Στην αποκάλυψη του νέου Mazda3 μόλις προχώρησε η ιαπωνική εταιρεία τόσο σε έκδοση σεντάν όσο και σε hatchback. H Μazda κάνει λόγο πως το μοντέλο αποτελεί την «αρχή μιας νέας εποχής» αφού είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που υιοθετεί την αρχιτεκτονική Skyactiv-Vehicle και εξοπλίζεται με το νέο Skyactiv-X μοτέρ με σύστημα Spark-Controlled Compression Ignition (SCCI) που η μάρκα υπόσχεται πως συνδυάζει σε μια μονάδα ισχύος τα πλεονεκτήματα τόσο των βενζινοκινητήρων όσο και των πετρελαιοκινητήρων.
Το Μazda3 εμφανισιακά υιοθετεί την σχεδιαστική γλώσσα Kodo που έχει ως βασικά της χαρακτηριστικά την απλότητα και την κομψότητα ενώ σαφείς είναι οι επιρροές από το Vision Coupe concept που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες. Το μάτι πέφτει αμέσως στην μεγάλη κυψελωτή γρίλια ανάμεσα στα δύο σπορτίφ, σφηνοειδή φωτιστικά σώματα, όπως επίσης και στο μυώδες καπό με τις έντονες νευρώσεις. Πιο πίσω, το μοντέλο είναι το ίδιο απλό και σπορ σε εμφάνιση, ενώ ξεχωρίζουν η αεροτομή στο τέλος της οροφής, τα ελαφρώς νέας σχεδίασης φώτα και οι δύο στρογγυλού σχήματος απολήξεις του συστήματος εξάτμισης.
Οι αλλαγές στον εσωτερικό διάκοσμο είναι μεγάλες με την Mazda να υπόσχεται πως η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλότερη, την ίδια στιγμή που η σχεδίαση κρίνεται αρκετά μινιμαλιστική. Τα σημεία-κλειδιά που τραβούν το ενδιαφέρον είναι το τριάκτινο πολυχρηστικό τιμόνι, η 8,8 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment αλλά και η επένδυση που από πραγματικό δέρμα που δίνει αέρα πολυτέλειας και ζεστασιάς στο εσωτερικό.Στον τομέα του τεχνολογικού εξοπλισμού, το Mazda3 εξοπλίζεται με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας όπως το Front Cross Traffic Alert που μπορεί να ανισχνεύει την κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο, το Cruising και Traffic Support σύστημα που έχει την ικανότητα να κάνει το αυτοκίνητο να επιταχύνει ή να φρενάρει αυτόματα κ.α
Η παλέτα των μηχανικών συνόλων απαρτίζεται από τέσσερα μοτέρ, τρία στην βενζίνη και ένα στο diesel, αν και η οικογένεια των κινητήρων θα διαφοροποιείται ανάλογα την αγορά στην οποία θα διατίθεται το μοντέλο. Στην βενζίνη έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία ένος 1.500άρη, ενός 2λιτρου και ενός κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων ενώ στο diesel θα διατίθεται ένας 1.800άρης. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστή η χωρητικότητα του Skyactiv-X μοτέρ αλλά η μάρκα σημειώνει πως η επιλογή αυτή θα συνδυάζεται με το M Ηybrid σύστημα για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το μοντέλο θα διατίθεται με μια εξελιγμένη έκδοση του i-Activ συστήματος τετρακίνησης σε συνδυασμό με το γνωστό G-Vectoring Control Plus που προσφέρει στο μοντέλο μεγαλύτερη πρόσφυση στις στροφές.
Το μοντέλο θα γίνει διαθέσιμο στην Ευρώπη πριν το καλοκαίρι του επόμενου έτους, με τις πληροφορίες από την Γερμανία να αναφέρουν πως οι τιμές θα ξεκινούν από τις 23.000 ευρώ.
Θετει τα στανταρ ομορφιας στην κατηγορια.....εξαιρετικο!!
Paneomorfo.
Τελικά, η σχεδιαστική επιρροή της Alfa Romeo είναι μεγάλη!
Έρωτας με την πρώτη ματιά...λίγο τα μικρά πλαϊνά παράθυρα με χαλάνε, αλλά κατά τ'άλλα...κουκλί!
Για τον 1,8 diesel ξέρουμε λεπτομέρειες; Είχε και έναν 1,5 diesel με 105 ίππους αυτός θα ήταν καλός για Ελλάδα.