Η Lada παρουσίασε το νέο πρωτότυπο 4x4 Vision στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Μόσχας, με άκρως μοντέρνα εμφάνιση και στοιχεία που μπορεί να οδηγήσουν τελικά στον διάδοχο του θρυλικού Niva.
Η διαδοχή του Lada Niva είναι ένα θέμα που απασχολεί το διεθνή Τύπο εδώ και αρκετά χρόνια, παρόλο που η ρώσικη μάρκα φροντίζει να κρατά καλά κρυμμένα τα χαρτιά της. Σήμερα, όμως, έγινε η επίσημη παρουσίαση ενός νέου πρωτότυπου μοντέλου, του 4x4 Vision, το οποίο για κάποιους αποτελεί μια πρώτη εικόνα από τον διάδοχο του σκληροτράχηλου SUV. Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του Διευθυντή του τμήματος σχεδίασης της Lada, κου Steve Mattin, ο οποίος παραδέχτηκε πως εμπνεύστηκαν και άντλησαν στοιχεία από το Niva για τη δημιουργία του πρωτότυπου, δείχνοντας στην ουσία το μέλλον της Lada.
Το νέο Lada 4x4 Vision concept είναι μια σπουδή με macho εμφάνιση, καθώς το αμάξωμα διέπεται από μυώδεις καμπύλες και άκρως έντονες γραμμές συνθέτοντας μια εικόνα που θυμίζει εν πολλοίς... καλοχτισμένο Ρώσο παλαιστή ή εναλλακτικά το Dacia Duster μετά από κάμποσα αναβολικά. Όπως και να έχει από τις εικόνες που έχουμε στη διάθεσή μας παρατηρούμε την χαρακτηριστική μάσκα σχήματος X με την κυψελοειδή γρίλια να φιλοξενεί στο κέντρο της το έμβλημα της μάρκας πλαισιωμένη από τους φουτουριστικούς προβολείς που παραπέμπουν κι εκείνοι στο γράμμα Χ, ενώ χαμηλότερα συναντούμε τις προστατευτικές ποδιές περιμετρικά του αυτοκινήτου. Στο πλάι εντύπωση προκαλούν οι δύο αντικρυστές εσοχές σχήματος C, όπως επίσης και οι μεγάλες ζάντες 21 ιντσών, ενώ πίσω τις εντυπώσεις κερδίζουν τα φωτιστικά σώματα σχήματος X, αλλά και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης -αν δεν είναι fake- στην προστατευτική ποδιά.
Παρόλο που αισθητικά αποπνέει ένα αίσθημα μεγάλου όγκου, το πρωτότυπο της Lada έχει συνολικό μήκος 4,2 μέτρα, δηλαδή περί τα 10 εκατοστά πιο μικρό από το Dacia Duster.
Περνώντας στο εσωτερικό του 4x4 Vision οι σχεδιαστές της Lada έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν ένα άρτιο τεχνολογικά σύνολο με διάταξη ταμπλό που μπορεί εύκολα να περάσει και σε αυτοκίνητο παραγωγής. Κατ` αρχάς παρατηρούμε ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με επίπεδο πάνω και κάτω μέρος. Στη συνέχεια, στο κέντρο του ταμπλό και ανάμεσα στους κάθετους κεντρικούς αεραγωγούς βρίσκεται η οθόνη του συστήματος infotainment, κάτω από την οποία εδρεύουν τα χειριστήρια για τον διζωνικό κλιματισμό, ενώ το αισθητικό παζλ στο εσωτερικό ολοκληρώνεται με τις ενθέσεις σε πορτοκαλί χρώμα και τον απαλό φωτισμό της καμπίνας. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως το ρώσικο concept εφοδιάζεται με πανοραμική οροφή που χαρίζει και μεγαλύτερο αίσθημα ευρυχωρίας στους επιβάτες.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην «καρδιά» του 4x4 Vision η Lada έχει επιλέξει να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά της, ωστόσο αυτό που γνωρίζουμε είναι πως έχει επιλεγεί αυτόματο κιβώτιο με αργές και γρήγορες σχέσεις για την μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς.