Με παρέμβαση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προστέθηκε στα σήματα του Κ.Ο.Κ. που τοποθετούνται στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο, ειδική προειδοποιητική πινακίδα για την ομίχλη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς μετεωρολόγους, η ομίχλη είναι ένα φυσικό φαινόμενο που επηρεάζει αρνητικά την ασφάλεια της οδήγησης. Παρά το γεγονός ότι είναι ένας ορατός κίνδυνος, η εμφάνισή της ομίχλης μπορεί να είναι ξαφνική, που σε συνδυασμό µε τις υψηλές ταχύτητες στους αυτοκινητόδρομους, είναι πιθανόν να φέρει πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία, αλλά και να αυξήσει τις πιθανότητες τροχαίων συμβάντων.Αναφορικά τώρα με την Ελλάδα, η ομίχλη δεν εμφανίζεται µόνο κατά τη χειμερινή περίοδο αλλά μπορεί να συμβεί όλες τις εποχές του έτους, ανάλογα µε τις τοπικές κλιματικές συνθήκες. Μάλιστα, η Εγνατία Οδός διέρχεται από πολλές περιοχές στις οποίες εμφανίζεται ομίχλη, είτε λόγω του μεγάλου υψομέτρου, είτε λόγω τοπικών κλιματολογικών συνθηκών. Συχνότερα περιστατικά ομίχλης στην Εγνατία Οδό συμβαίνουν στις περιοχές:• ορεινής διέλευσης της Πίνδου• ορεινής διέλευσης του Βερµίου (Καστανιάς)• κοντά σε περιοχές Λιµνών (Ιωαννίνων, Κορώνεια, Βόλβη, Βιστωνίδα)• κοντά σε διελεύσεις ποταµών (Αλιάκµων, Αξιός, Στρυµόνας, Νέστος, Κοµψάτος, Έβρος)Ύστερα λοιπόν από πρόταση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο Υποδοµών, ενσωµατώθηκε στην τελευταία αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., ειδική προειδοποιητική πινακίδα, η οποία τοποθετείται ήδη στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο για την ασφαλή ενημέρωση των οδηγών.Ειδικότερα, η νέα πινακίδα ομίχλης Κ-42 ΚΟΚ ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς:• Για τον κίνδυνο εµφάνισης οµίχλης και• Για το µήκος της οδού που εµφανίζεται ο κίνδυνος αυτός• Εάν το µήκος της οδού είναι µεγάλο, οι πινακίδες επαναλαµβάνονται κάθε 5 χλµ., µέχρι το πέρας της περιοχής.Σημειωτέον ότι η ορατότητα στην οµίχλη µπορεί να περιοριστεί στα 100µ. ή και ακόµα λιγότερο, δηµιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης. Σε συνθήκες µειωµένης ορατότητας η ταχύτητα κίνησης πρέπει να µειωθεί σηµαντικά, ανάλογα µε τις συνθήκες που επικρατούν, ακόµη και κάτω από τα 50 χλμ./ώρα.Αξίζει επίσης να τονισθεί ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προειδοποιεί τους οδηγούς ότι σε συνθήκες οµίχλης θα πρέπει: • Να οδηγούν µε τα φώτα στη µεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Τα φώτα της µεγάλης σκάλας (φώτα πορείας) αντανακλώνται από την οµίχλη και ουσιαστικά δυσχεραίνουν περαιτέρω την ορατότητα.• Να ανάβουν οπωσδήποτε το πίσω φως οµίχλης καθώς και τα εµπρός, εάν διαθέτει το όχηµά.• Να μειώνουν ταχύτητα και να παρακολουθούν το ταχύµετρο. Σε συνθήκες οµίχλης δηµιουργείται οπτική ψευδαίσθηση της αργής κίνησης, ενώ στην πραγµατικότητα το όχηµα µπορεί να κινείται µε µεγάλη ταχύτητα.• Να κρατούν επαρκή απόσταση από προπορευόµενα οχήµατα ώστε, αν χρειαστεί, να υπάρχει επαρκής χρόνος για να φρενάρουν. Να μην πλησιάζουν το προπορευόµενο όχηµα προσπαθώντας να βλέπουν συνεχώς τα πίσω φώτα του ως καθοδήγηση.• Να ανοίξουν λίγο το παράθυρο και να κλείσουν το ηχοσύστηµα του οχήµατος ώστε να ακούν τους ήχους της κυκλοφορίας των άλλων οχηµάτων.• Να χρησιμοποιούν, αν απαιτείται, τους υαλοκαθαριστήρες για βελτίωση της ορατότητας.• Να χρησιμοποιούν ως «οδηγό» τη δεξιά οριογραµµή (συνεχόµενη λευκή η κίτρινη γραµµή) της οδού.• Να παραμένουν υποµονετικοί και να αποφεύγουν τις προσπεράσεις άλλων οχηµάτων.• Να μην οδηγούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και επίσης, σε συνθήκες οµίχλης και να μην σταματούν το όχηµά τους στη ΛΕΑ.• Σε περίπτωση αναγκαστικής ακινητοποίησης του οχήµατος λόγω βλάβης, να σβήνουν όλα τα φώτα του οχήµατος και να ανάβουν τα «αλάρµ», τοποθετώντας το τρίγωνο ασφαλείας τουλάχιστον 100µ. πίσω από το όχηµά και να περιμένουν εκτός οχήµατος, οδηγός και επιβάτες, σε ασφαλή θέση, έξω από τα στηθαία ασφαλείας της οδού.