Μετά το νέο Explorer που μετά από περίπου μια δεκαετία διώχνει την κίνηση από τους μπροστά τροχούς και επιστρέφει έχοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, χάρη στη νέα πλατφόρμα της μάρκας, η Ford παρουσίασε και την ST έκδοση του μοντέλου.
Η υψηλών επιδόσεων έκδοση αυτή εξοπλίζεται με έναν twin-turbo V6 κινητήρα χωρητικότητας 3,0 λίτρων και απόδοσης 400 ίππων που συνεργάζεται αρμονικά με το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που προσφέρεται και στο «απλό» σε συνδυασμό με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Προαιρετικά, προσφέρονται δύο πακέτα ST Street και ST Track που περιλαμβάνουν σε εξοπλισμό 21 ιντσών ζάντες, κόκκινες δαγκάνες φρένων και σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων, ενώ η εταιρεία υπόσχεται πως στο μέλλον θα κάνει διαθέσιμο και μια πισωκίνητη έκδοση του Εxplorer ST.
Στο αισθητικό κομμάτι, η έκδοση διαφοροποιείται μέσω του μαύρου φινιρίσματος στην γρίλια, τη θύρα του πορτ-μπαγκάζ, στον πίσω διαχύτη και στις ράγες ενώ όσον αφορά στον εσωτερικό διάκοσμο, η καμπίνα εξοπλίζεται με τιμόνι με επίπεδη βάση, ειδικά πατάκια και μεγαλύτερης επένδυσης δερμάτινα καθίσματα με δίτονη ραφή. Ο πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών και το μοντέλο εξοπλίζεται με το Active Park Assist 2.0 σύστημα για αυτόνομο παρκάρισμα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρκάρει παράλληλα και κάθετα, χωρίς ούτε την ελάχιστη παρέμβαση από τον οδηγό.