Νέα υπουργική απόφαση «παίρνει πίσω» όσα ξεκίνησαν να ισχύουν πρόσφατα για τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα που ελέγχονται στα ΚΤΕΟ της χώρας. Τέλος στη διόρθωση του μετρητή με την «ποινή» των τεκμαρτών χιλιομέτρων και στην ένδειξη σοβαρής έλλειψης.
Το μείζον ζήτημα των γυρισμένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπαίνει ξανά στο τραπέζι μετά τις πληροφορίες για τη νέα υπουργική απόφαση που βρίσκεται προ των πυλών και πρόκειται να αφαιρέσει τις αυστηρές ρυθμίσεις που ίσχυαν μέχρι πρότινος. Καταρχάς θυμίζουμε πως, με την έως τώρα ισχύουσα νομοθεσία ο υπεύθυνος διωκόταν αυτεπαγγέλτως, στο δελτίο τεχνικού ελέγχου του όχηματος σημειωνόταν η ένδειξη «σοβαρή έλλειψη», ο έλεγχος στο ΚΤΕΟ «πάγωνε», ενώ για την ολοκλήρωση του ελέγχου και τη λήψη του δελτίου ΚΤΕΟ απαιτούνταν η διόρθωση του χιλιομετρητή και η προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων ώστε να προσεγγίζονται τα πραγματικά, που υπολογιζόταν ως εξής:
500 χλμ./μήνα για τις μοτοσικλέτες
1.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Ι.Χ.
3.000 χλμ./μήνα για φορτηγά και λεωφορεία
5.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Δ.Χ.
Αυτή η κίνηση μπορεί να έμοιαζε λογική για κάποιους ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών -όπως και το autotriti.gr-, δέχθηκε πλήθος παραπόνων από κατόχους αυτοκινήτων με παραποιημένα χιλιόμετρα που το διαπίστωναν στον τεχνικό έλεγχο και τα αυτοκίνητά τους επωμίζονταν δεκάδες χιλιάδες «πλασματικά» χιλιόμετρα τα οποία δεν είχαν διανύσει οι ίδιοι ρίχνοντας παράλληλα την μεταπωλητική αξία του οχήματός τους.
Εκτός αυτού, υπήρξε πλήθος εισηγήσεων από ανθρώπους του κλάδου των ΚΤΕΟ και έτσι αρχικά προχώρησε στην άρση της αυτεπάγγελτης δίωξης. Η πρόσφατη εγκύκλιος του υφυπουργού Μεταφορών ξεκαθάριζε ότι εφόσον παρατηρείται ανακολουθία στην ένδειξη του χιλιομετρητή θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση στο ΚΤΕΟ στην οποία ο ιδιοκτήτης θα δηλώνει εάν επιθυμεί ή όχι να εκκινήσουν οι διαδικασίες για τις ποινικές κυρώσεις που αφορούν στην παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση που δεν έχει περάσει 5ετία καθώς μετά τα 5 χρόνια το αδίκημα παραγράφεται. Σε άλλη περίπτωση, εάν ο ιδιοκτήτης θέλει να κυνηγήσει τον υπεύθυνο για την παραποίηση των χλμ. του αυτοκινήτου του (έμπορος, προηγούμενος ιδιοκτήτης κ.ο.κ.), το ΚΤΕΟ θα πρέπει να στείλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας την προαναφερθείσα υπεύθυνη δήλωση, μαζί με ενημερωτικό σημείωμα και αντίγραφο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, ώστε να ξεκινήσουν οι νομικές ενέργειες.
Σήμερα, όμως, έχουμε περαιτέρω εξελίξεις καθώς υπάρχει νέα υπουργική απόφαση, η οποία έχει ήδη πάρει το δρόμο προς το Εθνικό Τυπογραφείο και η σχετική εγκύκλιος καταργεί τόσο την ένδειξη της σοβαρής έλλειψης όσο και τη διόρθωση του χιλιομετρητή.
Συγκεκριμένα με τη νέα τροποποιητική υπουργική απόφαση αντικαθίσταται η «διόρθωση ένδειξης μετρητη διανυθέντων χιλιομέτρων» σε «έλεγχος ιστορικού καταγραφής μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων». Επιπλέον ορίζεται ρητά ότι «καταργείται η έκδοση βεβαίωσης διόρθωσης ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων καθώς και η διαδικασία προσθήκης τεκμαρτών χιλιομέτρων». Επίσης προβλέπεται ότι «όταν διαπιστώνεται ανακολουθία (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε χρονικά έχει αυτή συμβεί, αναγράφεται επί του δελτίου τεχνικού ελέγχου η παρατήρηση «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ../../….και ../../…» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχικών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία)».
Απαράδεκτο! Nτροπή!!! Δηλαδή να συνεχίζουν ανενόχλητοι οι καλοί μας έμποροι τις απάτες τους;;;;;;;;; Δηλαδή, απορώ ποιός γράφει τέτοιο σχολιασμό, μας λέτε ότι ΔΕΝ με νοιάζει που μου πούλησαν βαπορίσιο το παραποιημένο τεφαρίκι, αλλά με νοιάζει αν θα χάσει σε μεταπολιτική αξία το όχημα μου;;;;; ΑΠΟΡΩ ποιός αρθρογραφεί τέτοια κοτσάνα!!! Tα πράγματα είναι απλά, αν θέλουμε να τα λύσουμε: ΑΜΕΣΗ και αυστηρότατη τιμωρία των ενόχων παραποιημένων χιλιομετρητών (υπάρχουν τρόποι να αποδεικνύεται), εως και επι μακρον αφαιρεσης αδειας λειτουργιας τετοιων επαγγελματιων σε πολλαπλα κρουσματα, σαφή αναγραφή στο Δελτίο ελεγχου του ΚΤΕΟ και κάθε μελλοντικό εκδοθέν για εκάστοτε όχημα, άρση της υποχρεωσης του νυν ιδιοκτητη για επανναρυθμιση του χιλιομετρητη (δεν έχει καμία έννοια το "υποχρεωτικό", εφόσον το δελτίο τεχνικού ελέγχου που θα συνοδεύει το όχημα θα αναγράφει τα όποια πραγματικά χιλιόμετρα) και φυσικά αν το όχημα έχεις καλώς στους υπόλοιπους ελέγχους να περνάει κανονικά ΚΤΕΟ. Έτσι, θα τιμωρηθουν πραγματικά μόνο ΑΥΤΟΙ που φταίνε, έμποροι, ή πρώην ιδιώτες/κάτοχοι, που προέβησαν στο γύρισμα του χιλιομετρητή και άρα στη εξαπάτηση του αγοραστή! AN ΘEΛOYME ONTΩΣ EΠITEΛOYΣ, να λάβουμε κάποιο σωστό μέτρο σε αυτή τη ρημάδα τη χώρα!!!
Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, αυτά ήταν τα σχόλια που λάβαμε από εξοργισμένους ιδιοκτήτες Ι.Χ., τα οχήματα των οποίων βρέθηκαν να έχουν παραποιημένα χλμ. και δέχθηκαν την προβλεπόμενη «ποινή». Αποδέχθηκαν ότι ουσιαστικά τους κορόιδεψε κάποιος επιτήδειος αλλά στο δια ταύτα βρέθηκαν με περισσότερα χλμ. στο κοντέρ τους, χωρίς να μπορούν να κάνουν κάτι γι΄αυτό. Προφανώς και νοιαζόμαστε για το συγκεκριμένο θέμα και για τις απάτες των επιτήδειων εμπόρων, γι αυτό και έχουμε κάνει σωρεία θεμάτων για τα γυρισμένα χιλιόμετρα στο παρελθόν. Με μια σύντομη αναζήτηση θα καταλάβετε τι εννοούμε. Φυσικά, οι διαδικασίες συνεχίζουν να ισχύουν για εκείνους που θέλουν να διεκδικήσουν το δίκιο τους.
ΔΛΔ αγορασα μηχανη με 42.000 χλμ και μου την εβγαλαν με τεκμαρτο 102000 χλμ. 60000 χλμ σε 2 μηνες? Ε οχι. Μεταπωληση αξια μηδενικη πια, εχασα λεφτα. Σκεφτομαι να τα ζητησω πισω και οποτε τα παρω - ΟΧΙ πια λαμογιες ατιμωρητες. Και ναι, συμφωνω πως το θεμα πρεπει να διευθετηθει μεσω ΚΤΕΟ, και να κυνηγηθουν οι υπευθυνοι αυταπαγγελτα. Οποιος εχει την φωλια του λερωμενη να πιαστει
Ας το δούμε ψύχραιμα. Το μόνο καλό είναι ότι απ' όσο κατάλαβα, ότι δε θα τρέχει ο κάθε απατημένος αγοραστής να ψάχνει διπλωματούχο μηχανικό για τα περαιτέρω, θα γλυτώσει ταλαιπωρία, χρόνο και φυσικά χρήμα. Θα μου πεις, τα "έσκασε" αγοράζοντας υπερτιμημένο μεταχειρισμένο. Δεν αποκλείει όμως η Απόφαση να προσφύγει με τα στοιχεία του ΚΤΕΟ ο νέος ιδιοκτήτης δικαστικά κατά του παλιού, απλά απαλλάσσει τον νέο από την ευθύνη για την τωρινή κατάσταση του οχήματος και από επόμενους ελέγχους. Πρόταση: Να υπάρχει δυνατότητα μέσω των ΚΤΕΟ, όταν διαπιστώνεται η αλλοίωση των χλμ, να κατατίθεται ένσταση των νέων ιδιοκτητών μέσω του Μηχανολογικού, της Περιφέρειας δλδ, για να ακολουθήσουν ενέργειες από τη Διεύθυνση Εμπορίου προς τους Εμπόρους τουλάχιστον.
Πήγα για ΚΤΕΟ σήμερα...
Τον έμπορο που μου πούλησε το αμάξι αλλά και τον υπάλληλο που υπέγραψε το χαρτί τότε ,το 2010, θα τους πάω γ@@όντας!!
Κλείσαμε συμφωνία ,με προκαταβολή στις 22-3-2010 αφού πρώτα το πήγαμε σε δικό μου συνεργείο να το ελέγξει για πιθανά παλιά τρακαρίσματα,προβλήματα κτλ και όλα ήταν οκ.
Ακριβούτσικο λίγο αλλά στην τρίχα και μόνο με 45.000 χλμ.
"Θα το πάω για ΚΤΕΟ σήμερα κιόλας,αύριο για την άδεια,σε δυό μέρες θα το έχεις" μου είπε ο έμπορας.
24-3-2010 όντως πήρα την άδεια στο όνομά μου ξόφλησα και το υπόλοιπο
Το χαρτί από το ΚΤΕΟ έγραφε στην ένδειξη χιλιομέτρων 45.295χλμ.
Στο επόμενο, του 2012- στην κατοχή μου πλέον-64.500χλμ και η συνέχεια ανά διετία φαίνεται στη φωτογραφία.
Ιστορικό χλμ, δεν τυπωνόταν κάθε φορά παρά μόνο αυτών που αναγράφονταν στον χιλιομετρητή τη μέρα του ελέγχου.
Με νέο νόμο από το 2019 γίνεται πλέον υποχρεωτικά η καταγραφή όλου του ιστορικού και προς μεγάλη μου έκπληξη που έγινε οργή είδα πως πριν το αγοράσω είχε περάσει ΚΤΕΟ μόλις πριν 4 μήνες έχοντας ...τα ΔΙΠΛΑΣΙΑ χιλιόμετρα!
10-11-2009 92.951 χλμ.
22-3-2010 45.295 χλμ το χαρτί του ΚΤΕΟ που μου έδωσε ο πωλητής!
Είμαι εξοργισμένος.
Δεν ξέρω αν εμπίπτει σε νόμο περί εκβιασμού -οι φίλοι νομικοί μπορούν να βοηθήσουν-αλλά αύριο θα απαιτήσω αρκετά αλλιώς η δυσφήμιση
με αποδείξεις και η ζημιά που θα φάει ο έμπορος θα είναι τεράστια.
Καλησπέρα σας, πρέπει όλοι οι Έλληνες να αποκτήσουν νοβικεςτ γνώσεις το συντομότερο δυνατόν. Εύχομαι να πράξουν διότι οι εμπνευστές των αποφάσεων αυτών αλλά και εκατοντάδων άλλων θα βρίσκονταν στην φυλακή μαζί με τους ομοίους τους ή στην καλύτερη των περιπτώσεων σιωπούντες της ασυδοτης και ανεξέλεγκτης δικαιοσύνης.
Απαράδεκτο! Nτροπή!!! Δηλαδή να συνεχίζουν ανενόχλητοι οι καλοί μας έμποροι τις απάτες τους;;;;;;;;; Δηλαδή, απορώ ποιός γράφει τέτοιο σχολιασμό, μας λέτε ότι ΔΕΝ με νοιάζει που μου πούλησαν βαπορίσιο το παραποιημένο τεφαρίκι, αλλά με νοιάζει αν θα χάσει σε μεταπολιτική αξία το όχημα μου;;;;; ΑΠΟΡΩ ποιός αρθρογραφεί τέτοια κοτσάνα!!! Tα πράγματα είναι απλά, αν θέλουμε να τα λύσουμε: ΑΜΕΣΗ και αυστηρότατη τιμωρία των ενόχων παραποιημένων χιλιομετρητών (υπάρχουν τρόποι να αποδεικνύεται), εως και επι μακρον αφαιρεσης αδειας λειτουργιας τετοιων επαγγελματιων σε πολλαπλα κρουσματα, σαφή αναγραφή στο Δελτίο ελεγχου του ΚΤΕΟ και κάθε μελλοντικό εκδοθέν για εκάστοτε όχημα, άρση της υποχρεωσης του νυν ιδιοκτητη για επανναρυθμιση του χιλιομετρητη (δεν έχει καμία έννοια το "υποχρεωτικό", εφόσον το δελτίο τεχνικού ελέγχου που θα συνοδεύει το όχημα θα αναγράφει τα όποια πραγματικά χιλιόμετρα) και φυσικά αν το όχημα έχεις καλώς στους υπόλοιπους ελέγχους να περνάει κανονικά ΚΤΕΟ. Έτσι, θα τιμωρηθουν πραγματικά μόνο ΑΥΤΟΙ που φταίνε, έμποροι, ή πρώην ιδιώτες/κάτοχοι, που προέβησαν στο γύρισμα του χιλιομετρητή και άρα στη εξαπάτηση του αγοραστή! AN ΘEΛOYME ONTΩΣ EΠITEΛOYΣ, να λάβουμε κάποιο σωστό μέτρο σε αυτή τη ρημάδα τη χώρα!!!
Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, αυτά ήταν τα σχόλια που λάβαμε από εξοργισμένους ιδιοκτήτες Ι.Χ., τα οχήματα των οποίων βρέθηκαν να έχουν παραποιημένα χλμ. και δέχθηκαν την προβλεπόμενη «ποινή». Αποδέχθηκαν ότι ουσιαστικά τους κορόιδεψε κάποιος επιτήδειος αλλά στο δια ταύτα βρέθηκαν με περισσότερα χλμ. στο κοντέρ τους, χωρίς να μπορούν να κάνουν κάτι γι΄αυτό. Προφανώς και νοιαζόμαστε για το συγκεκριμένο θέμα και για τις απάτες των επιτήδειων εμπόρων, γι αυτό και έχουμε κάνει σωρεία θεμάτων για τα γυρισμένα χιλιόμετρα στο παρελθόν. Με μια σύντομη αναζήτηση θα καταλάβετε τι εννοούμε. Φυσικά, οι διαδικασίες συνεχίζουν να ισχύουν για εκείνους που θέλουν να διεκδικήσουν το δίκιο τους.
ΔΛΔ αγορασα μηχανη με 42.000 χλμ και μου την εβγαλαν με τεκμαρτο 102000 χλμ. 60000 χλμ σε 2 μηνες? Ε οχι. Μεταπωληση αξια μηδενικη πια, εχασα λεφτα. Σκεφτομαι να τα ζητησω πισω και οποτε τα παρω - ΟΧΙ πια λαμογιες ατιμωρητες. Και ναι, συμφωνω πως το θεμα πρεπει να διευθετηθει μεσω ΚΤΕΟ, και να κυνηγηθουν οι υπευθυνοι αυταπαγγελτα. Οποιος εχει την φωλια του λερωμενη να πιαστει
Ας το δούμε ψύχραιμα. Το μόνο καλό είναι ότι απ' όσο κατάλαβα, ότι δε θα τρέχει ο κάθε απατημένος αγοραστής να ψάχνει διπλωματούχο μηχανικό για τα περαιτέρω, θα γλυτώσει ταλαιπωρία, χρόνο και φυσικά χρήμα. Θα μου πεις, τα "έσκασε" αγοράζοντας υπερτιμημένο μεταχειρισμένο. Δεν αποκλείει όμως η Απόφαση να προσφύγει με τα στοιχεία του ΚΤΕΟ ο νέος ιδιοκτήτης δικαστικά κατά του παλιού, απλά απαλλάσσει τον νέο από την ευθύνη για την τωρινή κατάσταση του οχήματος και από επόμενους ελέγχους. Πρόταση: Να υπάρχει δυνατότητα μέσω των ΚΤΕΟ, όταν διαπιστώνεται η αλλοίωση των χλμ, να κατατίθεται ένσταση των νέων ιδιοκτητών μέσω του Μηχανολογικού, της Περιφέρειας δλδ, για να ακολουθήσουν ενέργειες από τη Διεύθυνση Εμπορίου προς τους Εμπόρους τουλάχιστον.
Πήγα για ΚΤΕΟ σήμερα... Τον έμπορο που μου πούλησε το αμάξι αλλά και τον υπάλληλο που υπέγραψε το χαρτί τότε ,το 2010, θα τους πάω γ@@όντας!! Κλείσαμε συμφωνία ,με προκαταβολή στις 22-3-2010 αφού πρώτα το πήγαμε σε δικό μου συνεργείο να το ελέγξει για πιθανά παλιά τρακαρίσματα,προβλήματα κτλ και όλα ήταν οκ. Ακριβούτσικο λίγο αλλά στην τρίχα και μόνο με 45.000 χλμ. "Θα το πάω για ΚΤΕΟ σήμερα κιόλας,αύριο για την άδεια,σε δυό μέρες θα το έχεις" μου είπε ο έμπορας. 24-3-2010 όντως πήρα την άδεια στο όνομά μου ξόφλησα και το υπόλοιπο Το χαρτί από το ΚΤΕΟ έγραφε στην ένδειξη χιλιομέτρων 45.295χλμ. Στο επόμενο, του 2012- στην κατοχή μου πλέον-64.500χλμ και η συνέχεια ανά διετία φαίνεται στη φωτογραφία. Ιστορικό χλμ, δεν τυπωνόταν κάθε φορά παρά μόνο αυτών που αναγράφονταν στον χιλιομετρητή τη μέρα του ελέγχου. Με νέο νόμο από το 2019 γίνεται πλέον υποχρεωτικά η καταγραφή όλου του ιστορικού και προς μεγάλη μου έκπληξη που έγινε οργή είδα πως πριν το αγοράσω είχε περάσει ΚΤΕΟ μόλις πριν 4 μήνες έχοντας ...τα ΔΙΠΛΑΣΙΑ χιλιόμετρα! 10-11-2009 92.951 χλμ. 22-3-2010 45.295 χλμ το χαρτί του ΚΤΕΟ που μου έδωσε ο πωλητής! Είμαι εξοργισμένος. Δεν ξέρω αν εμπίπτει σε νόμο περί εκβιασμού -οι φίλοι νομικοί μπορούν να βοηθήσουν-αλλά αύριο θα απαιτήσω αρκετά αλλιώς η δυσφήμιση με αποδείξεις και η ζημιά που θα φάει ο έμπορος θα είναι τεράστια.
Καλησπέρα σας, πρέπει όλοι οι Έλληνες να αποκτήσουν νοβικεςτ γνώσεις το συντομότερο δυνατόν. Εύχομαι να πράξουν διότι οι εμπνευστές των αποφάσεων αυτών αλλά και εκατοντάδων άλλων θα βρίσκονταν στην φυλακή μαζί με τους ομοίους τους ή στην καλύτερη των περιπτώσεων σιωπούντες της ασυδοτης και ανεξέλεγκτης δικαιοσύνης.
Εντάξει τώρα όλοι είναι ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ... οι απατεώνες στην Ελλάδα ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΙ.-