Το νέο Bronco, το SUV με τις θαυματουργές off-road δυνατότητες ετοιμάζεται να ξεκινήσει την καριέρα του στην Ευρώπη και εμείς σας παρουσιάζουμε 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για αυτό.
Μπορεί το όνομα Bronco να μην λέει τίποτα στους περισσότερους Ευρωπαίους αλλά και Έλληνες, όμως η κληρονομιά που έχει το μοντέλο είναι βαριά, αφού όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1966, ήταν το αποτέλεσμα ενός ασυνήθιστου συνδυασμού, της εμβληματικής Mustang και του σκληροτράχηλου pick-up F-Series, ενός αυτοκινήτου που έχει στο παλμαρέ του μεγάλες πρωτιές σε πωλήσεις στην κατηγορία του. Το Bronco επανήλθε στο προσκήνιο το 2020, όταν η Ford αποφάσισε να το αναβιώσει, το αυτοκίνητο έλαβε πολλές αποθεωτικές κριτικές αποκτώντας παράλληλα το προσωνύμιο G.O.A.T (Goes Over Any Type of Terrain) και πλέον αναμένεται να το δούμε και στην Ευρώπη.
Είναι φτιαγμένο για σκληρές δοκιμασίες και... φαίνεται
Οι σχεδιαστές της Ford εμπνεύστηκαν πάλι από το Bronco του 1966, υιοθετώντας τις αναλογίες του και φέρνοντας στο σήμερα όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Στόχος τους ήταν να εξασφαλίσουν πως οι έντονες αναλογίες του αμαξώματος, το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα και η ανθεκτικότητα θα διατηρηθούν βασικοί πυλώνες design και στην σύγχρονη εκδοχή του. Το Bronco λοιπόν καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη στην χαρακτηριστική μάσκα πλήρους πλάτους, τους στρογγυλούς προβόλους και τα μεγάλα σήματα. Τα τετραγωνισμένα πάνελ του αμαξώματος εξυπηρετούν αφενός την σκληροτράχηλη εικόνα του μοντέλου, αφετέρου καθιστούν πιο ευδιάκριτες τις εξωτερικές γωνίες του οχήματος για ευκολότερους ελιγμούς σε απαιτητικές, εκτός δρόμου συνθήκες.
Ανάμεσα στα highlights του Bronco είναι τα πολλά αφαιρούμενα στοιχεία, μεταξύ των οποίων η μάσκα και ο εμπρός προφυλακτήρας, τα οποία και αντικαθίστανται. Εντυπωσιακά και τα trail sights, τα υπερυψωμένα τμήματα στην κορυφή των εμπρός φτερών που βοηθούν το οδηγό να εντοπίζει τις γωνίες του οχήματος. Τα συγκεκριμένα πλαστικά πρόσθετα δύναται να αξιοποιηθούν ως σημεία πρόσδεσης για υποστήριξη βάρους έως 68 κιλών και είναι σχεδιασμένα για να αποχωρίζονται χωρίς ίχνη ζημιάς σε περίπτωση μιας πρόσκρουσης σε off-road συνθήκες και να αντικαθίστανται εύκολα και γρήγορα.
Θεϊκή ανάρτηση για κάθε έδαφος
Το Bronco είναι ένα αυτοκίνητο που το χαρακτηρίζουν οι δυνατότητές του εκτός δρόμου. Κλειδί σε αυτό είναι η ανάρτηση ονομασίας High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS), αποτελείται εμπρός από ανεξάρτητα ψαλίδια που συνδυάζονται με μεγάλης διαδρομής coil-over ελατήρια. Η συγκεκριμένη επιλογή «ρίχνει» συγκριτικά με τις εκδόσεις με άκαμπτο άξονα έως και 20% το μη αναρτώμενο βάρος (βάρος των μηχανικών μερών του οχήματος από τις αναρτήσεις και κάτω), εξασφαλίζοντας συνεχίζει επαφή των τροχών με την επιφάνεια του εδάφους. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί στάνταρ συμπαγής άξονας πέντε συνδέσμων, επίσης με ελατήρια μεγάλης διαδρομής, με μεταβλητό συντελεστή σκληρότητας και εξαιρετικά ανθεκτικά αμορτισέρ.
Βασικός «υπεύθυνος» για την κίνηση του θηριώδους SUV είναι το Terrain Management System, το οποίο εκτός των κλασικών drive modes (Normal, Eco, Sport, Slippery) προσφέρει έξτρα επιλογές Mud/Ruts, Sand και το Baja με το πιο αγωνιστικό προφίλ. Στάνταρ είναι το πίσω μπλοκέ διαφορικό, ενώ προαιρετικά και για μέγιστη άρθρωση στην ανάρτηση τοποθετείται διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον εμπρός άξονα, αλλά και ένα σύστημα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού.
Εκτός όλων των παραπάνω, το Ford Bronco εξοπλίζεται και με το Trail Toolbox, μία σουίτα off-road τεχνολογιών. Ξεχωρίζουν το Trail Control, ένα... off-road cruise control με επιλεγμένη ταχύτητα έως 31 χλμ./ώρα, καθώς και το Trail Turn Assist, το πρόγραμμα που αξιοποιεί ένα σύστημα torque vectoring με βάση τα φρένα, μειώνοντας την ακτίνα στροφής μέχρι 40% σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης σε περιορισμένους χώρους.
Σκληροτράχηλο αλλά και hi-tech το εσωτερικό
Σε πλήρη αρμονία με το σκληροτράχηλο και δυναμικό εξωτερικό, η σχεδίαση του εσωτερικού του Bronco είναι άκρως λειτουργική και την ίδια στιγμή στιβαρή με υλικά επιλεγμένα με γνώμονα την αντοχή.
Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, η οποία περιλαμβάνει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που είναι σχεδιασμένη για να διατηρεί ένα κινητό τηλέφωνο στη θέση του ακόμα και σε ακραίες γωνίες κλίσης. Οι επιφάνειες του ταμπλό πλένονται και οι φυσικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι στεγανοποιημένοι με σιλικόνη και διαθέτουν σημεία επαφής από καουτσούκ για να προστατεύονται από τη φθορά και να διασφαλίζεται ότι θα καθαρίζονται εύκολα.
Παρά το γεγονός ότι το Bronco είναι κατασκευασμένο για τις πιο σκληρές συνθήκες, δεν συμβιβάζεται σε θέματα άνεσης ή ευκολίας. Μια TFT οθόνη 8 ιντσών στον πίνακα οργάνων συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής LCD 12 ιντσών που διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 4. Η συμβατότητα των Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ μαζί με ένα ηχοσύστημα B&O Premium Sound System με 10 ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer. Η διαθέσιμη εφαρμογή FordPass προσφέρει ισχυρή συνδεσιμότητα και απρόσκοπτη ενσωμάτωση με το σύστημα SYNC 4.
Σε βενζίνη με 335 ίππους
Το Ford Bronco θα διατίθεται στην Ευρώπη αποκλειστικά με έναν twin-turbo βενζινοκινητήρα EcoBoost V6 άμεσου και έμμεσου ψεκασμού 2,7 λίτρων με ισχύ 335 PS και ροπή 563 Nm. Το μοτέρ θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων είναι στάνταρ που προσφέρει, σύμφωνα με την Ford ομαλή οδήγηση με βελτιστοποιημένη ροπή εντός και εκτός δρόμου. Μία μέγιστη σχέση «έρπειν» (crawl) έως και 64,33:1 στη λειτουργία low range δίνει στο Bronco τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα 6 km/h με τον κινητήρα να περιστρέφεται στις 2.400 στροφές ανά λεπτό, εξασφαλίζοντας ακριβή έλεγχο χαμηλών ταχυτήτων και μειώνοντας την πιθανότητα ακινητοποίησης σε δύσκολο έδαφος.
Το Bronco στην έκδοση Outer Banks θα είναι εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων που επιτρέπει την εναλλαγή εν κινήσει με το πάτημα του κουμπιού μεταξύ μακριών και κοντών σχέσεων, ενώ το Bronco Badlands προσθέτει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον εμπρός άξονα, καθώς και ένα σύστημα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού, εξασφαλίζοντας μέγιστη άρθρωση στην ανάρτηση σε απαιτητικές συνθήκες. Επιπλέον, ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων με αυτόματη λειτουργία επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ 2WD και 4WD, ανάλογα με τις συνθήκες.
Κάνει παιχνίδι με «Easter eggs» - Tι είναι
Γύρω από το Bronco υπάρχουν πολλά «Easter eggs» - με άλλα λόγια, αρκετές κρυμμένες λεπτομέρειες - που τιμούν την κληρονομιά του μοντέλου και ανακαλύπτονται από τον ιδιοκτήτη καθώς χρησιμοποιεί το όχημά του. Τέτοια παραδείγματα είναι τα λογότυπα με το άλογο Bronco, ένα γραφικό που παραπέμπει στο αυθεντικό μοντέλο του 1966, ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών ενσωματωμένο στο εσωτερικό και οι «κρυμμένες» συντεταγμένες GPS που αφορούν τοποθεσίες που χρησιμοποιήθηκαν για δοκιμές κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου.