Γιατί χρειαζόμαστε νέες μάρκες και νέες σειρές μοντέλων για το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση;
Νέοι ηλεκτρικοί «παίκτες»
5.158 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2017)
Πως βρέθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία να «γεννά» νέες μάρκες κάθε τόσο, που λανσάρουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Γιατί από εκεί που δεν υπήρχε καινούργια μάρκα για 100 χρόνια, βρεθήκαμε με τόσες νέες; Και γιατί οι κατασκευαστές λανσάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με νέα σήματα, σε νέες γκάμες;
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το μέλλον. Με την Γερμανία, την πρώτη χώρα παραγωγό αυτοκινήτων να έχει ήδη σχέδια που απαγορεύουν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε μόλις 20 χρόνια, είναι εμφανές ότι η αυτοκίνηση περνάει σε νέα φάση.
Η τεχνολογία όμως δεν είναι ακόμη τελείως ώριμη. Από τη μία έχουμε ισχυρότατους ηλεκτροκινητήρες που προσδίδουν εκρηκτικές επιδόσεις στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όμως οι μπαταρίες πάσχουν. Όχι τόσο σε χωρητικότητα, αφού ήδη σήμερα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα υπόσχονται αυτονομίες μέχρι και 500 χιλιομέτρων. Πάσχουν στον χρόνο φόρτισης.
Έτσι οι κατασκευαστές προκειμένου να μπουν στην ηλεκτροκίνηση νωρίς, πρέπει να συμβιβαστούν με ότι υπάρχει σήμερα και να κάνουν το επόμενο βήμα. Όμως δεν θέλουν να πάρουν το ρίσκο. Η BMW, για παράδειγμα ξεκίνησε τη Σειρά i με στόχο να περιορίσει εκεί τα νέα της ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Όταν η βενζίνη πεθάνει, δε σημαίνει ότι θα πεθάνει και η 3άρα, ή η 5άρα. Απλά θα έχει ωριμάσει τόσο η τεχνολογία ώστε η BMW δεν θα χρειαστεί να ρισκάρει το καλό όνομα αυτών των μοντέλων της.
Στην ίδια λογική θα ξεκινήσει και η VW με την σειρά ΙD που παρουσίασε στο Παρίσι, ενώ και η Mercedes θα κάνει το ίδιο. Aλλοι κατασκευαστές, πάλι, πάνε πιο μακρυά. Η κινεζική Geely, μητρική της Volvo, έχει άλλα σχέδια. Λάνσαρε ήδη μία νέα μάρκα, την Lynk με στόχο να παράγει ηλεκτρικά μοντέλα για την Ευρώπη. Στα πρότυπα της Volvo, η Lynk είναι μια κινεζική μάρκα που σχεδιάζει και εξελίσσει μοντέλα στην Ευρώπη, με στόχο να λανσάρει την τεχνολογία στην αγορά. Έτσι οι κλυδωνισμοί, οι αστοχίες και οποιαδήποτε θέση στον ανταγωνισμό δεν θα έχει επίπτωση στη Volvo, μέχρις ότου όταν η κατάσταση το επιτρέψει, η τεχνολογία να μεταγγιστεί σε όλες τις μάρκες του ομίλου.
Φυσικά οι νέες ηλεκτροκίνητες μάρκες θα προσφέρουν και αυξημένο αριθμό παραγωγής και πωλήσεων ώστε να κάνουν τα πρότζεκτ βιώσιμα. Την ίδια στιγμή, φυσικά, υπάρχουν και οι νέοι παίκτες, όπως η Tesla, η Fisker και σύντομα και η Faraday, που μπορούν να μπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία που τόσο καιρό ήταν «κλειστή» για τρίτους λόγω των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Είναι οι νέες μάρκες καλοδεχούμενες; Είναι οι νέες γκάμες μοντέλων ο καλύτερος τρόπος για να μπείτε και εσείς στη νέα τεχνολογία; Τι νομίζετε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η τεχνολογία όμως δεν είναι ακόμη τελείως ώριμη. Από τη μία έχουμε ισχυρότατους ηλεκτροκινητήρες που προσδίδουν εκρηκτικές επιδόσεις στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όμως οι μπαταρίες πάσχουν. Όχι τόσο σε χωρητικότητα, αφού ήδη σήμερα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα υπόσχονται αυτονομίες μέχρι και 500 χιλιομέτρων. Πάσχουν στον χρόνο φόρτισης.
Έτσι οι κατασκευαστές προκειμένου να μπουν στην ηλεκτροκίνηση νωρίς, πρέπει να συμβιβαστούν με ότι υπάρχει σήμερα και να κάνουν το επόμενο βήμα. Όμως δεν θέλουν να πάρουν το ρίσκο. Η BMW, για παράδειγμα ξεκίνησε τη Σειρά i με στόχο να περιορίσει εκεί τα νέα της ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Όταν η βενζίνη πεθάνει, δε σημαίνει ότι θα πεθάνει και η 3άρα, ή η 5άρα. Απλά θα έχει ωριμάσει τόσο η τεχνολογία ώστε η BMW δεν θα χρειαστεί να ρισκάρει το καλό όνομα αυτών των μοντέλων της.
Στην ίδια λογική θα ξεκινήσει και η VW με την σειρά ΙD που παρουσίασε στο Παρίσι, ενώ και η Mercedes θα κάνει το ίδιο. Aλλοι κατασκευαστές, πάλι, πάνε πιο μακρυά. Η κινεζική Geely, μητρική της Volvo, έχει άλλα σχέδια. Λάνσαρε ήδη μία νέα μάρκα, την Lynk με στόχο να παράγει ηλεκτρικά μοντέλα για την Ευρώπη. Στα πρότυπα της Volvo, η Lynk είναι μια κινεζική μάρκα που σχεδιάζει και εξελίσσει μοντέλα στην Ευρώπη, με στόχο να λανσάρει την τεχνολογία στην αγορά. Έτσι οι κλυδωνισμοί, οι αστοχίες και οποιαδήποτε θέση στον ανταγωνισμό δεν θα έχει επίπτωση στη Volvo, μέχρις ότου όταν η κατάσταση το επιτρέψει, η τεχνολογία να μεταγγιστεί σε όλες τις μάρκες του ομίλου.
Φυσικά οι νέες ηλεκτροκίνητες μάρκες θα προσφέρουν και αυξημένο αριθμό παραγωγής και πωλήσεων ώστε να κάνουν τα πρότζεκτ βιώσιμα. Την ίδια στιγμή, φυσικά, υπάρχουν και οι νέοι παίκτες, όπως η Tesla, η Fisker και σύντομα και η Faraday, που μπορούν να μπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία που τόσο καιρό ήταν «κλειστή» για τρίτους λόγω των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Είναι οι νέες μάρκες καλοδεχούμενες; Είναι οι νέες γκάμες μοντέλων ο καλύτερος τρόπος για να μπείτε και εσείς στη νέα τεχνολογία; Τι νομίζετε;
Πιστεύω ότι η εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει ακόμα πολύ δρόμο. Η θεωρία από την πράξη απέχει πολύ. Πριν 20 χρόνια μας έλεγαν για ιπτάμενα αυτοκίνητα. Είδατε πολλά από αυτά?
Φυσικα και τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ηρθαν για να μεινουν. Οποιος δεν μπορει να το καταλαβει εθελοτυφλει. Αν κοιταξετε λιγο γυρω σας μπορειτε να καταλαβετε οτι περναμε σε μια νεα εποχη που δεν μπορει να ελεγχει η αγορα απο τα κλειστα λομπι των παλιων εταιρειων κολλοσων (εν προκειμενω αυτοκινητοβιομηχανιων). Οι εταιρειες αυτες ειτε θα ακολουθησουν την νεα ταξη πραγματων, βλεπε (BMW, Mercedes), ειτε θα δηλωσουν πτωχευση (βλεπε GM, Chrysler). Πλεον ειναι πιο ευκολο απο πριν να σπασεις αυτους τους κλειστους τομεις χρησιμοποιωντας την τεχνολογια και το διαδικτυο (βλεπε uber αντι για ταξι). Δεν ειναι τυχαιο που μετα απο τοσο καιρο ξαναεμφανιστηκαν τα πλανα για ηλεκτρικα αυτοκινητα και πλεον οι παραδοσιακες εταιρειες ακολουθουν και δεν στραγγαλιζουν τον ανταγωνισμο αυτο. Δεν μπορουν να κανουν αλλιως. Καιρος τους ειναι.
Δεν θα επαιρνα σε καμια περιπτωση ηλεκτρικο. Για πολλους και διαφορους λογους. Ο πρωτος απ' ολους ειναι η υπερβολικα υψηλη τιμη τους με την οποια δεν προκειται ποτε να κανεις αποσβεση η αν γινει, θα συμβει μετα απο πολλα χρονια και ειναι πολυ ασυμφορο. Επειτα, δεν με πειθει η αξιοπιστια τους γιατι εχουν πολλες εξεζητημενες πρακτικες μειωσης της καταναλωσης και των CO2 και τα φοβαμαι ιδιαιτερα. Διοτι ειναι φορτωμενα με ενα καρο ηλεκτρονικα και η μπαταριες τους σιγουρα μετα απο συχνη χρηση θα χρηζει αντικαταστασης πολυ νωρις. Και κοστιζει ο κουκος αηδονι. Μετα ειναι το πολυ περιορισμενο δικτυο διαθεσιμοτητας της ηλεκτρικης ενεργειας. Ασε που για να το φορτισεις εξω απο το σπιτι σου, θα πρεπει να εχεις εξασφαλισμενο χωρο σταθεμευσης. Την ιδια δουλεια μπορω να την κανω με τους βενζινοκινητηρες, οι οποιο ειδικα οι τελευταιας τεχνολογιας, καινε το ιδιο και λιγοτερο με τα ηλεκτρικα με πολυ καλυτερες επιδοσεις και ασυγκριτα πολυ μεγαλυτερη αυτονομια. Και ελεος πια. Δεν ρυπαινουν πια τοσο πολυ τα αυτοκινητα το περιβαλλον οπως ολοι τα εχουν κατηγορησει για να βαλουν λεφτα στην τσεπη τους. Υπαρχουν εργοστασια-φουγαρα που διοχετευον τα αποβλητα τους στις θαλασσες και τα ποταμια, μολυνοντας παραλληλα και τα λιγοστα δαση που μας εχουν απομεινει. Το ιδιο συμβαινει και με τα τανκερ που μολυνουν διαρκως τις θαλασσες και τους ωκεανους. Προσωπικα με νοιαζει πιο πολυ η οικονομια. Αν παντως αγοραζα, οι καλυτερες επιλογες μου θα ηταν τα VW Passat GTE, Τoyota Prius, Mirai, Audi Q5 e-tron, BMW i8 και Τesla Μodel S.
Όσο το όχημα γίνεται tablet, smartphone, pc, κ.τ.λ. άνετα μπορούν οι μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί των υπολογιστικών συστημάτων, κ.τ.λ. να κατασκευάσουν όχημα!!! Μην ξεχνάτε επίσης πως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ... έχουν υπόβαθρο, προηγήθηκαν, κ.τ.λ. των μ.ε.κ.