2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η σχεδίαση του νέου Fiat 124 Spider βασίζεται εν πολλοίς στην αντίστοιχη του μοντέλου του 1966 που είχε σχεδιάσει ο Πινινφαρίνα.
Νέο Fiat 124 Spider
21.948 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2016)
To νέο Fiat 124 Spider είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο FCA και έχει όλα τα εφόδια και ακόμα περισσότερα να πετύχει στην παγκόσμια αγορά, ως το πρώτο fun to drive Fiat της σύγχρονης εποχής.
H αναβίωση ενός μοντέλου δεν είναι εύκολη υπόθεση για κανέναν, όμως έχει αποδειχθεί πως λειτουργεί θετικά στην περίπτωση των Ιταλών. Αυτό γιατί δεν αρκεί μόνο να μπορείς να επαναφέρεις ένα όνομα από την ένδοξη ιστορία σου, αλλά να ξέρεις τον τρόπο που θα το λανσάρεις και το πώς θα το στηρίξεις ως προϊόν στην πορεία του. Το Fiat Trepiuno, παρουσιάστηκε το 2004 και παρά το γεγονός ότι τα οικονομικά του τότε ομίλου FIAT ήταν στα κακά του τα χάλια και παραλίγο να μην βγει ποτέ στην παραγωγή, τελικά το είδαμε ως Fiat 500 το καλοκαίρι του 2007. Οι πωλήσεις του μέχρι και σήμερα δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης της επιτυχίας του, αφού ουσιαστικά κατάφερε να «αναστήσει» μια ολόκληρη φίρμα και εξακολουθεί ακόμα και τώρα και μέσω των πολλών παραλλαγών του, να αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο FCA είναι η αναβίωση του Fiat 124 Spider, το οποίο φιλοδοξεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον καθώς είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που λανσάρει η Fiat με σπορ ή απόλυτα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα εδώ και πολλά χρόνια. Η επιτυχία της αναβίωσής του έγκειται λοιπόν μόνο σε αυτό το γεγονός και όλα δείχνουν ότι μπορεί να τα καταφέρει αφού για την κατασκευή του έγινε ένα μεγάλο deal με έναν άλλο μεγάλο «παίχτη» της κατηγορίας των ρόουντστερ, την Mazda. Το καλύτερο μάλιστα είναι ότι ο όμιλος FCA δεν είχε να ασχοληθεί πολύ με το συγκεκριμένο μοντέλο αφού έπαιξε μόνο το ρόλο του χρηματοδότη του όλου εγχειρήματος. Η Mazda έφτιαξε το δικό της 4ης γενιάς MX-5 και στην ίδια της μονάδα στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, συναρμολογεί το Fiat 124 Spider για λογαριασμό της Fiat. Τις μεταξύ τους ωστόσο διαφορές –υπάρχουν και είναι σημαντικές- θα τις δείτε στις επόμενες σελίδες του θέματος. Τώρα το θέμα μας είναι το ολοκαίνουριο και πολλά υποσχόμενο Fiat 124 Spider…
Εμφάνιση: Ρετρό όσο χρειάζεται
H εμφάνιση ενός αυτοκινήτου που επανεμφανίζεται μετά από 50 χρόνια –όσα και το Fiat 500-, είναι πολύ βασική για την μετέπειτα πορεία του. Το Fiat Style Center διατήρησε σε πολύ μεγάλο βαθμό λεπτομέρειες του Fiat 124 Spider του 1966, ενός σχεδίου του μετρ του είδους Σέρτζιο Πινινφαρίνα. Έτσι, οι καμπύλες του αποτελούν το κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασής του με τα στοιχεία του απαραίτητου εκσυγχρονισμού να προκύπτουν από τα έντονα νεύρα στο εμπρός μέρος και την ανασηκωμένη ουρά.
Στο εμπρός μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι και πάλι στρογγυλά αλλά πολύ πιο σύνθετης αισθητικής, ενσωματώνοντας και φώτα ημέρας LED, ενώ τα φτερά -όπως και τότε- είναι έντονα. Τα φώτα στο πίσω μέρος είναι και πάλι μακρόστενα όπως του μοντέλου του Ά66, ωστόσο βρίσκονται πολύ πιο πάνω τοποθετημένα. Και στο πλάι είναι σαφείς οι αναφορές στο παρελθόν, με τα ανασηκωμένα πίσω φτερά και την γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα. Συνολικά, το Fiat 124 Spider συνδυάζει με όμορφο τρόπο το κλασικό με το μοντέρνο, με τους Ιταλούς να αποδεικνύονται «μανούλες» σε αυτό για άλλη μια φορά.
Κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία του «τότε», πέρασαν και στο «τώρα», με σαφώς πιο εκσυγχρονισμένη εικόνα.
Γιώργο ο γερμανοτσολιάς δεν είναι μόνο κατά των Fiat και Alfa Romeo αλλά κυρίως κατά των ιαπωνικών στο σύνολό τους! Προφανώς για να αναφέρει τιμή Γερμανίας μένει Γερμανία το παλληκάρι (τί παλληκάρι? υπερήλικα τον κόβω με τις μπούρδες που λέει) οπότε λογικό είναι να έχει πάθει οξεία γερμανίτιδα! Τυχαίο που τη νόσο Αλτσχάϊμερ την βρήκε Γερμανός και της έδωσε το όνομά του?
Γερμανοτσολια να μην προκαλεις εδω με την εριστικοτητα σου και να μιλας αντικειμενικα και μετα θα ειμαστε κι εμεις ευγενικοι. Εγω οδηγω απο το 1995 αλλα εσυ με A Class και με αυτα που λες που τα ακουγα απο θειους και παππουδες, δεν με πειθεις οτι εισαι πιτσιρικας οσο και να χτυπιεσαι.
Κανε μας την χαρη γερμανοτσολια και σχολιασε καεναν γερμανικο κουβα,που δεν νομιζεις οτι ταιριαζει το σημα της fiat σε ττοιο αυτοκινητο,οταν η fiat ειχε τετοιο αυτοκινητο εν ετη 1966. Ηθελα να ηξερα ,δεν κανεις τιποτα αλλο στην ζωη σου απ το να κοιμασαι και να ξυπνας για να μπαινεις και να ειρωνευεσαι σε καθε αρθρο την fiat και την alfa??? Με χρι και η fiat το 1966 ειχε 5ταχυτα και δισκοφρενα ενω η αγαπημενη σου bmw μεχρι τα τελη της δεκαετιας του 70 παλευε με τα 4 ταχυτα ,και μεχρι την δεκαετια του 90 με τα ταμπουρα.ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ!!!
Γιατί εκνευρίζεστε τόσο πολύ με τα σχόλια κάποιου;; Μετοχές της FIAT έχετε; Ο καθένας έχει δικαίωμα να γράφει ότι θέλει. Κουλάρετε λίγο!
1)Κυριε Γιωργο δε καταλαβαινω το λογο της εκρηξης σας!Δε ξερω για το παρελθον αλλα στη τωρινη εποχη η fiat εχει ταυτιστει με τα uno,punto,panda,chique,οποτε ναι,δε της ταιριαζει ενα roadster.Δηλαδη εσεις θεωρειται απιθανο εναν ιδιοκτητη του 124 να του πει καποιος "Που πας με το φιατακι;"Πως θα νιωσει μετα;; Για τη τιμη,τι γνωμη εχετε;; Επισης και η s class κουβας ειναι;; 2)Κυριε mazdakia αφου θυμαστε οτι γραφω,θα θυμαστε οτι πηρα 1ο αυτοκινητο το 2001 οποτε μπορειτε να βγαλετε την ηλικια μου!Αν κρινω απο τα αμαξια που εχετε αλλαξει εσεις παντως παιζει να μου ριχνεται 25 χρονια! Υγ:Με σοβαρες ασθενειες παντως δε παιζουμε,επρεπε να σας το ειχαν μαθει αυτο. Υγ2:Και για τους δυο:Λιγη ευγενεια δε βλαπτει..
1)Το Mazda mx-5 ξεκινα στη γερμανια απο 22900€... 2)Δε νομιζω οτι σε ενα τετοιο αυτοκινητο ταιριαζει το σημα της φιατ...