με τη γνώριμη, ασπρόμαυρη, «αντι-κατασκοπευτική» μεμβράνη, όμως από κοντά αυτή δεν μπόρεσε να μας αποκρύψει το πώς πραγματικά θα είναι. Πλέον, μάλιστα, έχουν δημοσιευθεί και οι επίσημες φωτογραφίες της, οι οποίες όπως βλέπετε οι ίδιοι, αποκαλύπτουν ότι η νέα Mercedes G-Class δεν έχει ξεφύγει από το γνώριμο, τετράγωνο και σκληροτράχηλο σχεδιασμό που την έχει καθιερώσει στο πέρασμα του χρόνου. Για την ακρίβεια έχει διατηρήσει αναλλοίωτο το DNA της σε βαθμό που να λες, «μα καλά είναι αυτή η νέα γενιά;», Παρόλα αυτά να παραδεχθούμε πως η όλη σχεδίαση είναι εμπλουτισμένη με σύγχρονα στοιχεία, όπως τα LED φανάρια μπροστά και πίσω. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε…
Από την άλλη, τα πράγματα στο εσωτερικό είναι εντελώς διαφορετικά. Ενώ δηλαδή απέξω η G-Class θυμίζει το παρελθόν, η καμπίνα παραπέμπει στο μέλλον. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού κυριαρχούν οι κινηματογραφικές οθόνες που καλύπτουν τα 2/3 του ταμπλό, η σχεδίαση θυμίζει S-Class και τα υπόλοιπα επιβατικά, ενώ τα υλικά είναι κορυφαία σε ποιότητα και κατασκευή. Ενδεικτικά, το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν μεν προπαραγωγής, όμως στην όλη διαδρομή δεν ακούσαμε ούτε τσικ! Συνοψίζοντας θα λέγαμε πως ακολουθείται η λογική σχεδίασης των επιβατικών (σ.σ μέχρι και ηχοσύστημα 16 ηχείων και καθίσματα που κάνουν μασάζ υπάρχουν) με ένα πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα. Όσο τέλος για τους χώρους; Αυτό ακριβώς που περιμένεις: Θα καθίσεις αρχοντικά και πάνω από όλα έχοντας την αίσθηση πως κοιτάς τον κόσμο… αφΆ υψηλού!
Και τώρα ας περάσουμε στην ουσία: Πόσο G-Wagen έχει μέσα του το νέο μοντέλο; Ξεκινάμε με τη θεωρία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: Το πλαίσιο φυσικά είναι τύπου σκάλας. Κάθε άξονας έχει διαφορικό που κλειδώνει, ενώ υπάρχει και ένα κεντρικό που επίσης κλειδώνει, με «κοντά».
Έπειτα, η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, άκαμπτος άξονας πίσω με ράβδο πανάρ) έχει επανασχεδιαστεί ριζικά με σκοπό να βελτιωθεί τόσο η ποιότητα κύλισης, όσο και οι εκτός δρόμου δυνατότητες, αφού οι κατώτεροι βραχίονες (σε σχήμα Z) δένουν απευθείας στο πλαίσιο και είναι πιο ψηλά τοποθετημένοι σε σχέση με πριν. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 31ο και 30ο αντίστοιχα, η γωνία ράμπας 26ο, η απόσταση από το έδαφος είναι 241 χλστ., ενώ το υδάτινο κώλυμα ορίζεται στα 70 εκατοστά από το έδαφος!
Εντυπωσιαστήκατε; Πάμε να δούμε τι γίνεται και στην πράξη! Πατάς το κουμπί της ανάφλεξης, ο V8 twin-turbo των 422 ίππων και 610 Nm ροπής μπαίνει σε λειτουργία με ένα δυνατό βρυχηθμό και τα διαφορικά είναι προεπιλεγμένα στο High, δηλαδή την επιλογή για κανονικούς ρυθμούς οδήγησης. Εδώ, η τετρακίνηση δίνει 40 εμπρός και 60 πίσω και αμέσως γίνεται φανερό πως η ποιότητα κύλισης της νέας Mercedes G-Class έχει βελτιωθεί αρκετά και ότι η οδήγησή της είναι πλέον πιο ανθρώπινη. Μετά από λίγες στροφές ξεκινάει η απαιτητική off-road διαδρομή. Σταματάμε, βάζουμε κοντές σχέσεις (σ.σ. αυτό μπορεί να γίνει και με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα), ο λόγος μετάδοσης αλλάζει σε 1:2,93 (1:2,91 ήταν στην προηγούμενη γενιά) και το γράμμα G ανάβει στον πίνακα οργάνων.
Αυτομάτως το τιμόνι και η απόκριση του γκαζιού αλλάζουν σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης και εμείς -ακόμη και ύστερα από πολλά και δύσβατα εμπόδια που έχουμε ήδη υπερβεί- είμαστε σίγουροι πως η G-Class δεν έχει ξεδιπλώσει πλήρως τις πραγματικές της αρετές. Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής το κάνουμε μόνο με το κεντρικό διαφορικό κλειδωμένο και έχοντας τα άλλα δύο ελεύθερα. Σε ελάχιστες περιπτώσεις χρειάστηκε να κλειδώσουμε κάποιο από αυτά, συγκεκριμένα, όταν έπρεπε να σκαρφαλώσουμε κάποια βουνοκορφή, ή όταν έπρεπε να περάσουμε μέσα από ένα ξερό ρυάκι όπου μία μόνο ρόδα σε κάθε άξονα είχε επαρκή πρόσφυση. Η διαδρομή γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική, η κλίσεις αναρρίχησης και κατάβασης μεγαλώνουν σε απίστευτο βαθμό, όμως η G-Class δεν κωλώνει πουθενά. Όπως και οι προηγούμενες, έτσι και αυτή η γενιά της G-Class κατέκτησε με επιτυχία τη βουνοκορφή του Schöckl!
Κλασσικό.-