Τι Nissan SUV; Juke ή Qashqai; Ο «νέος», είναι ωραίος, αλλά ο «παλιός», λέγε με Qashqai, είναι αλλιώς… Το δύο «αδέλφια» στην οικογένεια της Nissan διαφέρουν σε φιλοσοφία, χαρακτηριστικά και το κυριότερο κατηγορία. Ποιο είναι όμως αυτό που ταιριάζει περισσότερο σε εσένα;
Τα Crossover/SUV είναι τάση. Είναι μια πραγματικότητα εδώ και μερικά χρόνια και δεν διαφαίνεται κάτι στον ορίζοντα που μπορεί να ανατρέψει τη διαμορφωθείσα κατάσταση. Μια άλλη ακόμα πιο πρόσφατη πραγματικότητα, είναι πως τα B-SUV έχουν πάρει την ανιούσα από πλευράς χώρων και διαστάσεων, «τσιγκλώντας» την μικρομεσαία κατηγορία των SUV, ειδικά το μοντέλα που βρίσκονται στο κάτω άκρο της. Ένας από τους νέους παίχτες της κατηγορίας είναι το Juke της Nissan, αν μπορούμε φυσικά να χαρακτηρίσουμε νέα πρόταση Juke το οποίο, ως όνομα υπάρχει αρκετά χρόνια και θεωρείται από τους θεμελιωτές της κλάση. Αντίστοιχα θεμελιωτής στη δικιά του κλάση είναι αναμφίβολα το Nissan Qashqai, το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 2014, δεχόμενο μια ανανέωση το 2017, ενώ φυσικά αποτελεί το Νο. 1 SUV σε πωλήσεις εδώ και πολλά χρόνια.
Μπορεί λοιπόν o «νέος» να διεκδικήσει τα σκήπτρα ή έστω ένα μερίδιο από τον πρωταθλητή ή στοχεύει σε ένα διαφορετικό κοινό, προσπαθώντας έτσι να γίνει το «Qashqai» των B-SUV;
Σχεδίαση: Ίδια υπογραφή, διαφορετική εκτέλεση
Τα δύο μοντέλα ακολουθούν κοινή σχεδιαστική γλώσσα, ωστόσο η Nissan τη διαμορφώνει διαφορετικά με σκοπό να ταιριάζει περισσότερο στο τι εκπροσωπεί το κάθε μοντέλο. Το Juke των 4,21 μ., μπορεί να μεγάλωσε, αλλά έχει διατηρήσει όλη την πρωτοτυπία του πρώτης γενιάς, ρίχνοντας απλώς λίγο τους τόνους ώστε να είναι σίγουρο ότι δε θα διχάσει το κοινό. Σίγουρα είναι πολύ εκφραστικό και συνδυάζει μοναδικά τις καμπύλες γραμμές με τις γωνίες και το SUV αμάξωμα με τα κουπέ στοιχεία. Δίπλα του το, μήκους 4.394 χλστ., Nissan Qashqai, δείχνει να βαδίζει με μια σαφώς πιο εύπεπτη λογική, παρά τον δυναμισμό που αποπνέει η εικόνα του -ειδικά μπροστά. Συνδυάζει πιο αρμονικά τις ακμές του αμαξώματός με τις καμπύλες του επιφάνειες, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και ενδιαφέρον, αισθητικά, προφίλ. Πιο μοντέρνο λοιπόν το Juke και πιο αρμονικό το Qashqai.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο μοντέρνο το Juke, πιο ευρύχωρο το Qashqai
Την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού, τα δύο μοντέλα τη μεταφέρουν και στο εσωτερικό τους. Το μεν Juke πιο εκφραστικό και πρωτότυπο, διατηρεί την ιδιόμορφη κεντρική κονσόλα του. Από την άλλη πλευρά, το Qashqai είναι πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά, πιο πρακτικό σε κάθε περίπτωση και με περισσότερα μαλακά μέρη στην αφή. Από πλευράς συναρμολόγησης και στις δύο περιπτώσεις έχει δοθεί η δέουσα προσοχή, ενώ τέλος όσον αφορά στους χώρους, το μεγαλύτερο Qashqai έχει την ικανότητα να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη πίσω, με τους χώρους για αποσκευές να είναι σχεδόν ίδιοι.
Kινητήρες: Καλύτερο σε επιδόσεις το Qashqai, πιο οικονομικό το Juke
Το Qashqai εφοδιάζεται με μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα, 4κύλινδρο, 1,33 λτ. με 140 ίππους και 240 Nm ροπής, συγκριτικά με το Juke, τρικύλινδρο, 999 κ.εκ. με 117 ίππους και 200 Nm ροπής. Έτσι παρά το αυξημένο του βάρος κατά 130 κιλά παρουσιάζει πολύ καλύτερες επιδόσεις. Χαρακτηριστικά στις ρεπρίζ, στο 80-120 είναι κατά 5 δλ. ταχύτερο και στο 60-100 χλμ./ώρα 2 δλ.. Φυσικά αυτό έχει και ανάποδη ανάγνωση, η οπoία αναφέρει πως το Juke είναι οικονομικότερο σε κατανάλωση: 7,1 λτ./100 χλμ., έναντι 7,9 λτ./100 χλμ. του Qashqai.
Eξοπλισμός-Τιμή: 2.500 ευρώ η διαφορά
Η διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι 2.500 ευρώ σχεδόν, 17.900 ευρώ με 20.490 ευρώ στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο Energy. Βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε πως το Juke διαθέτει περισσότερα συστήματα ασφαλείας, όπως το αυτόνομο φρένο. Θα λέγαμε πως η διαφορά είναι φυσιολογική, καθώς τα δύο μοντέλα τα χωρίζει μία κατηγορία και το Qashqai είναι και ισχυρότερο.
Οδική συμπεριφορά: Πιο οδηγοκεντρικό το Juke, πιο άνετο το Qashqai
Η ελαφρώς πιο σφικτή ανάρτηση και το σχετικό «στήσιμο» που παρουσιάζει το πλαίσιο του Juke, του δίνουν χαρακτηριστικά εστιασμένα στην ευχαρίστηση του οδηγού, γεγονός που το κάνει ενδιαφέρον οδηγικά. Από την πλευρά του, το Qashqai δίνει έμφαση στην άνεση και διαθέτει ένα πολύ στιβαρό και ασφαλές πάτημα, ενώ παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωσή του δεν αφήνει τους θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα. Βέβαια και το Juke αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισής του, ωστόσο δεν το κάνει στο επίπεδο του Qashqai. Τέλος, η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης μαζί με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, του δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Η άποψή μας
Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τη σύγκριση δυο μοντέλων για το ποιο είναι καλύτερο, γιατί απλά και τα δύο ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους. Το Juke είναι το Β-SUV που θα κλέψει καρδιές, το Qashqai το C-SUV με πιο οικογενειακό χαρακτήρα. Aρα η ερώτηση θα μπορούσε απλά να ήταν: Ποιο Nissan SUV;
Εγώ φίλε Νίκο θα σου έλεγα να πάρεις lada που είναι πλέον επίκαιρο και πιο αναγνωρίσιμο από ποτέ τόσο σε επιδόσεις όσο και σε προγνώσεις του καιρού χάρις στην πλατφόρμα που διαθέτει με την νέα τεχνολογία "ο καιρός για τους αγρότες".
Πιστεύω ότι το νέο νισαν κασκαι και τζουκ θα σπάσουν και πάλι την Ελληνική αγορά και θα έχουν όμως πολύ ισχυρό ανταγωνισμό από τα Κια Χceed νέο vw Toyota newrav etc εγώ παραμένω πιστός στο νισαν κασκαι μου μπεζ καφέ του 2011 φουλ έξτρα μπροστινή κίνηση δεν με πρόδωσε ποτέ κανεισυνε ειαταξιδιατουλαχιστον μια φορά τον μήνα και τρεις βδομάδες τον Αύγουστο αντεχειστακαιρικαφαινομενα είναι άνετο πέντε άτομα και τρεις μεγάλες αποσκευές ε ει κανει66000 χιλιόμετρα σε 10 χρονιακηνυγια ψαρέματα μεταφορές τα πάντα όλα και χρειάζεται μόνο τασερβιςτου κάθε 7500 χιλιόμετρα και λάστιχα continental super contact 4seasons 215.6017
Εγώ φίλε Νίκο θα σου έλεγα να πάρεις lada που είναι πλέον επίκαιρο και πιο αναγνωρίσιμο από ποτέ τόσο σε επιδόσεις όσο και σε προγνώσεις του καιρού χάρις στην πλατφόρμα που διαθέτει με την νέα τεχνολογία "ο καιρός για τους αγρότες".
Πιστεύω ότι το νέο νισαν κασκαι και τζουκ θα σπάσουν και πάλι την Ελληνική αγορά και θα έχουν όμως πολύ ισχυρό ανταγωνισμό από τα Κια Χceed νέο vw Toyota newrav etc εγώ παραμένω πιστός στο νισαν κασκαι μου μπεζ καφέ του 2011 φουλ έξτρα μπροστινή κίνηση δεν με πρόδωσε ποτέ κανεισυνε ειαταξιδιατουλαχιστον μια φορά τον μήνα και τρεις βδομάδες τον Αύγουστο αντεχειστακαιρικαφαινομενα είναι άνετο πέντε άτομα και τρεις μεγάλες αποσκευές ε ει κανει66000 χιλιόμετρα σε 10 χρονιακηνυγια ψαρέματα μεταφορές τα πάντα όλα και χρειάζεται μόνο τασερβιςτου κάθε 7500 χιλιόμετρα και λάστιχα continental super contact 4seasons 215.6017