Η Volkswagen αποκάλυψε το πρώτο coupe μικρό SUV, που είναι το 3ο κατά σειρά μοντέλο που λανσάρει στην hot κατηγορία των B-SUV. Μέγεθος κοντά στο T-Roc, καμπίνα παρόμοια με του Polo και χώροι περίπου σαν του T-Cross.
Η αρχή έγινε με το VW Nivus, το coupe μικρό SUV που παρουσίασε η γερμανική φίρμα για την αγορά της Βραζιλίας, ωστόσο λίγο μετά ήρθε η επιβεβαίωση για το πέρασμα του μοντέλου στην Ευρώπη, αλλά με το όνομα Taigo. Σήμερα, ήρθε η ώρα της επίσημης αποκάλυψης του ολοκαίνουργιου VW Taigo, του μικρού SUV με coupe στιλιστικά στοιχεία των Γερμανών, που θα γίνει ο τρίτος σωματοφύλακας στο πλευρό των Volkswagen T-Roc και Volkswagen T-Cross.
Πίσω, ξεχωρίζει η φαρδιά φωτιζόμενη φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και η ονομασία του μοντέλου κοσμεί ολογράφως το χαμηλότερο μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Καταρχάς, ξεκαθαρίζοντας το τοπίο σε ό,τι αφορά την ιεραρχία της γκάμας των μικρών SUV της Volkswagen, το νέο Taigo, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 των Polo και T-Cross, έχει μήκος 4.266 χλστ, πλάτος 1.757 χλστ., ύψος 1.518 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του μετράται στα 2.566 χλστ.. Αρα, στην ουσία είναι 32 χλστ. μεγαλύτερο από το T-Roc (4.234 χλστ.) και 15,8 εκατοστά μεγαλύτερο από το T-Cross (4.108 χλστ.). Σε ό,τι έχει να κάνει με το μεταξόνιο, που ορίζει εν πολλοίς και τους χώρους της καμπίνας, το Taigo βρίσκεται ανάμεσα στα T-Roc (2.590 χλστ.) και T-Cross (2.551 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 438 λίτρα, όγκος καλός, αν συνυπολογίσει κανείς την σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπενθυμίζουμε πως το διαμέρισμα των αποσκευών του T-Cross είναι 385 έως 455 λτ. ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων και του T-Roc 445 λίτρα.
Μπαίνοντας στην καμπίνα του Taigo, νομίζει κανείς πως μπαίνει είτε στο T-Cross ή στο πρόσφατα ανανεωμένο Polo. Στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών (10,25 ιντσών στην έκδοση Style) που συνδυάζεται με τέσσερα διαφορετικά συστήματα ψυχαγωγίας Composition Media, Ready2Discover, Discover Media και Discover Pro και τρεις διαφορετικές οθόνες αφής 6,5 ιντσών, 8 ιντσών και 9,2 ιντσών. Πολλά είναι τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, όπως το προαιρετικό IQ.DRIVE Travel Assist, το οποίο συνδυάζει λειτουργίες από άλλα συστήματα όπως τα Adaptive Cruise Control και Lane Assist για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος υποβοήθησης που επιτρέπει εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα.
Περνώντας στους κινητήρες, η παλέτα των μηχανικών συνόλων απαρτίζεται από τρεις επιλογές βενζίνης κατά το λανσάρισμα, αφήνοντας εκτός το diesel για αρχή. Στη βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, 95 και 110 ίππων με ροπή 175 Nm και 200 Nm, αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντούμε τον τετρακύλινδρο 1,5 TSI Evo με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων που αποδίδει 150 άλογα και 250 Nm ροπής. Όσον αφορά στη μετάδοση, αυτή γίνεται αποκλειστικά στους 2 τροχούς του εμπρόσθιου άξονα από ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για την έκδοση των 95 ίππων ή ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για τις άλλες δύο. Προαιρετικά προσφέρεται και το 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις των 110 και 150 ίππων.
Αναφορικά με το ντιζάιν, το νέο Taigo είναι πιο δυναμικό σε εμφάνιση από τη δυάδα και κάπως πιο παιχνιδιάρικο στο μάτι. Η χαμηλά τοποθετημένη μάσκα με το κυψελοειδές μοτίβο πλαισιώνεται από τους LED προβολείς, ενώ το καπό χαρακτηρίζεται από τέσσερις νευρώσεις. Στο πλάι οι γραμμές θυμίζουν Polo, με τα απαραίητα για τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του μοντέλου πλαστικά προστατευτικά, ενώ την παράσταση κλέβει η κεκλιμένη οροφή που χαρίζει το coupe στιλ στο Taigo. Πίσω, η φαρδιά φωτιζόμενη φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα τραβά την προσοχή, ενώ παρατηρούμε πως η ονομασία του μοντέλου κοσμεί ολογράφως το χαμηλότερο μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Όπως σε όλα τα νεότερα μοντέλα, έτσι και εδώ υπάρχουν νίκελ λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε απολήξεις εξατμίσεων για διακοσμητικούς λόγους.
Κλείνοντας, το νέο VW Taigo θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο με τιμές που λογικά θα είναι λίγο πάνω από αυτές του T-Cross, αλλά κάτω από τις 20.000 ευρώ και θα προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις: Life, Style και R-Line.