Η τρίτη γενιά του Hyundai i20 έκανε επίσημα την εμφάνισή της.
Ντεμπούτο για το νέο Hyundai i20
40.959 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2020)
Η τρίτη γενιά του Hyundai i20 έκανε επίσημα την εμφάνισή της πριν το ντεμπούτο του μοντέλου στο Σαλόνι της Γενεύης, με το μικρό hatchback να διαθέτει νέο σχεδιασμό, πρόσθετη τεχνολογία, ένα ευρύ φάσμα συστημάτων ασφαλείας, αλλά και ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ.
Κάνουμε την αρχή από το εξωτερικό μέρος που, αν και παραμένει οικείο, ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται και φρέσκο. Η τρέχουσα γλώσσα σχεδίασης της Hyundai βρίσκεται με το «καλημέρα» στην φαρδιά γρίλια και τις έντονες γραμμές στον πρόβολο. Οι γραμμές του πλαϊνού μέρους καταλήγουν στο πίσω παράθυρο με τέσσερις δυσανάλογες πλευρές, ενώ στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβει μία LED φωτιζόμενη γραμμή που συνδέει τα νέα αιχημηρά φωτιστικά σώματα. Το παζλ της εξωτερικής εμφάνισης ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου έως και 17 ιντσών.
Τα νέα χαρακτηριστικά στη σχεδίαση δεν έχουν αλλάξει, αλλά έχουν διαφοροποιήσει ελαφρά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, που φυσικά παραμένει ένα μικρό hatchback. Συγκεκριμένα να πούμε πως η οροφή βρίσκεται κατά 24 χιλιοστά χαμηλότερα, αλλά το αυτοκίνητο είναι 30 χιλιοστά πιο ευρύ και 5 χιλιοστά πιο μακρύ από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Παράλληλα το μεταξόνιο πήρε και αυτό αύξηση της τάξης των 10 χιλιοστών. Οι διαστάσεις επιτρέπουν την μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό, σύμφωνα με το κορεατικό στρατόπεδο, αλλά και την αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 25 λίτρα, δηλαδή 351 λίτρα στο σύνολο.
Τα καλά νέα για το ολοκαίνουργιο i20 έρχονται στο πεδίο της τεχνολογίας. Η Hyundai προσφέρει έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που συνδυάζεται με μια άλλη κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών για μια πλήρη ψηφιακή εμπειρία μέσω τους συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Χαρακτηριστικά όπως η ασύρματη φόρτιση των κινητών τηλεφώνων, οι εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto και ένα ηχοσύστημα Bose με οκτώ ηχεία είναι μέρος των επιλογών που προσφέρουν στους πελάτες τους οι Κορεάτες. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα Bluelink Connected Car Services, για υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο.
Η τεχνολογική επανάσταση του i20 συνεχίζεται με το πακέτο ασφάλειας SmartSense της Hyundai. Το πακέτο συνδυάζει πλήθος συστημάτων μεταξύ των οποίων βρίσκεται και το έξυπνο cruise control βασισμένο στο σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να παρακολουθεί τη θέση του οχήματος και να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα. Από εκεί και πέρα προσθέστε τα συστήματα διατήρησης λωρίδας, παρακολούθησης τυφλών σημείων και προειδοποίησης σύγκρουσης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών.
Στο κομμάτι των μηχανικών συνόλων το i20 προσφέρεται με τον 1,2 λίτρων τεσσάρων κυλίνδρων ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που προσφέρει 84 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Στην κορυφή των εκδόσεων υπάρχει ο τούρμπο T-GDi 1,0 λίτρου που έρχεται με δύο ιπποδυνάμεις 100 και 120 αλόγων, ο οποίος για πρώτη φορά μπορεί να συνδυαστεί με ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ, που στην πρώτη έκδοση είναι προαιρετικό, ενώ στη δεύτερη στάνταρ. Αμφότερες οι εκδόσεις μπορούν να συνδυαστούν είτε με ένα νέο εξάρι μηχανικό κιβώτιο ή με επτάρι αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη.
Η Hyundai δεν έκανε καμία αναφορά για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει, ωστόσο ίσως έχουμε κάποιο νέο πάνω σε αυτό σε μερικές εβδομάδες όταν το μοντέλο θα κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Η γνωστή σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai... παίρνουμε κάτι από άλλες καλές σχεδιαστικές φιλοσοφίες - εδώ πχ από Toyota και Seat - και πορευόμαστε... καλό χωρίς να είναι εξαιρετικό και χωρίς ρίσκα... πετάμε και μερικά μικρά στοιχεία όπως τα led τα οποία στην Ελλάδα μπορεί να μην έλθουν στη βασική έκδοση, μπορεί και να έλθουν. Εάν βελτιώσουν το εσωτερικό που παραδοσιακά είναι άχρωμο και μάλλον σχετικά φτηνό σε υλικά και διάκοσμο, στη σωστή τιμή θα πουλήσει μια χαρά... σχδόν μονόδρομος για όσους η αξιοπιστία είναι το κύριο ζητούμενο με αξιοπρεπείς χώρους και εναλλακτικό του Yaris για όσους δεν γουστάρουν Toyotaρισμούς. Νομίζω η κατηγορία αυτή είναι το δυνατό χαρτί της Hyundai, παραπάνω ο ανταγωνισμός δαγκώνει σε ποιότητα...
Λοιπόν, εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνεται άσχημο. Βέβαια, ούτε και πολύ ωραίο φαίνεται, μπροστά τουλάχιστον. Όμως, θα ήθελα να δούμε και το εσωτερικό του.. Ποιοτικά ελπίζω να έχει κάνει τα άλματα που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Ευτυχώς πάντως που υπάρχουν και εταιρείες όπως η Hyundai, και έχουμε καλές εναλλακτικές στα σαπάκια εκ Γερμανίας.
Η γνωστή σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai... παίρνουμε κάτι από άλλες καλές σχεδιαστικές φιλοσοφίες - εδώ πχ από Toyota και Seat - και πορευόμαστε... καλό χωρίς να είναι εξαιρετικό και χωρίς ρίσκα... πετάμε και μερικά μικρά στοιχεία όπως τα led τα οποία στην Ελλάδα μπορεί να μην έλθουν στη βασική έκδοση, μπορεί και να έλθουν. Εάν βελτιώσουν το εσωτερικό που παραδοσιακά είναι άχρωμο και μάλλον σχετικά φτηνό σε υλικά και διάκοσμο, στη σωστή τιμή θα πουλήσει μια χαρά... σχδόν μονόδρομος για όσους η αξιοπιστία είναι το κύριο ζητούμενο με αξιοπρεπείς χώρους και εναλλακτικό του Yaris για όσους δεν γουστάρουν Toyotaρισμούς. Νομίζω η κατηγορία αυτή είναι το δυνατό χαρτί της Hyundai, παραπάνω ο ανταγωνισμός δαγκώνει σε ποιότητα...
Λοιπόν, εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνεται άσχημο. Βέβαια, ούτε και πολύ ωραίο φαίνεται, μπροστά τουλάχιστον. Όμως, θα ήθελα να δούμε και το εσωτερικό του.. Ποιοτικά ελπίζω να έχει κάνει τα άλματα που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Ευτυχώς πάντως που υπάρχουν και εταιρείες όπως η Hyundai, και έχουμε καλές εναλλακτικές στα σαπάκια εκ Γερμανίας.