Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Peugeot 3008 έκανε ντεμπούτο με φρέσκια πιο δυναμική εμφάνιση, 21 ιντσών κυρτή οθόνη, τρία κινητήρια σύνολα και πολλές επιλογές συνδεσιμότητας.
Το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην STLA Medium πλατφόρμα
Το Peugeot E-3008 είναι το πρώτο μοντέλο των Γάλλων που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis. Αυτή η καινοτόμος πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα με την Peugeot για να προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του: αυτονομία (έως 700 χιλιόμετρα), χρόνο επαναφόρτισης (30 λεπτά), οδηγική απόλαυση και συνδεδεμένες υπηρεσίες και λειτουργίες. Το νέο Peugeot E-3008 έχει μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,64 μ, ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.739 χιλιοστά, δηλαδή 64 χιλιοστά περισσότερα από το απερχόμενο, θερμικό 3008. Η γαλλική φίρμα ισχυρίζεται τέλος, πως έχει το μικρότερο κύκλο στροφής (10,6 μέτρα) από οποιοδήποτε 100% ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας του, κάνοντάς του έτσι ιδιαίτερα ευέλικτο στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
Νέα γρίλια, διαφορετικές νυχιές και σε 6 χρώματα
Από εκεί και έπειτα, το γαλλικό C-SUV υιοθετεί την εξελιγμένη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot, με λεπτότερους προβολείς LED (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) που έχουν από κάτω τις χαρακτηριστικές τριπλές «νυχιές», οι οποίες με τη σειρά τους παίζουν το ρόλο των LED φώτων ημέρας. Αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις ωστόσο με την πρώτη ματιά στη νέα μάσκα, είναι το νέο έμβλημα της Peugeot που βρίσκεται στο κέντρο της γρίλιας. Πιο πίσω στο E-3008, η Peugeot έχει εκσυγχρονίσει το ντιζάιν μέσω μιας «πλωτής» αεροτομής, η οποία ενισχύει την επιβλητικότητα του νέου E-3008 κάνοντάς το παράλληλα πιο αεροδυναμικό.
Βαδίζοντας στο δρόμο που χάραξε το 408, η Peugeot προσφέρει στο νέο E-3008 ζάντες 19 ή 20 ιντσών οι οποίες έχουν το έμβλημα στο κέντρο τους και συμβάλλουν στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου. Το εικαστικό παζλ συμπληρώνεται με την χρωματική παλέτα του νέου E-3008, η οποία απαρτίζεται από 6 αποχρώσεις: Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey και Titanium Grey.
Κλέβει την παράσταση το Panoramic i-Cockpit
Το στοιχείο που κλέβει την παράσταση μέσα στην καμπίνα του E-3008 είναι το Panoramic i-Cockpit, το οποίο βασίζεται πάνω σε κυρτή (curved) οθόνη 21 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η νέα οθόνη, που έχει κατεύθυνση προς την πλευρά του οδηγού, συμπληρώνεται από αυτό που η Peugeot αναφέρει ως i-Toggles: δηλαδή 10 μη παραδοσιακά μπουτόν αφής που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, ο κλασικός μοχλός ταχυτήτων απουσιάζει και ο χειρισμός του κιβωτίου επιτυγχάνεται από τα κουμπιά «PRND» που εδράζονται στα δεξιά του μπουτόν start/stop στο ταμπλό, πίσω από το μικρό χαρακτηριστικό τιμόνι της Peugeot. Επιπλέον, για να δημιουργήσει μια ζεστή ατμόσφαιρα, η Peugeot εγκαθιστά ατμοσφαιρικό φωτισμό σε όλο το πλάτος του ταμπλό και των πλαισίων των θυρών. Το τελευταίο προσαρμόζεται επιλέγοντας ανάμεσα σε οκτώ διαφορετικά χρώματα.
Απο πλευράς χώρων, η καμπίνα του νέου E-3008 προσφέρει 17 διαφορετικές αποθηκευτικές λύσεις, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα, ενώ με ωφέλιμος όγκο 520 λίτρων, το πορτμπαγκάζ του νέου E-3008 είναι εξίσου ευρύχωρο με αυτό του προκατόχου του. Επιπρόσθετα, η νέα πλατφόρμα STLA Medium δίνει την δυνατότητα τώρα στο 3008 να προσφέρει τον ίδιο χώρο αποσκευών ανεξαρτήτως κινητήρα.
Σε τρία ηλεκτρικά σύνολα - Έως 700 χιλιόμετρα η αυτονομία
Στο πεδίο των κινητήρων, η μικρομεσαίο SUV μπορεί να συνδυαστεί με τρία διαφορετικά αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Η πρώτη επιλογή αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον εμπρόσθιο άξονα, που αποδίδει 210 ίππους και 343 Nm ροπής, με το αυτοκίνητο να χρειάζεται 8,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 73 kWh και υπόσχεται αυτονομία 525 χιλιόμετρα. Ανεβαίνοντας ένα σκαλοπάτι, το Peugeot E-3008 εξοπλίζεται με μπαταρία 98 kWh, που αυξάνει την αυτονομία στα 700 χλμ.. Η ισχύς ανέρχεται στα 230 άλογα, αν και διατηρεί την ίδια ροπή (σ.σ. 343 Nm), ενώ το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,9 δευτερόλεπτα. Τέλος, υπάρχει και η κορυφαία έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυάζει τον προαναφερθένται ηλεκτροκινητήρα με μία μπαταρία χωρητικότητας 73 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 110 ίππων στον πίσω άξονα, για συνολική ισχύ 320 ίππων και αυτονομία 525 χιλιόμετρων. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,4 δευτερόλεπτα.
Και οι τρεις εκδόσεις του SUV διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW στάνταρ, με δυνατότητα αναβάθμισης 22 kW προαιρετικά και μπορούν να δεχτούν ισχύ AC 160 kW. Οι εκδόσεις που «φορούν» την μπαταρία των 73 kWh μπορούν να φορτίσουν από 20-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά.
Φουλ σε τεχνολογία και συνδεσιμότητα
Η Peugeot κάνει τώρα ένα ακόμη βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση με το σύστημα Drive Assist Plus που διατίθεται στο νέο E-3008, το οποίο βοηθά τον οδηγό χρησιμοποιώντας όλους τους αισθητήρες του αυτοκινήτου (κάμερες, ραντάρ κ.λπ.) και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης. Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας, στο εξοπλιστικό επίπεδο Allure, το νέο 3008, εξοπλίζεται με το σύστημα Peugeot i-Connect, το οποίο προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ στην έκδοση GT, το σύστημα Peugeot i-Connect Advanced είναι εξοπλισμένο με το σύστημα πλοήγησης TomTom υψηλής απόδοσης που ενσωματώνει μια λειτουργία «Trip Planner» σχεδιάζοντας βέλτιστα ταξίδια για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου και να διευκολύνει τις επιλογές φόρτισης. Για τον υπολογισμό της ιδανικής διαδρομής, το σύστημα λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένης της απόστασης που θα διανύσει, του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, του επιθυμητού επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας κατά την άφιξη, της ταχύτητας, της κατανάλωσης ενέργειας, της κυκλοφορίας και φυσικά... των σημείων φόρτισης που είναι διαθέσιμα στον προορισμό.
Όλα τα E-3008 διαθέτουν δύο υποδοχές USB-C που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος της κεντρικής κονσόλας, μία για φόρτιση και μεταφορά δεδομένων και μια δεύτερη αποκλειστικά για φόρτιση. Τα E-3008 που εξοπλισμένα με το Peugeot i-Connect Advanced διαθέτουν δύο επιπλέον υποδοχές USB-C (για φόρτιση) για τους πίσω επιβάτες. Τέλος, οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου θα μπορούν μέσω smartphone να παραμένουν μόνιμα συνδεδεμένοι με το όχημά τους και να έχουν πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες εξ αποστάσεως, όπως να εντοπίζουν γεωγραφικά τα οχημά τους, να ελέγξουν αν αυτό είναι κλειστό, να ξεκινήσουν τον κινητήρα ασύρματα, να πληροφορηθούν για την φόρτιση της μπαταρίας και να δουν πότε πρέπει να γίνει το επόμενο service του αυτοκινήτου τους.