Η Volkswagen αποκάλυψε το ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV της γερμανικής φίρμας, που έκανε πρεμιέρα διαδικτυακά παράλληλα με την έκδοση παραγωγής του ID.3, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας.
Η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μετά το ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volkswagen, ήρθε η σειρά για τον εμπλουτισμό της γκάμας με ένα δεύτερο μοντέλο στην οικογένεια ID. Αυτό τυγχάνει να είναι μάλιστα και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας το οποίο υπο κανονικές συνθήκες θα έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, κάτι το οποίο άλλαξε λόγω των τελευταίων εξελίξεων με τον κορωνοϊό που οδήγησε στην ακύρωση του μεγάλου αυτοκινητικού event.
Το πρωτότυπο ID.4 βασίζεται, όπως και το μικρότερο ID.3, στην μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (Modularer E-Antriebs Baukasten - ΜΕΒ) του Ομίλου. Αισθητικά δεν φέρει πολλές ομοιότητες με το μικρότερο μοντέλο, αν και διατηρεί το γενικότερο σχήμα με κάπως πιο macho εμφάνιση, κυρίως λόγω μεγέθους. Οι φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα το δείχνουν ελαφρώς καμουφλαρισμένο, αποκαλύπτοντας ωστόσο σε μεγάλο βαθμό τη σιλουέτα του και όλα εκείνα τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά: τα λεπτά LED φώτα μπροστά, την ενιαία και χωρίς αεραγωγούς μάσκα, το καμπυλόγραμμο σχήμα στους εμπρός και πίσω ώμους, καθώς επίσης και τα οπίσθια φώτα που ενώνονται μέσω μιας φάσας που διέπει το αμάξωμα σε όλο του το πλάτος. Για το εσωτερικό δεν υπάρχουν φωτογραφίες αυτή τη στιγμή εντούτοις το γερμανικό στρατόπεδο αναφέρει ότι το cockpit του ID.4 θα ελέγχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από λειτουργίες αφής ή από έξυπνο φωνητικό έλεγχο, ενσωματώνοντας όλες τις προηγμένες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας.
Πληροφορίες για τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα του ID.4 δεν έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας προς το παρόν, ωστόσο το πιθανότερο είναι να ότι θα εξοπλιστεί με τους ηλεκτροκινητήρες του μικρομεσαίου ID.3. Η εταιρεία αποκάλυψε πως το ID.4 θα είναι διαθέσιμο σε πλήθος διαμορφώσεων. Αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, αργότερα επίσης με ισχυρή, ηλεκτρική έκδοση τετρακίνησης. Η μπαταρία υψηλής τάσης, που φορτίζεται με εναλλασσόμενο μονοφασικό ή τριφασικό AC ή συνεχές DC ρεύμα ως στάνταρ, εδρεύει κάτω από το χώρο επιβατών με τους Γερμανούς να υπόσχονται χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες.
Καταλήγοντας, στο πεδίο των επιδόσεων, το ID.4 μπορεί να καλύψει έως και 500 χιλιόμετρα (κατά WLTP) με μία φόρτιση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Volkswagen, χωρίς να δίνονται προς το παρόν περισσότερα στοιχεία.