Ντεμπούτο έκανε το ολοκαίνουργιο Volkswagen Tiguan, το οποίο αποκτά νέα σχεδίαση, την τελευταία πλατφόρμα MQB evo, αλλαγμένο εσωτερικού και κινητήρια σύνολα PHEV με διπλάσια χωρητικότητα μπαταρίας.
Η τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan είναι γεγονός. Το ολοκαίνουργιο γερμανικό SUV αποκαλύφθηκε επίσημα και όπως έγινε γνωστό στη νέα του γενιά θα προσφερθεί αποκλειστικά με δύο σειρές καθισμάτων. Σε ό,τι αφορά το επταθέσιο Tiguan Allspace, αναμένεται να αντικατασταθεί με ένα διαφορετικό SUV βασισμένο στην επόμενη γενιά του VW Tayron, έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι αγοραστές να διατηρήσουν διαθέσιμη και την επταθέσια επιλογή.
Το νέο Tiguan ξεχωρίζει εξ αρχής από τη νέα σχεδίαση, η οποία δίνει έμφαση στις καμπύλες, χωρίς ωστόσο να απομακρύνει το macho στοιχείο και τη στιβαρή υπόσταση. Τα φουσκωμένα φτερά είναι ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως και οι δύο LED φωτιζόμενες μπάρες στα δύο άκρα. Ο προφυλακτήρας διαθέτει τρεις οριζόντιες ράβδους χρωμίου στα στάνταρ μοντέλα, ενώ στις σπορτίφ εκδόσεις R-Line υπάρχει δικτυωτό μοτίβο διαμαντιού και μαύρες επενδύσεις, που... αγριεύουν το παρουσιαστικό του.
Το νέο Tiguan βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo, που του προσφέρει μεταξόνιο 2.681 χιλιοστά. Το μήκος του είναι 4.539 χλστ. (+30 χλστ.), το πλάτος 1.842 χλστ. και το ύψος χωρίς τις ράγες οροφής 1.639 χλστ (+4 χλστ). Ο αεροδυναμικός συντελεστής ορίζεται στα 0,295 Cd. Να σημειωθεί πως οι επιλογές στις ζάντες ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν έως και τις 20 ίντσες.
Εσωτερικό που θυμίζει τα ηλεκτρικά ID
Στο εσωτερικό υπάρχει μια εξίσου σημαντική αναθεώρηση. Η VW έχει εγκαταστήσει στη μέση του ταμπλό μία τεράστια οθόνη αφής τύπου τάμπλετ 12,9 ή 15 ιντσών, ενώ υπάρχουν και τα παραδοσιακά μπουτόν. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με τέσσερις διαφορετικές διαμορφώσεις, το πολυλειτουργικό τιμόνι και ένα περιστροφικό χειριστήριο με ενσωματωμένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, είναι κάποια από τα αξιοσημείωτα στοιχεία του νέου Tiguan. Η VW υπόσχεται τουλάχιστον 10 χιλιοστά επιπλέον για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ υπογραμμίζει πως το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 652 λίτρα, χώρος που μειώνεται στα 490 λίτρα στις PHEV εκδόσεις.
PHEV, βενζίνη και diesel
Στους κινητήρες να πούμε αρχικά πως η VW προσφέρει το νέο Tiguan με δύο plug-in υβριδικές επιλογές. Αμφότερες έχουν ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων χάρη σε μία μπαταρία 19,7 kWh. Επιπλέον και οι δύο αποτελούνται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με την πρώτη να προσφέρει 204 ίππους και τη δεύτερη 272. Αμφότερες στέλνουν την κίνηση στους μπροστά τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου DSG κιβωτίου ταχυτήτων.
Από εκεί και έπειτα, συναντούμε στη γκάμα κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel), οι οποίοι συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία. Στη βενζίνη ο 1,5 λίτρων eTSI διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση κυλίνδρων και 20 ίππους υποβοήθηση από το 48βολτο σύστημα. Οι εκδόσεις που θα βρουν οι αγοραστές είναι δύο, 130 και 150 ίππων. Η κίνηση κατευθύνεται στους μπροστά τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι τετρακίνητες επιλογές βενζίνης θα προσφέρονται με 2λιτρο μοτέρ, όπου και πάλι θα υπάρχουν δύο εκδόσεις 204 και 265 ίππων. Τέλος στο diesel, ένας 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα είναι προσθιοκίνητη με 150 ίππους, ενώ η δεύτερη τετρακίνητη με 193 ίππους.
Από 36.600 ευρώ στη Γερμανία
Το νέο Volkswagen Tiguan θα προσφερθεί στην αγορά της Γερμανίας από 36.600 ευρώ στη βασική έκδοση με τον 1,5 eTSI (130 PS), με την κορυφαία PHEV των 272 ίππων να ξεκινά από περίπου 57.000 ευρώ.