Η Abarth γιορτάζει τα 70 της χρόνια, επιστρέφοντας στις ρίζες της με την αναβίωση της έκδοσης esseesse του 595. Η ιστορία των Ιταλών στο motorsport τιμάται με 180 άλογα, εξάτμιση Akrapovic, σπορ ανάρτηση, φουλ ανθρακονήματα στην καμπίνα και πολλά ακόμα καλούδια...
Ο «σκορπιός» ξανατσιμπάει με το λανσάρισμα της έκδοσης esseesse του Abarth 595, μιας έκδοσης που πρωτοεμφανίστηκε το μακρινό 1964 όταν τα 32 άλογα του τότε μοντέλου έβγαιναν μέσω των βελτιώσεων στο καρμπυρατέρ (σ.σ. φορούσε Solex 34 PBIC) και τη χυτή πολλαπλή εισαγωγής που ήταν ένα ενιαίο κομμάτι με το καπάκι των βαλβίδων. Μετέπειτα, κάπου μέσα στο 2009, το όνομα esseesse έκανε την επανεμφάνισή του ως κιτ περιφερειακής και μηχανικής βελτίωσης του τότε Fiat 500 Abarth μέχρι που φτάσαμε στο σήμερα, που οι Ιταλοί ξαναχτυπούν, αυτή τη φορά για τον εορτασμό των 70 χρόνων της μάρκας.
Κατ΄αρχάς να σημειώσουμε πως, το «καυτό» μίνι διαφοροποιείται με μικρές, αλλά χαρακτηριστικές, πινελίες από την υπόλοιπη γκάμα των Abarth 595. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν, σύμφωνα με το ιταλικό στρατόπεδο, οι πρόγονοι του λιλιπούτειου esseesse με το χαρακτηριστικό λογότυπο να κοσμεί το πίσω μέρος όπως πάντα. Από εκεί και έπειτα, η εν λόγω έκδοση ξεχωρίζει από τις λευκές πολυάκτινες ζάντες 17 ιντσών, τις λευκές λωρίδες και τα καπάκια των καθρεπτών στο πλάι και τις δύο μονές μπούκες της Akrapovic εξάτμισης που περιλαμβάνεται στον... βασικό εξοπλισμό.
Περισσότερες διαφοροποιήσεις παρατηρούμε στο εσωτερικό, εκεί που το ανθρακονημάτινο στοιχείο δίνει βροντερό «παρών» στο ταμπλό, το σπορ τριάκτινο flat bottomed τιμόνι, τα πεντάλ και φυσικά στα μπάκετ καθίσματα της Sabelt, των οποίων η πλάτη είναι ανθρακονημάτινη. Επιπλέον, όσον αφορά στα καθίσματα, τα οποία συνδυάζουν ύφασμα και δέρμα, ενώ ψηλά στην πλάτη δεσπόζει το κέντημα «Abarth 70» ως φόρος τιμής στα χρόνια του «σκορπιού», οι άνθρωποι της Abarth ισχυρίζονται πως έχουν δεχθεί βελτιώσεις για ακόμη καλύτερη πλευρική στήριξη. Να μην ξεχνάμε επίσης το σύστημα infotainment με την οθόνη αφής 7 ιντσών του Uconnect, την τηλεμετρία της Abarth και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto. Ας περάσουμε όμως στο κυρίως θέμα...
Κάτω από το καπό του 595 esseesse χτυπάει η «καρδιά» του γνώριμου τετρακύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 λτ. με την υψηλότερη διαθέσιμη απόδοση, δηλαδή εκείνη των 180 ίππων, ενώ το μηχανικό σύνολο ολοκληρώνεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Σημειώνεται πως, για την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα οι μηχανικοί της Abarth χρησιμοποιούν φίλτρο αέρα BMC σε αυτή την έκδοση. Έπειτα, υπεύθυνα για την χαλιναγώγηση της δύναμης του λιλιπούτειου σκορπιού είναι δισκόφρενα της Brembo με διάτρητους, αεριζόμενους δίσκους και μεγάλες δαγκάνες (σ.σ. δε δίνονται προς το παρόν πληροφορίες για τον αριθμό των εμβόλων). Τέλος, σε ό,τι αφορά το setup του 595 esseesse, εφοδιάζεται με ανάρτηση Koni FSD στο πίσω μέρος, η οποία ουστιαστικά ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τη χρήση -πιο μαλακή σε λακούβες, πιο σκληρή σε σβέλτες μετακινήσεις-.
Κλείνοντας, να πούμε πως, το νέο Abarth 595 esseesse θα κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που θα ανοίξει τις πύλες του στις 5 Μαρτίου.